Voorlichting geven, hoe doe je dat?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Advertisements

….een korte presentatie
Hoe word je een ster? *.
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Marketing Werkgroep 6.
RSV op school Jan Van Parijs.
Werkplaats Aandoeningspecifieke kwaliteitscriteria
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
Proeve van Bekwaamheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Beoordelen leermiddelen
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Onderzoeksvaardigheden 3
motiverende gespreksvoering
Social work Week 2.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Bijeenkomst September 2015
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Informatieavond groep 3
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Ruiterbewijs informatieavond.
Studieloopbaanbegeleiding
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Hartelijk Welkom!.
presentaties bij lessenserie Grolleman, G. (2013)
Feedback en tussenevaluatie via Scorion
Psychologie Les 1: Introductie.
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Creatief Denken maar eerst:.
Creatief Denken maar eerst:.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Ethiek in de branche social work
Samenwerken en communicatie
Vergelijkingen oplossen
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Consumenten-gedrag Online consument
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Edward de bono; 6 denkhoeden
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Presentatie Peer-review rapportage
Omgaan met verschillen
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Omgaan met verschillen
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Persoonlijke doelen maken
ADL Les 1.
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Transcript van de presentatie:

Voorlichting geven, hoe doe je dat?

Voorlichting is het bewust gegeven hulp bij menings- of besluitvorming door middel van communicatie.

Doel: Aan het einde, van deze les, kun je benoemen aan welke voorwaarden het voorlichtingsplan dient te voldoen

Inhoud: Oefening Beoordeling Inhoud voorlichtingsplan Planning komende weken

Beoordeling:

Inhoud van rapport: Doelgroepbeschrijving Doelbepaling aan de hand van het GVO-model Doelstellingen van de voorlichting Methodiek (theoretische onderbouwing) Lesvoorbereidingsformulier

Doelgroepbeschrijving Maak 3 persona’s aan de hand van de doelgroep die je hebt beschreven: Een fictief persona bestaande uit echte eigenschappen, interesses, leefstijl van een (sub)-doelgroep. Voorbeeld: Tanja is een echte foodie. Ze telt haar Kcal, loopt 3 keer per week hard. Prept haar food iedere dag. Ze mag 1 keer per week bewust zondigen. Het liefst is ze actief bezig in haar vrije tijd. Kijkt tv programma’s als TLC en lekkere wegkijk series op Netflix.

Doelbepaling aan de hand van het GVO-model Zeven stappen van gedragsverandering stap 1 aandacht hebben stap 2 begrijpen stap 3 attitudeverandering stap 4 omgaan met sociale druk stap 5 toename eigen effectiviteit stap 6 gedragsverandering stap 7 gedragsbehoud

Doelstellingen van de voorlichting Beschrijf minimaal 3 SMART-doelstellingen voor je voorlichting

Methodiek (theoretische onderbouwing) Onderbouw je voorlichting: Beschrijf je daadwerkelijke plan voor de voorlichting en onderbouw dit vanuit de theorie (denk hierbij aan de lessen consumentengedrag en doelgroepen) Beschrijf tevens de theorie over leefstijl die je gebruikt in je voorlichting

Lesvoorbereidingsformulier Ten slotte voeg je een lesvoorbereidingsformulier toe. Gebruik hierbij de informatie die je al eerder hebt beschreven in het hoofdstuk.

Planning komende weken: Week 5 Maken van 3 persona Week 6 Pitch over je voorlopige voorlichtingsplan Week 5 t/m 8 Voorlichtingsmateriaal maken Week 8 + 9 Voorlichting uitvoeren + presentatie Luite

Dit is ook voorlichting….