De brug naar de consument

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het naamwoordelijk gezegde
Advertisements

Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Knelpunten Korte Keten initiatieven in Vlaanderen 22 oktober 2010 Ann Detelder.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hoe ontstond dit initiatief ?
Uiterlijke structuur aanbrengen
Stage gemeente Neerijnen Kerntaak 3B
Wat is interactieve marketing?
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
BC bijeenkomst 1 september Politie Haaglanden Innovatie 2 Historie: Werkplan BKI  Beter benutten ondersteuningsstructuur  Stimuleren innovatief.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Hoe kan het jou veranderen?
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Utrecht University Samenwerking tussen school en ouders met een migratie achtergrond: ‘Partnerschap in de maak’’ Platform Allochtone Ouders 6 juni 2009.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
13 december 20042de dag van de Cultuurcommunicatie Annik Bogaert Over de drempel … het belang van onthaal en publieksbegeleiding.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Doel contactpersoon Palliatieve zorg
Social media.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Kennismanagement & Sociale media
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Made by: BadBoysBroekhin
Iedereen gebruikt social media.
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Knowledge broker netwerk CVA vanaf 2016 regionale netwerken
Eva Verstraete Studiedag “Ouders over het secundair onderwijs” 20/11/2015.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Basiskennis LOB.
Welkom ik maak me sterk.
POP3. Programma Rol van provincie, SNN en RVO Veenkoloniën maatregel 1 Veenkoloniën maatregel 7 Subsidie aanvragen POP3 agenda Vragen Europees Landbouwfonds.
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
Woonservice gebieden Resultaten Enquête Door Mark Paalman.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Klanttevredenheidsonderzoek
Effectief innoveren = duurzaam vernieuwen
De Betekeniseconomie in de klas
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Team CorCom presenteert:
Workshop VIB volwassenen (met moeilijk te begrijpen gedrag)
persoonlijk professioneel prettig
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Persoonlijk Leiderschap
Psychologie Informatieverwerkingsproces
De week van de vrijwilliger
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Transparantie over Toegang master
De exegese van de tekst Of te wel, begrijp je wat God door de bijbel tegen je zegt? Lees niet alleen wat er staat. Onderzoekt alles, maar behoud het goede.
Basiskennis LOB.
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
NAAMSWIJZIGING VFAS.
Transcript van de presentatie:

De brug naar de consument Proeftuin Milde Conservering René Koster De brug naar de consument

Introductie “Nieuwe” technologie is niet nieuw Proeftuin Milde Conservering “Nieuwe” technologie is niet nieuw Time to market is erg lang Marktintroductie laatste en tevens kritieke fase Onbekend maakt onbemind Proeftuin voor laatste duwtje Opdoen van praktische ervaring met nieuwe technologie

Vernieuwing genoeg… Proeftuin Milde Conservering

Communicatie onderzoek Proeftuin Milde Conservering MSc thesis M. Spuij, 2016 Zie ook www.houdbaarvers.nl

Communicatie onderzoek Proeftuin Milde Conservering Belangrijkste resultaten (1) Onduidelijke regelgeving Onduidelijke regelgeving maakt het moeilijk in te schatten waar aan moet worden voldaan en ook welke kosten hier bij komen kijken. Bedrijfsmodellen De hogere kosten van nieuwe conserveringstechnologieën vormen in eerste instantie een obstakel. Door middel van loonwerkbedrijven kan deze al verminderd worden Bedrijfsstructuren De structuren binnen organisaties lijken de verspreiding van innovaties tegen te gaan. Aan de andere kant blijkt dat individuen, met een persoonlijke passie voor de innovatie, deze structuren kunnen doorbreken en daarmee de verspreiding van innovatie kunnen faciliteren

Communicatie onderzoek Proeftuin Milde Conservering Belangrijkste resultaten (2) De consument. Het is van belang in contact te blijven met de consument. Dit is lastig, zoals gezegd is de consument niet direct geïnteresseerd in nieuwe technologie. De negatieve perceptie van consumenten over de technologieën wordt gevreesd Voor HPP lijkt dit onterecht, consumenten zien de technologie als vriendelijk, begrijpelijk en onschadelijk. Voor PEF ligt dit meer genuanceerd.

Communicatie onderzoek Proeftuin Milde Conservering Aanbeveling Daarom wordt aangeraden gebruik te maken van een klein logo op de verpakking van behandelde producten. Zo wordt de technologie niet weggestopt en kunnen geïnteresseerde consumenten meer te weten komen over mechanismen. Het logo zou kunnen verwijzen naar een website waar aan de hand van duidelijke voorbeeld producten de techniek wordt uitgelegd. Hoe duidelijker de doelgroep is, hoe beter de communicatie kan worden aangepast op de informatie behoeften van de betreffende doelgroep, bij voorkeur in de vorm van een verhaal, wat de nadruk legt op herkenbare situaties.

Rol producenten Verbinding Proeftuin Milde Conservering ‘doorstraald’ of ‘door straling behandeld’ of ‘met ioniserende straling behandeld’. Rol producenten Dialoog met consument- wereld is transparant Ontwikkelen van producten met herkenbare meerwaarde Uitleg en voorlichting Gebruik beeldmerk/woordmerk i.c.m. een app Gemeenschappelijke doelen NVWA voor zijn bij etiketteringseisen Capaciteit delen om volume te creëren