Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
De Buitenkans 15 juni De Buitenkans “ Van droom naar werkelijkheid”
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Introductiebijeenkomst
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
Mensen maken de wijk Herijking wijkgericht werken Wim Kemp Wethouder voor welzijn, onderwijs, cultuur en wijkontwikkeling 10 december 2010.
Opzet van de workshop Kennismaken
Workshop Wonen en Zorg Maatschappelijk Kosten Baten Analyse
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Petra Verhagen (ISS-CMV) Dorris Direks (IPS-VD)
Van woonruimteverdelen naar woonruimtebemiddelen Bijeenkomst wethouders 28 september 2009, Schiedam.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Begeleidingsplannen GGZ
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Samenwerken dorpsgebouwen Zicht op accommodaties en voorzieningen Inspiratiedag 2014 VKK-FDG.
Deskundigheidsbevordering gerontopsychiatrie
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Mooiland in Oss introductiebijeenkomst Wijk- en Dorpsraden gemeente Oss donderdag 5 februari 2015.
Bewonersavonden agenda Strategische toekomstvisie Gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude, 4, 5 en 17 november 2008 Jeroen Haan.
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Innovatie in Juridische Dienstverlening Jelle van Veenen.
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Opdracht Wijk niveau Opstellen Toekomstvisie Boswinkel Sociale Agenda Herstructurerings opgave Oost Boswinkel WoonWensenOnderzoek Ruimtelijke Verkenning.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren 16 november 2009 Werksessie bewoners Ruimtelijke Kwaliteit.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
Welkom op onze thema-avond
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
De Volkshuisvestelijke agenda opmaat naar nieuwe prestatieafspraken Presentatie Commissie Ruimte 17 december 2015.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Huurdersraadpleging donderdag 27 oktober 2016
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Regionale raadsbijeenkomst
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Bijeenkomst zorgtafel J&O
ONTWIKKELINGSPLANOLOGIE
Teambarometer.
Bijzonder Beheer in het MKB
bij kwaliteit en outcome
De Gezonde Ambtenaar Hoe veilig voelt de ambtenaar zich?
KVC en naam organisatie
GEESJE CLAASJE BRAM TJERK EELCO
In gesprek over werkdruk
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Innovatie in Juridische Dienstverlening
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Challenge I Daniel Blake
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Boeien en binden van goede medewerkers
Op zoek naar nieuwe verbindingen
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Monitoring Vooral om van te leren.
RAAMOVEREENKOMST PRESTATIEAFSPRAKEN
Transcript van de presentatie:

Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden

Agenda 1. Klantvisie 2. Uitgangspunten 3. Hoe? 4. Eerste contouren   2. Uitgangspunten 3. Hoe? 4. Eerste contouren 5. Rondvraag, tips en adviezen?

Waterweg Wonen: drie speerpunten & doelen Goede basisdienstverlening voor alle klanten, extra aandacht voor kwetsbaren. Deze groep neemt in aantal toe en daar willen we voor zijn. We willen ons blijven richten op genoeg betaalbare woningen met een goede kwaliteit. Want daarvoor zijn we er en we willen dat onze doelgroep goed en betaalbaar woont. Duurzaamheid is daarbij een vanzelfsprekendheid. We willen een organisatie zijn waar mensen met plezier en betrokkenheid werken. En waar zij ruimte nemen en krijgen om continu te werken aan verbetering. Want we geloven dat onze medewerkers, onze klanten en onze bedrijfsresultaten daar beter van worden. We gaan dat zo optimaal mogelijk faciliteren.

https://www.youtube.com/watch?v=RCSh9yDRh2w

Deze zomer in de Holy

Holy

Holy

Uitgangspunten Van buiten naar binnen Van procedure- naar mensgericht Met de medewerkers Fundamenteel bouwen

Hoe gaan we dit aanpakken? Voorbereiding Luisteren en verzamelen van input Vier sessies met medewerkers Gesprekken/presentaties met/aan bestuur/management, Huurdersraad & OR Twee focusgroepen met bewoners 15-20 individuele gesprekken met bewoners Ontwikkelen concept klantvisie Workshop 1 met MT&MK Twee laadsessies met medewerkers Sessie met de Commissie Maatschappelijke Innovatie 18 oktober Bezoek aan twee organisaties Sessies met Huurdersraad en OR Workshop 2 met MT&MK Presentatie klantvisie aan medewerkers Adviestrajecten met Huurdersraad en OR Definitief maken klantvisie

Aanpak in vier fasen Verzilveren quick wins Ontwikkelen klantvisie Borgen Realisatie klantvisie 2018 - 2020

Het is niet altijd wat het lijkt! Fit Druk gezinsleven Woont met vrouw en drie kinderen Regelt zaken liefst online Slecht ter been Net haar man verloren Woont alleen Belt het liefst

Welke beleving willen we onze klanten bieden? - 1

Welke beleving willen we onze klanten bieden? - 2 5 groepen klanten hebben 32 kaartjes geordend op belangrijkheid. De top 12 uit deze ordening 1. Een nette en veilige buurt 2. Wawo spreekt bewoners met a sociaal gedrag aan 3. Wawo stelt ook eisen aan bewoners t.a.v. het wonen 4. Een voor mij betaalbare woning 5. Beloften worden nagekomen (afspraak is afspraak) 6. Wawo houdt in de dienstverlening rekening met echt kwetsbare bewoners 7. Een energiezuinige woning 8. Deskundige medewerkers 9. Wawo gaat serieus om met mijn vragen/klachten 10. Een nette woning waarin alles het doet 11. Een eerlijke toewijzing van leegstaande woningen 12. Medewerkers die met mij meedenken en mijn probleem/klacht helpen op lossen

6 clusters - resultaat focusgroepen Cluster 1a&b Een nette en veilige buurt. WaWo spreekt bewoners met a-sociaal gedrag hierop aan. WaWo stelt ook eisen aan bewoners t.a.v. het wonen Cluster 2 WaWo houdt in de dienstverlening rekening met echt kwetsbare bewoners Cluster 3 Een voor mij betaalbare woning. Een energiezuinige woning Cluster 4 Een nette woning waarin alles het doet Cluster 5 Een eerlijke toewijzing van leegstaande woningen Cluster 6a&b Medewerkers die met mij meedenken en mijn probleem/klacht helpen oplossen. WaWo gaat serieus om met mijn vragen/klachten. Beloften worden nagekomen (afspraak is afspraak). Deskundige medewerkers

Welke beleving willen we onze klanten bieden? betrokken maatwerk woongeluk dichtbij fair adequaat Als we klanten over 2 jaar vragen welke beelden ze bij Waterweg Wonen en de medewerkers hebben. Wat willen we dan graag horen? Ze zijn …..

De realisatiefase realisatie A. Teamgewijs ontwikkeltraject E. Externe communicatie B. Teamover-schrijdende klantreizen realisatie D. Klant naar binnen halen C. HR/cultuur

Fundamenteel bouwen dus!

Waar staan we nu? Voorbereiding Luisteren en verzamelen van input Vier sessies met medewerkers Gesprekken/presentaties met/aan bestuur/management, Huurdersraad & OR Twee focusgroepen met bewoners 15-20 individuele gesprekken met bewoners Ontwikkelen concept klantvisie Workshop 1 met MT&MK Twee laadsessies met medewerkers Sessie met de Commissie Maatschappelijke Innovatie 18 oktober Bezoek aan twee organisaties Sessies met Huurdersraad en OR Workshop 2 met MT&MK Presentatie klantvisie aan medewerkers Adviestrajecten met Huurdersraad en OR Definitief maken klantvisie

VRAGEN?