Intervisie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Intervisie.
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Informatie- avond groep 6
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Medmec04 Engagement.
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
Week 23 aug-3 sept Info voor 2 lessen. Les 1 Ophalen kennis 2 e jaar mbv foto presentatie /character-design-by-brett-bean-via.html.
Coaching week Rotterdam Academy.
Gespreksvaardig-heden
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Opdrachten en eindopdracht
VIAVINCI IB/ZC opleiding 1 Leerthema 5 – De leraar centraal Practicumdag.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Reflecteren.
Psychologieles 12 lesweek 2
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Psychologieles 12 lesweek 2 Je eigen leervraag centraal.
Anders kijken, anders doen
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Proeftuinen bewaren 9 mei 2017 André Plat (KING) Jamil Jawad (VNG)
Martin Creed – Museum Voorlinden
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Ondersteunen bij wonen
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Introductie intervisie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Intervisie.
Intervisie voor loopbaanprofessionals
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Workshop videobegeleiding
Coaching.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
‘In veilige handen’ Welkom Wat is je bijgebleven van de vorige keer?
Transcript van de presentatie:

Intervisie

Intervisie Les 1 tot en met 9 Start; Wat is intervisie Waarom Intervisie En hoe intervisie Waarop wordt je beoordeeld

Intervisie Hoe start je intervisie op: In je groep maak je afspraken over veiligheid, over verslaglegging, over de inbreng en de wijze waarop je het wil bespreken. Een inbreng voldoet aan: Een werkinbreng is van te voren schriftelijk voorbereid en bestaat uit de volgende elementen: Een beschrijving van een concrete ervaring, waarin jijzelf centraal staat. Tenminste drie (onderzoekende) vragen die jij jezelf stelt naar aanleiding van deze ervaring. Na afloop van elke intervisiebijeenkomst wordt er voor de volgende bijeenkomst een inbrenger bepaald

Intervisie Vooraf stel je in de groep een contractje op met de afspraken: Inbreng wanneer aangeleverd aan alle groepsleden en hoe Veiligheid Reflectie na afloop en hoe in te zien van elkaar De contractjes worden digitaal verzonden naar de begeleidende docent!

Persoonlijke leervragen Vooraf aan de intervisiebijeenkomsten formuleer je voor jezelf persoonlijke leervragen, minimaal 2! Deze persoonlijke leervragen komen terug in jouw eindevaluatieverslag

methoden Welke methoden kun je gebruiken en het belang van methoden. Verschillende methoden doornemen waaronder: De STARRT methode Reflectiecirkel Korthagen Roddelmethode Extra: socratische gespreksvoering of de logische denkstappen van Bateson

Huiswerk Na de eerste les het volgende huiswerk: Iedereen denkt na over verschillende situatie die jezelf zou kunnen inbrengen in een intervisiebijeenkomst.

Intervisie Lesweek 3 Starten met in de groepen intervisie Ruimte reserveren voor een klassikale terugkoppeling per intervisiebijeenkomst In week 9 de laatste intervisie en het inleveren van de evaluatieverslagen en afronding