Hololens development sessie
Inhoud van deze presentatie Spatial mapping Spatial understanding Input manager Gebruik van HoloLens in Unity World anchors Algemene tips
Hoe bouw je een HoloLens scene op Benodigdheden en wat ze doen
Spatial mapping
Spatial mapping Gebruik van het juiste material
Spatial understanding
InputManager
Gebruik van de Hololens in de Unity editor Unity > Window >Holographic emulation Max Bitrate aanpassen aan je connectie
World anchors - wat zijn het Wat doen world anchors?
World anchors - wat zijn het World anchors zetten je objecten vast in de wereld
World anchors - hoe gebruik je ze Anchor store Load/Attach/Save/Delete
World anchors - hoe gebruik je ze
TapToPlace Heeft een collider nodig om het object tegen aan te plakken Heeft een WorldAnchorManager nodig Zo niet, zal hij je object op de laag “Ignore Raycast” zetten en kan je niks meer met de collider op het object
HandDraggable
HandDraggable Let op: HandDraggable reageert ook op de colliders in children van je object
Algemene tips
Color seperation - wat is het?
Color seperation - wat kan je er aan doen? Alles dezelfde kleur Stabilization plane
Stabilisatie tips Maak geen objecten vast aan de MainCamera Gebruik de shaders uit de Holotoolkit Geen FixedUpdate gebruiken.
MixedRealityCompanionKit Poster calibration sample!!!
Hololens UX Geef de gebruiker feedback over of clicks gelukt zijn, aangezien de gebruiker geen feedback voelt. Laat niet te veel tegelijk op de gebruiker af komen, te veel prikkels schrikt mensen af. Hou het klein, ivm de beperkte FOV, te grote objecten benadrukken de FOV van de HoloLens
Algemene tips Je maakt een applicatie voor het UWP, en kan dus alleen deze assemblies en namespaces gebruiken. Maar Unity maakt hier geen gebruik van, je moet dus veel werken met verschillende stukken code voor de Unity editor en hololens. Geen application.quit maar application.pause