Observeren en rapporteren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Privacywetgeving - toegang tot het schooldossier
Advertisements

Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem
Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Beroepsgeheim in de Bijzondere Jeugdbijstand Antwerpen, 14 oktober 2008 Beroepsgeheim: we zwijgen erover?! Axel Liégeois K.U.Leuven – Broeders van Liefde.
Observeren en rapporteren
Verpleegkundig proces
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
‘PRIVACY IN DE KETEN’ Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem.
1 1 e jaars aardrijkskunde Mentoruur 3.
Observeren en rapporteren
Observeren en rapporteren
Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Kijken naar Kinderen Week 4
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 2
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek7 Hafida El- Gharbaoui.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Werken met groepen jonge kinderen
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Kijken naar Kinderen Week 5
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Veiligheid of privacy Door: Pieter van Empel & Bayron van den Boomen.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Ouderbetrokkenheid Sander Van Acker Maart 2016.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Observeren Les 3.
Cursus vrijwilligers werven
Observeren en rapporteren
Observeren Helpt je: scherper te kijken naar
Eindopdracht kwaliteitszorg.
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Observeren rapporteren
Methodiek Observeren.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Les 4: Observeren Les 4:
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Observeren Les 2.
Rapporteren Methodiek Semester 1.
Prioriteiten stellen.
Observeren rapporteren
Observeren Les 2.
Observeren, rapporteren
Taak 6 Hoofdstuk 13 Inleiding in de gezondheidszorg
Taak 6 Hoofdstuk 13 Inleiding in de gezondheidszorg
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Taak 6 Hoofdstuk 13 Inleiding in de gezondheidszorg
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Observeren en rapporteren Woensdag 8 maart 2017

Les programma 1. Terugblik vorige les 2. Verwerken van informatie 3. Vastleggen van informatie 4. Observatieopdracht 5.Huiswerk bespreken

Terugblik vorige les Stappenplan voor een observatie: Reden van observatie Observatiedoel Observatievraag Deelvragen Observatiemethode Plan van aanpak Evaluatiepunten

Verwerken van informatie 98 - 100 Beschrijven: Kernwoorden opschrijven. Je schrijft objectief alle opvallende punten die je hebt geobserveerd.Deze werk je later uit in een verslag. Voordeel: Je bepaalt zelf wat je noteert (doel) Nadeel: Tijdrovend Tellen en Turven: Je werkt dan met een observatieschema. In dit schema staan observatie vragen. Vervolgens kruis je aan of turf je wanneer een cliënt het omschreven gedrag laat zien. - Gestructureerde methode - Makkelijk en kost weinig tijd -  Objectief Nadeel: richt zich enkel op wat er in het schema staat. Informatie kan verloren gaan (tunnelvisie)

Voorbeelden Voorbeeld

Vastleggen van informatie 100 - 103 Schriftelijke rapportage: - Meest voorkomende vorm van vastleggen van informatie - Belangrijk om informatie te delen - Gegevens vergelijken met verleden - Gegevens kunnen op gewenst moment worden ingezien door collega's Mondelinge rapportage: - Wordt ingezet wanneer gegevens worden gedeeld met cliënt en/of familie - Gegevens van mondelinge rapportage worden vaak niet bewaard

Wet bescherming persoonsgegevens De cliënt heeft recht op inzage van zijn of haar persoonsgegevens Ouders van een minderjarig kind mogen altijd het dossier van hun kind inzien Je moet kunnen verantwoorden waarom je de informatie hebt opgeslagen Cliënten mogen geen gegevens van anderen inzien Omgaan met vertrouwelijke informatie: Je mag bevinden nooit bespreken met derden Wel mag je observaties bespreken met collega's de cliënt zelf en zijn/haar ouders Inschakelen van andere hulpverlener gaat altijd in overleg

Observatieopdracht Observatie opdracht a.d.h.v. filmmateriaal Wat gaan jullie doen? Met behulp van methode:" vrije observatie" observatie uitvoeren. Zoveel mogelijk feitelijke gegevens verzamelen (objectief) Doel opdracht: Leren verwerken van informatie https://youtu.be/KErDAvpLrhs

Huiswerk opdracht Inlezen in eindopdracht -> WIKI Brainstormen over observatiedoel