Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
Welkom
En jullie…? Waarom heb je gekozen voor deze workshop? Wat wil je uit deze workshop halen voor je eigen context/functioneren?
Onze doelen… Kennismaking Universal Design of Learning (UDL) Kennismaking waarderend coachen Mogelijkheden zien om UDL en waarderend coachen toe te passen in een opleiding Inzien hoe UDL en waarderend coachen kan bijdragen tot eigenaarschap en zelfsturing van studenten Vertaling maken naar de eigen praktijk/context
Hoe draagt enerzijds UDL en anderzijds waarderend coachen bij tot eigenaarschap en zelfsturing van de student?
Kaders…
UD- UDL
WAARDEREND COACHEN -> kiezen voor een waarderend perspectief, gericht op groei en sterken -> kiezen voor wat werkt, wat wel al aanwezig is -> houding van gelijkwaardigheid en authenticiteit -> zeven vaardigheden
7 vaardigheden 1. verkennen en exploreren 2. bekrachtigen en waarderen 3. betrokken confronteren 4. uitdagen 5. inspireren 6. toelaten en ruimte geven 7. Ontspannen
FEEDBACKCYCLUS Feed-forward Feed-up Feed-back Waar ga ik naartoe ? (verwachtingen) Feed-back Waar sta ik ? Feed-forward Wat nu ? (wat is de next step i.f.v. de WPL)
Aan de slag… Praktijkvoorbeelden kritisch bekijken… Linken aan kaders Werkt dit naar eigenaarschap Vertaling eigen context Leergroepen – op papier Vakkenfiches en bijlagen – op papier Organisatie - instructiemoment Planning leerdoelen – op papier Feedbackdocument werkplekleren – op papier Uitdieping UDL - visueel Uitdieping waarderend coachen - bronmateriaal
Stem van… de student de docent werkveld
Dank je wel! Veel success…