Consumenten-gedrag Online consument
“De digitale maatschappij is een sociale werkelijkheid waarin sprake is van sociaal handelen, van interactie en communicatie”
Lesdoel “De leerling heeft, aan het einde van de workshop, inzicht in wat de invloed van online consumentisme is op het consumentengedrag en kan benoemen hoe men dit inzicht kan toepassen op de IBS De gezonde leefstijl.”
“Technology and social media have brought power back to the people”
WAT ZIJN VOLGENS JULLIE DE GEVOLGEN VAN SOCIAL MEDIA? Eerst een algemene lijst op het bord maken met gevolgen van social media, daarna ranken op positief of negatief gevolg
Inhoud Online communicatie gedrag Online koopgedrag Opdracht
Online communicatie gedrag Always on & connected cultuur Communicatie gedrag is zeer divers Informationele referentiegroep Recesensies Vlog Forums Online platforms (social media) DATING Weber, 2015
77% van de aankopen betreft fysieke producten Online koopgedrag In 2014: 77% van de aankopen betreft fysieke producten 23% van de aankopen betreft diensten 76% van alle vliegtickets en accommodaties worden online geboekt 83% van wat mensen besteden aan tickets (attracties/evenementen) online geboekt Weber, 2015
Online koopgedrag Online afdankgedrag Marktplaats Facebook Ebay Leapp Weber, 2015
Opdracht Casus: Je bent als voedsel voorlichter gevraagd door de gemeente Den Bosch een online voorlichtingscampagne te beginnen om de inwoners van Den Bosch meer water te laten drinken. Gemeente Den Bosch stelt als eis dat er een passende online voorlichting is voor iedere doelgroep. Bij iedere doelgroep is er een geschikt online medium gekozen Bij iedere doelgroep is er een theoretische onderbouwing, waarom dit medium geschikt is
Opdracht Doelgroepen: Schoolkinderen Middelbare schoolkinderen Jong volwassenen Ouders Midden volwassenen 50 - 65 jaar Gepensioneerden
Wat vond je van de workshop? Evaluatie Wat vond je van de workshop?