Presentatie van ondernemingsplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 4 en 5 Vaardigheden Check (Aannemer) (Machinist)
10 tips voor een gouden start Groeitips
Marketingplanning en -strategie
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Aanzet tot strategisch denken
Het maken van een PR/Marketingplan
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Een startersgids voor innovatie
Marketing Werkgroep 6.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Commercieel beleid en recht
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Hoofdstuk 12 financiering van snelgroeiende bedrijven 1 Hoofdstuk 12 De financiering van snelgroeiende bedrijven Integratie van winstverwachtingen in het.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Inhoudsopgave 1.Introductie aanvrager(-s) en project(-idee) 2.Oplossing en FIWARE-relevantie 3.Markt en concurrentie 4.Team (intern/extern) 5.Mijlpalenplanning.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Marketingstrategie.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
TOON DEZE SLIDE: INLEIDING
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Een product of dienst verkopen
Presentatie bedrijfsplan
Bitter Sweet Candy Company
Presentatie van ondernemingsplan
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
Rapportage van voortgang of status
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Bedrijfsnaam Rapport titel.
Titel van trainingspresentatie
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Titel van bedrijfsvergadering
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Wetenschapsbeursproject
Productnaam.
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
<Geef de titel van het probleem op>
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

Presentatie van ondernemingsplan Bedrijfsnaam Presentatie van ondernemingsplan

Bedrijfsconcept Geef een samenvatting van de belangrijkste producten, diensten, technologieën, concepten of strategieën waarop uw bedrijf is gebaseerd.

Geef duidelijk de langetermijnvisie van uw bedrijf. Probeer woorden te gebruiken die de groei van uw bedrijf aangeven, maar wees zo beknopt mogelijk.

Marktoverzicht Schets een beeld van uw markt in het verleden, het heden en de toekomst. Bespreek de veranderingen in marktaandeel, leiderschap, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijzen of concurrentie waar de kansen voor uw bedrijf liggen.

Verkoopkansen Identificeer problemen en verkoopkansen. Geef problemen waar consumenten mee te maken hebben en waar de kansen voor producten of diensten liggen om die problemen op te lossen.

Concurrentie Geef een samenvatting van de concurrentie. Schets het concurrentievoordeel van uw bedrijf.

Doelen Lijst van behaalde doelen over vijf jaar Geef specifieke, meetbare doelen die u over vijf jaar behaald wilt hebben. Geef doelen met betrekking tot marktaandeel. Geef doelen met betrekking tot omzet/winstgevendheid.

Het team Geef een lijst met namen van CEO’s en sleutelposities. Geef eerdere prestaties op om te laten zien dat deze personen een succesvol zakelijk verleden hebben. Geef in dit veld het aantal jaren ervaring op.

Organigram van het team [Volledige naam] Directeur, CEO [Achternaam] Adjunct-directeur [Volledige naam] Manager

Resourcevereisten Geef een lijst met vereisten voor de volgende resources: Personeel Technologie Financiën Distributie Marketing Producten Diensten

Financieel plan Schets een financieel plan op hoog niveau, waarin u uw financiële model en aannames van prijzen vaststelt. In dit plan zouden in ieder geval de verwachte jaarlijkse omzet en winst voor de komende drie jaar moeten zijn opgenomen. Gebruik een aantal dia’s om dit zo uitgebreid als nodig is te bespreken.

Risico’s en beloningen Geef een samenvatting van de risico’s van het voorgestelde project en de manier waarop deze worden opgevangen. Maak een schatting van de verwachte beloningen, met name als u op zoek bent naar financiering.

Belangrijkste problemen Korte termijn Identificeer de belangrijkste beslissingen en problemen die nu of op korte termijn moeten worden genomen en opgelost. Geef de consequenties van het uitstellen van beslissingen. Lange termijn Identificeer de problemen die op de lange termijn een oplossing vereisen. Als u op zoek bent naar financiering, is het belangrijk om specifiek aan te geven voor welke problemen financiële middelen nodig zijn.

Bijlage Aanvullende naslagwerken en bronnen