Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
VERANDERING IN DE TEAMORGANISATIE Een Willem de Haas © Willem de Haas.
Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Bestellen Niveau 2 Kerntaak 2.
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Projectwijzer 3 H3 Verkoopgesprek en -technieken
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H2 Acquisitie en verkoop
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
oefening Planning bespreken
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Detailhandelsmarketing
VACCM H3 criminaliteit Manager Handel.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Voorraadbeheer en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Slecht-nieuws en Klachten
SAMENVATTING BASISTEKST Delphine Duchi 1 BaO B1. UITINGEN VAN AGRESSIE » Constructieve wijze » Destructieve wijze » Tegen zichzelf en/of anderen gericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 3 Calamiteiten. Inhoud 1Artikelen verkopen 2Klanten helpen 3Calamiteiten 1.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Passieve verkoop: initiatief bij koper niet onderhandelen bedienen i.p.v. verkopen Winkelbediende bedienen etikettering rekken aanvullen klanten informeren.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Stagepresentatie Joris Sport
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 2 Van kosten naar verkoopprijs
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Financieel 2.
Hoofdstuk 5 Voorraad inventariseren
Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom Voorraadbeheer.
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Kritiek geven en krijgen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Hospitality en voorraadbeheer
Sociale Vaardigheden.
Hoofdstuk 5 Voorraadbeheer
SO bespreken: wat was moeilijk?
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek? Sales-Skills Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?

H1 Communicatie in de winkel H2 Het verkoopgesprek H3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek? H4 Telefoneren H5 Tijdens je BPV

Bekijk het filmpje (tot 0.44 min) en beantwoord onderstaande vragen: Introductieopdracht Bekijk het filmpje (tot 0.44 min) en beantwoord onderstaande vragen: Hoe komt deze klant op je over? Wat vind je van de manier waarop de verkoper met deze klant omgaat? Hoe zou jij het aanpakken?

Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen.

Praatgrage klant Agressieve klant Humeurige klant Ouderen Verschillende typen klanten Praatgrage klant Agressieve klant Humeurige klant Ouderen Eigenwijze klant Twijfelende klant Kritische klant Zwijgzame klant Haastige klant Vriendelijke klant

Stoom afblazen Tot de orde roepen Opnieuw beginnen STOP formule Stoom afblazen Tot de orde roepen Opnieuw beginnen Passen bij herhaling

Verzachtende tegenspraak Voorwaardelijke instemming Koopweerstanden wegnemen Verzachtende tegenspraak Voorwaardelijke instemming De van – naar + methode

Klachtenafhandeling Objectieve klacht Subjectieve klacht

Stappen bij klachten: Laat de klant stoom afblazen Klachtenafhandeling Stappen bij klachten: Laat de klant stoom afblazen Neem de klacht serieus Maak de klacht concreet Bedenk samen de oplossing Maak de oplossing concreet Bedankt de klant voor de klacht en moeite

Stappen bij bestellen: Bestellen voor een klant Stappen bij bestellen: Voorraad checken Levertijd, manier van betaling en manier van verzending Gegevens noteren Afspraken maken Artikel bestellen Bij binnenkomst contact opnemen Verkoop afronden

Singlechannel Multichannel Crosschannel Omnichannel Single, multi, cross en omnichannel Singlechannel Multichannel Crosschannel Omnichannel

Eigenschappen: Commercieel Verkoopvaardigheden Welke eigenschappen heeft een goede verkoper? Eigenschappen: Commercieel Verkoopvaardigheden Contactuele vaardigheden Onderhandelen Productkennis Integriteit Luisteren Prioriteiten stellen

SWOT analyse Sterke Zwakte Kansen Bedreigingen

Met behulp van de SWOT analyse Breng je eigen eigenschappen in kaart Met behulp van de SWOT analyse

Evaluatie Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in.