WELKOM Trends en bloemwerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Differentiëren naar leerwegen
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
Techniek Eigen inhoud rekening houdend met de toepassingsgebieden:
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Het zoeken en vinden van trends
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Tijdbalkopdracht Maak aan de hand van de lesstof en de tijdbalken in je lesboek per tijdvak een tijdbalk (gebruik hiervoor blanco A3 papier) Maak zowel.
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Interieurstyling Examen.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
The Presentation of Learning Van: Roland Rutten 12 juni, 2012.
Interactive Experience model
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Ondernemen moet je doen
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
TRENDS 2014 Hafida
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Internationale marketing
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Alle leerlingen zijn D&P leerlingen Via keuzevakken leggen ze hun eigen accent V A L K U I L “Alles blijft zoals het is…”
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie ZMC Door Daniël Seton – 1D. Doelstelling Met deze presentatie wil ik het publiek de kracht van het social media laten zien.
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Welkom havo 4..
Vernieuwend Middelbaar Beroepsonderwijs
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Consumentengedrag Leren I
Kick-off Bijeenkomst Driebergen 25 januari
Psychologie Les 1: Introductie.
Volop keus, durf te kiezen
Trends.
Onderzoek arrangeur-ontwerper
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Distributiebeleid.
Presentatie ZMC Door Daniël Seton – 1D.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
Internationale marketing
Invloed van media in het kinderblad “Donald Duck” wordt reclame gemaakt voor Limburg. Zo probeert Limburg de mensen naar hun provinvie te lokken. ga naar.
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Dag 2:
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
Mode en Design Creativiteit
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Duurzame inzetbaarheid
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Experimentele modevormgeving
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Basistekst : Talentontwikkeling
Productnaam.
Inspelen op innovaties
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Art & Design Grafisch vormgeven
Transcript van de presentatie:

WELKOM Trends en bloemwerk

Introductie keuzedeel Trends en bloemwerk De exoten Mooiwatbloemendoen.nl sept.2017

Wat gaan we doen Oriënteren op trends en deze vertalen naar bloemwerk Kleuren toepassen en vormgeven in actuele trends Bloemwerk ontwerpen en maken Bijpassende presentatie en verpakkingsvorm

Vakkennis en vaardigheden Wat ga je leren? Vakkennis en vaardigheden Kennis van actuele trends in mode en interieur Kennis van presentatietechnieken en mogelijkheden Kennis van verpakkingstechnieken en mogelijkheden Wat leer je en waarom is dit belangrijk?

Wat is een trend?

Ga met een groepje van 3-4 personen samen zitten en bespreek het volgende: Hoe ontstaat een trend? Ken je voorbeelden van een trend?

Ontstaan van een trend …. Door verandering in de tijd Mensen en behoeften veranderen langzaam Beschikbare middelen, kennis en techniek veranderen snel Trendwatcher (individueel of bureaus) (trendspotters) (kijkt wat er leeft in de samenleving; voorspelt en signaleert nieuwe trends) Lidewij Edelkoort Aafje Nijman

Rage Gedrag dat zich bij een grote bevolkingsgroep ontwikkelt en gezamenlijk en enthousiast gevolgd wordt gedurende een bepaalde periode.

Soms terugkomend (golfbeweging): Knikkeren, steppen

Hype Gedrag, product (iets) dat in korte tijd heel bekend wordt. Bijvoorbeeld Icebucket challenge

Trends Iets nieuws wat door meerdere mensen gevolgd / gebruikt wordt voor langere tijd. Door trends veranderen gewoonten of wensen van consumenten. Trends zijn van invloed op koopgedrag. In de bloemenbranche zijn de trends in de mode en interieur belangrijk.

Voorbeelden (trends algemeen): Björn Borg Snapchat Poken