Ontvangt en verwerkt goederen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Advertisements

optimaliseren van de commerciële presentatie
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
INSTRUCTIE 1: Verzamel zoveel mogelijk verschillende soorten gekleurd papier en pakpapier. Vergeet geen zwart en wit papier. Zorg dat ieder van jullie.
Marketing Werkgroep 6.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
commerciële presentatie
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Goederenverwerking H7 Winkelexterieur Manager Handel.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Vernieuwing in het VMBO
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Goederen en voorraad Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer. Inhoud 1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 Voorraadbeheer.
Etaleren en presenteren
Presenteren en Etaleren
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom Hoofdstuk 4 Derving.
Ontvangt en verwerkt goederen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom en voorraadbeheer
Presentatie en marketing
Goederenstroom en voorraadbeheer
Ontvangt en verwerkt goederen
Supermarkt De supermarktbranche.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Supermarkt De supermarktbranche.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Goederenontvangst
Hoofdstuk 8 Online bestellingen
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Ontvangt en verwerkt goederen Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties

1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties 5 Tijdelijke artikelpresentaties 6 Goederen verzamelen en verzendklaar maken

Onderdelen van het presentatieplan Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Onderdelen van het presentatieplan Frontpresentatieplan (en etalageplan) Displayplan. Schappenplan (is al in het vorige hoofdstuk besproken) actieplan Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.4 Bezit basiskennis van het presentatieplan, punt 1. Leg uit dat presentatieplannen bij grootwinkelbedrijven vaak door het hoofdkantoor worden aangeleverd. Je hebt het presentatieplan nodig om te weten hoe de winkel er als geheel moet uitzien. Maar ook voor het plannen van de tijdelijke presentaties in de winkel.

Voorbeelden frontpresentaties Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Voorbeelden frontpresentaties Een presentatie bij de ingang of achter de (glazen) pui Een buitenpresentatie Een presentatie in de etalage Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 1 en 2 (buitenpresentatie, etalages) ESS examenterm 2.5 Bezit basiskennis van het schappenplan, punt 5 (attentiewaarde).

Etalage sluit aan bij de winkelformule Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalage sluit aan bij de winkelformule Doelgroep Assortiment Marktpositie. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages) ESS examenterm 2.5 Bezit basiskennis van het schappenplan, punt 5 (attentiewaarde). Leg uit dat de etalage aan moet sluiten bij de winkelformule; het moet naar de klant ‘communiceren’ om wat voor soort winkel het gaat.

Etalagevormen Gesloten etalage Halfgesloten etalage Open etalage. Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalagevormen Gesloten etalage Halfgesloten etalage Open etalage. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages). Vraag de leerlingen of ze voorbeelden kennen van gesloten, halfgesloten en open etalages, bijvoorbeeld van winkels in de omgeving.

Etalagevarianten Frontetalage Hoeketalage Portieketalage Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalagevarianten Frontetalage Hoeketalage Portieketalage Eilandetalage. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages) Vraag de leerlingen of ze voorbeelden kennen van frontetalages, hoeketalages, portieketalages en eilandetalages, bijvoorbeeld van winkels in de omgeving.

Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Displayplan In een displayplan staat welke displays er in de winkel komen te staan, waar ze komen te staan en hoe ze moeten worden ingericht. Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).

Soorten displays Sfeerdisplay / Classdisplay Massadisplay Themadisplay Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Soorten displays Sfeerdisplay / Classdisplay Massadisplay Themadisplay Actiedisplay. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).

Displayvormen Eilanddisplay Kassadisplay Kop- of einddisplay Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Displayvormen Eilanddisplay Kassadisplay Kop- of einddisplay Schapdisplay Toonbankdisplay Vloerdisplay Wanddisplay Presentatietafel. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).

Actieplan: Geef bij een actie aan: Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Actieplan: Beschrijving van de verschillende promotieactiviteiten die de komende periode gaan plaatsvinden. Geef bij een actie aan: om welke artikelen het gaat welke bijproducten er eventueel bij een actie horen wat, wanneer en hoe er moet worden besteld waar en hoe de displays opgebouwd moeten worden op welke manier er aandacht is in de media voor de actie.

Varianten van presentatietechnieken Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Varianten van presentatietechnieken Stapel of blok Piramide Rijen Driehoek Dynamisch. Deze paragraaf sluit aan bij werkproces B1-K1-W5 Bouwt artikelpresentaties op

AIDA Attention (Aandacht) Interest (Interesse) Desire (Verlangen) Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties AIDA Attention (Aandacht) Interest (Interesse) Desire (Verlangen) Action (Actie) Vertaal AIDA naar de artikelpresentatie en de frontpresentatie. Een recente uitbreiding van de AIDA-formule betreft de S van satisfaction, ofwel tevredenheid. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat om tot een vervolgaankoop over te gaan, de consument ook tevreden moet zijn met zijn voorafgaande aankoop. Er wordt dan gesproken van het AIDAS-model. Ook wordt tegenwoordig wel de C van conviction of overtuiging ingevoegd. Na het creëren van interesse moet een reclame-uiting dan in overtuiging resulteren. Dit wordt het AICDA- of zelfs het AICDAS-model genoemd.