Hoofdstuk 6 Consumentenkoop

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H1 wikken en wegen Paragraaf
Advertisements

4 July July July 2014Hogeschool Rotterdam1 ONDERNEMER EN CONSUMENT qhw8Qd97U.
KOOP-VERKOOP DEFINITIE EIGENDOMSOVERDRACHT RISICO-OVERDRACHT
Business Economics Handels –en financiële technieken
Herhaling H4  Iedereen gaat staan  Lees en luister naar de vraag  Kies het voor jouw juiste antwoord doordat je het groene of rode kaartje toont.
ARBEIDSOVEREENKOMST IN FAILLISSEMENT?
Verordening Brussel I Week 5.
Contract, AV, incoterms, E-commerce en Weens koopverdrag
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
13 Rechtsgevolgen van een overeenkomst
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Roerende zekerheden en bescherming van de consument Reinhard Steennot Hoofddocent UGent Instituut Financieel Recht.
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Hoofdstuk 8 Btw-reglementering.
Afspraak tussen 2 partijen! Of een contract tussen 2 partijen.
Overeenkomst.
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
Blok 4verbintenissen.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Commercieel beleid en recht
Verkoop en marketingplan
4.4 Een eigen huis of niet? Mensen kiezen vaak bewust om een huis te kopen, of juist te huren. Aan beide zitten voor- en nadelen. Deze voor- en nadelen.
Recht H3 Soorten overeenkomsten Ondernemer.
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Begrippen privaatrecht
1 CCC & CCM – Mod2 JACM Juridische Aspecten Credit Management H12. Koop & Ruil.
1 CCC & CCM – Mod2 JACM Juridische Aspecten Credit Management H23 Faillissement.
Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties (Heezen) Hoofdstuk 2 Ondernemingsvormen (rechtsvormen) © 2008 Noordhoff Uitgevers en Economie Leer.
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Lezing VNHI “Problemen in de winkelstraat” 12 mei 2016.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling.
Hoofdstuk 2 Ondernemingsvormen. Inhoud 1 Een onderneming starten 2 Ondernemingsvormen 3 Verzekeringen 4 Rechtssysteem in Nederland 5 Overeenkomsten en.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Recht Hoofdstuk 5 Overeenkomsten en verbintenissen.
Koopovereenkomst paard
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Internationale contracten en internationale geschilbeslechting NVBI 18 December 2007 – Peter van Schelven 1.
Software en het Weens Koopverdrag
Beste Havo 4..
Welkom havo 4..
Welkom Havo 5..
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Direct Juridische aspecten
Belasting en wetgeving
Belasting en wetgeving
Een website. Wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Hoofdstuk 4 Rechtssysteem in Nederland
Hoofdstuk 1 Een onderneming starten
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Goederenontvangst
Economische kringloop
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Financiering van de onderneming
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Verkoop Service.
Bedrijfsadministratie
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Recht Hoofdstuk 6 Consumentenkoop

1 Een onderneming starten 2 Ondernemingsvormen 1 Een onderneming starten 2 Ondernemingsvormen 3 Verzekeringen 4 Rechtssysteem in Nederland 5 Overeenkomsten en verbintenissen 6 Consumentenkoop 7 Belastingen 8 Arbeidsrecht 9 Faillissement en surseance

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Recht Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren?

Consumentenkoop roerende zaak professionele verkoper Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Consumentenkoop roerende zaak professionele verkoper koper moet ‘natuurlijk’ persoon zijn

Verplichtingen van de koper en verkoper Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Verplichtingen van de koper en verkoper Koper Verkoper koopprijs betalen product in eigendom overdragen betalen binnen afgesproken termijn afleveren binnen fatale termijn product in ontvangst nemen product moet conform zijn

Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Eigendomsvoorbehoud leverancier blijft juridisch eigenaar van door hem geleverde goederen tot de koopprijs helemaal is betaald als klant niet betaald: goederen terughalen vermelden in overeenkomst!

Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Recht van reclame leverancier blijft juridisch eigenaar van door hem geleverde goederen tot de koopprijs helemaal is betaald automatisch van toepassing binnen 60 dagen schriftelijk reclameren

Niet conform? Zes maanden Fabrieksgarantie reparatie vervanging Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Niet conform? reparatie vervanging vergoeding Zes maanden Fabrieksgarantie

Productaansprakelijkheid Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Recht van regres Productaansprakelijkheid

Autoriteit Consument en Markt (ACM) Hoofdstuk 6 Consumentenkoop Koop op afstand Autoriteit Consument en Markt (ACM) naleving consumentenrechten informatieloket