Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
Advertisements

§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Bedrijfskolommen en -sectoren
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Goederen en inkoop H5 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Filiaalmanager.
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
De productiestructuur
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Kosten ► Omzet ► Verkoopprijs ► Afzet ► Exploitatiekosten.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Consumentengedrag Leren I
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Distributiebeleid.
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Coördineren logistiek proces
Hoofdstuk 6 Rapportage en presentatie verkoopcijfers
Hoofdstuk 2 Van inkoop naar verkoop
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel.
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Logistieke bedrijfsprocessen
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 6 Consumentenkoop
Goederenstroom en voorraadbeheer
Ontvangt en verwerkt goederen
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Hoofdstuk 3 Inkoopwaarde van de omzet
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Coördineren logistiek proces
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Bedrijfsadministratie
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren?

1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Inkoopkanalen Een inkoper kan onder andere bij verschillende partijen inkopen, bijvoorbeeld: een groothandel een beurs een agent een vertegenwoordiger een exporteur een importeur

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Inkoopkanalen

Invloed van de producent op het inkoopproces Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Invloed van de producent op het inkoopproces Pushstrategie Pullstrategie (trekstrategie) De consument vraagt de handel naar het product, door reclame-uitingen van de producent zelf.

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Pushstrategie De producent stimuleert de handel om zijn product in te kopen. Dat doet hij bijvoorbeeld met: Kortingen of flinke winstmarges Bonussen bij grote afname Leverancierskrediet Verstrekken van displaymateriaal

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Pullstrategie

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Pullstrategie De consument vraagt in de winkel naar het product. De consument heeft namelijk merkvoorkeur ontwikkelt, doordat de producent consumentenreclames toont.

De verschillende fasen van het inkoopproces Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid De verschillende fasen van het inkoopproces

Soorten goederen en het inkoopproces Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Soorten goederen en het inkoopproces

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Productlevenscyclus

Nieuwe ontwikkelingen Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Nieuwe ontwikkelingen Consumententrends Logistieke systemen Bijvoorbeeld: RFID technologie