Werken in een arbeidsorganisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
De marketingmixstrategie
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Organisatorische vaardigheden Hoorcollege Corné Broers.
TLV - Logistiek Wat is logistiek?.
Bedrijfskolommen en -sectoren
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Opleiden van medewerkers
ken de detailhandel paragraaf 1.3 de bedrijfskolom
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Business Marketing Management
Fase 1 Ken de (detail)handel
Werken in een arbeidsorganisatie
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
KAM H2 Arbo-zorg Logistiek teamleider.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Budgetteren H5 Omzetbelasting Ondernemer detailhandel.
4.3 Waar werk jij? Hoe een bedrijf georganiseerd is kun je zien in een organigram. Bovenaan staat wie leiding geeft en onderaan staan de personen die het.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Goederenverwerking H19 Arbo-Zorg Manager Handel.
Boekhouding H2 Financiële feiten Logistiek supervisor.
functies detailhandel
Detailhandel algemeen
Werken in een arbeidsorganisatie
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Werken in een arbeidsorganisatie
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Les 2 Sociale Hygiëne / 2-12 Jacob van Wieren. Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca-gelegenheid?
De productiestructuur
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Ontvangst en opslag Hoofdstuk 1 De logistieke sector.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Welkom Havo 5..
Welkom Havo 5..
Hst 4 Hoe wordt er gewerkt?
Welkom Havo/vwo 3..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Verkoopt en handelt verkoop af
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economische kringloop
Het maken van goederen en het leveren van diensten
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Werken in een arbeidsorganisatie
Wat doet de groothandel?
Goederenstroom en voorraadbeheer
De supermarktmedewerker
Ontvangt en verwerkt goederen
Nederland en de rest van de wereld
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Supermarkt Ontvangst en opslag.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Inspelen op innovaties
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Werken in een arbeidsorganisatie Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf

1 Werken in een bedrijf 2 Het werk organiseren 3 Veilig werken

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf www.use.li/e17/0020

Wat is een bedrijf? Ook wel: (arbeids)organisatie of onderneming Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Wat is een bedrijf? Ook wel: (arbeids)organisatie of onderneming Plek waar de klant een dienst of product koopt

MKB Midden- en Kleinbedrijf Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf MKB Midden- en Kleinbedrijf

Commerciële bedrijven Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Commerciële bedrijven Profit/winst Handel: kopen en verkopen van producten en diensten Non-profit-bedrijven Non profit/niet voor winst Liefdadigheidsorganisaties, weggeefwinkel

Organisatiestructuur Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Organisatiestructuur De organisatiestructuur is de manier waarop een bedrijf is georganiseerd.

Werken als assistent Taken Uitvoerende rol Werktempo Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Werken als assistent Taken Uitvoerende rol Werktempo Sociale vaardigheid Beroepshouding

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Bedrijfskolom De weg die een product aflegt voordat het bij de klant komt.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Elk bedrijf in de bedrijfskolom zorgt ervoor dat het volgende bedrijf de goederen: op tijd krijgt op de juiste plek krijgt onbeschadigd krijgt compleet krijgt

Bedrijfskolom van brood Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Bedrijfskolom van brood

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Drie stromen

Relatie bedrijfskolom en de drie stromen Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Relatie bedrijfskolom en de drie stromen

De logistieke keten Alle bedrijven samen noem je de logistieke keten. Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf De logistieke keten Alle bedrijven samen noem je de logistieke keten.

Schakels in de logistieke keten Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Schakels in de logistieke keten

Schakel in logistieke keten Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Schakel in logistieke keten

Bedrijfskolom van koffie Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Bedrijfskolom van koffie

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Vacatures Als een bedrijf (extra) medewerkers nodig heeft, is er een vacature.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Regels en procedures Deze regels moet je altijd toepassen tijdens je werk. Huisregels Procedures