Tot de enterprisekennismanagementsoftware behoort ook de verkoop van contentmanagement- en portallicenties. Deze verkopen zijn jaarlijks met 35 procent.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

De fundamenten van de organisatiestructuur
Digitaal Depot. Waarom een Digitaal Depot •Overheden en particulieren werken steeds meer en soms alleen nog maar digitaal; •Gebruikers verwachten digitaal.
Netwerken. Wat is een netwerk? Je spreekt van een netwerk van zodra twee of meer computers met elkaar verbonden zijn. Je kan thuis een klein netwerkje.
- Inhoud Artificial Intelligence - Inhoud Wat is AI? OorsprongReasoningLearning • Wat is Artificial Intelligence.
Marktonderzoek als proces
Geografisch InformatieSysteem (GIS)
Opdrachttaak kennissystemen:
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Sanne van der Palen – Yoshi Denis – Aïcha Cardoen
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Secundaire data en online databases
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 5 Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen.
Marktonderzoek als proces
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 7: Kennisrepresentaties 1: Eigenschappen en representatievormen §Hoofdstuk 8: Kennisrepresentaties 2: Eenvoud en.
Inleiding Kennistechnologie §Hoofdstuk 1: Introductie §Hoofdstuk 2: Kennissystemen in context §Hoofdstuk 3: Kennisacquisitie.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Technische Architectuur
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Voor u de volgende schermen verspreidt … U hebt de poster verspreidt. De betrokken personen weten dus waar ze uw tips kunnen terugvinden. Daarna verspreidde.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Social media presentatie
Ordenen van gegevens Inleiding informatiesystemen © Sander Cox.
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
Kennismanagement & Sociale media
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Regiobijeenkomst Zuidweg & Partners Jannie van den Berg.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Internationale marketing
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Limburg 23 maart 2016 Boy Gerrits Arjan Kloosterboer Peter Bakker Theo Weusten André Plat Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden (TMLO)
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
LET’s get Social.
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
Inleiding tot marktonderzoek
Big Data woensdag 15 februari 2017.
Een vergadering organiseren
Een product of dienst verkopen
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Secundaire data en online databases
OPENINGSCASE: Fast fashion, ‘hot systems’
Big Data.
Vergadering Personeelsdienst
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
Big Data.
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
OPENINGSCASE: Het Okanagan-Skaha School District doet meer met minder door te profiteren van netwerken en internet.
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
OPENINGSCASE: De Victoria Country Fire Authority in Australië geeft hulp met nieuwe informatiesystemen.
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
OPENINGSCASE: HSBC Malaysia: meester in veranderingsmanagement
OPENINGSCASE: De flexibele supply-chain van DaimlerChrysler
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Handleiding VVLE template verwerkingsregister
Besturingssysteem.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

OPENINGSCASE: Cott worstelt met het beheer van ongestructureerde informatie

Tot de enterprisekennismanagementsoftware behoort ook de verkoop van contentmanagement- en portallicenties. Deze verkopen zijn jaarlijks met 35 procent toegenomen. Hiermee is deze software een van de snelst groeiende softwaretoepassingen.

Het huidige kennismanagement bestaat zowel uit activiteiten op het gebied van informatiesystemen als een hele reeks mogelijkheden creërende bestuurlijke en organisatorische activiteiten.

Er zijn drie belangrijke categorieën kennismanagementsystemen en elk ervan kan worden opgesplitst in meer gespecialiseerde typen kennismanagementsystemen.

Enterprisebrede kennismanagementsystemen maken gebruik van een reeks technologieën voor het opslaan van gestructureerde en ongestructureerde documenten, het lokaliseren van de expertise bij medewerkers, het zoeken naar informatie, het verspreiden van kennis en het gebruik van gegevens uit enterprisetoepassingen en andere bedrijfssystemen.

KPMG’s KWorld is gerangschikt volgens negen niveaus van content die verder geclassificeerd zijn naar product, marktsegment en geografisch gebied.

KPMG-systemen classificeren, filteren en organiseren content zowel uit interne als externe bronnen voor intern gebruik binnen KWorld en extern op de website van het bedrijf.

De enterpriseoplossing van Hummingbird combineert documentbeheer, kennismanagement, business intelligence en portaltechnologieën en kan worden gebruikt voor het beheren van zowel semigestructureerde als gestructureerde kennis.

In veel organisaties is essentiële kennis niet beschikbaar, zelfs als iemand binnen de onderneming de kennis heeft. Het probleem is om de juiste persoon binnen de groep te vinden.

Een kennisnetwerk houdt een database bij van experts binnen de onderneming, geaccepteerde oplossingen voor bekende problemen en vergemakkelijkt vervolgens de communicatie tussen medewerkers die op zoek zijn naar kennis en experts die die kennis hebben. De oplossingen die uit deze communicatie voortkomen worden vervolgens toegevoegd aan een oplossingsdatabase in de vorm van FAQ’s, best practices of andere documenten.

Kenniswerkersystemen vereisen naast gespecialiseerde hardware en software sterke koppelingen met externe kennisbanken.

Een expertsysteem bevat een aantal regels die bij het gebruik moeten worden gevolgd. De regels houden verband met elkaar; het aantal mogelijke resultaten is van tevoren bekend en is beperkt; er zijn verschillende wegen naar hetzelfde resultaat; het systeem kan een aantal regels tegelijkertijd in beschouwing nemen. De regels uit dit voorbeeld zijn regels voor een eenvoudig kredietverleningsexpertsysteem.

Een interferentiemachine werkt door het doorzoeken van de regels en het ‘lanceren’ van de regels die in gang worden gezet door feiten die door de gebruiker worden verzameld en ingevoerd. In wezen is een verzameling regels te vergelijken met een reeks geneste if-statements in een traditioneel softwareprogramma; in een expertsysteem is de omvang van de statements echter veel groter en wordt het nesten veel vaker toegepast.

Case-based reasoning representeert kennis als een database van cases uit het verleden en hun oplossingen. Het systeem gebruikt een proces van zes stappen om oplossingen te genereren voor nieuwe problemen waarmee de gebruiker geconfronteerd wordt.

De verzameling mogelijke standen voor de invoer die temperatuur wordt genoemd, behoren tot de logica van de thermostaat die de kamertemperatuur regelt. Deze verzameling mogelijke standen helpt bij het vertalen van uitdrukkingen in woorden zoals warm in getallen die de computer kan hanteren.

Een neuraal netwerk maakt gebruik van ‘regels’ die het leert uit patronen in de gegevens om een verborgen laag van logica te construeren. Vervolgens verwerkt deze verborgen laag de invoer en classificeert deze aan de hand van de ervaringen met het model.

Dit voorbeeld toont een eerste groep ‘chromosomen’ die elk een andere oplossing representeren. Het genetisch algoritme maakt gebruik van een iteratief proces voor het verbeteren van de oplossingen, zodat de betere oplossingen, die met de beste geschiktheid, meer kans hebben om als de beste oplossing naar voren te komen.

Intelligent agents helpen Procter & Gamble bij het verkorten van de bevoorradingscyclus voor producten zoals een doos wegwerpluiers.

Kennismanagementprojecten hebben een grotere kans van slagen als ze worden geïmplementeerd in verschillende fasen met duidelijk gedefinieerde manieren om de resultaten te meten.