Consumenten-gedrag Online consument

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Over consumenten, gedrag en marketing
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
Integrale opdrachten STW
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Faculteit Sociale Wetenschappen
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Bewegen in het Praktijkonderwijs Embedded Fitness Gaming, entertainment en fitness in één concept Carla Scholten, directeur
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Dossier Empowerment.
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Onderzoek Mediawijs omgaan met social media in het primair onderwijs.
Presentatie Buutvrij Nikki van Outheusden Ruud Leuverink Kaz Paul.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Tiel, 17 april 2009I. Pleumekers / A. Oude Alink1 Groepsobservatie & coaching 0 – 4 jaar Themadag LOGOPEDIE VOORSCHOOLSEPERIODE (deel 2)
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Wat is DRAMA??.
Gezondheid en gezond gedrag
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Gezondheid en leefstijl
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Doelen behalen met activiteiten
Psychologie Les 1: Introductie.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Doelen behalen met activiteiten
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Duurzaamheid voedselketen.
Sociale Media.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Welkom instructeurs!.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Doelgroepen Generatie Z
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Voorlichting geven, hoe doe je dat?
Plaats, datum bijeenkomst
Consumenten-gedrag Het gezin
Consumenten-gedrag Mondige consument
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
City Challenge Gemeente Zaanstad
Doelgroepen Adolescentie
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
DOCENTENWORKSHOP Wat je kunt verwachten van…
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Consumenten-gedrag Online consument

“De digitale maatschappij is een sociale werkelijkheid waarin sprake is van sociaal handelen, van interactie en communicatie”

Lesdoel “De leerling heeft, aan het einde van de workshop, inzicht in wat de invloed van online consumentisme is op het consumentengedrag en kan benoemen hoe men dit inzicht kan toepassen op de IBS De gezonde leefstijl.”

“Technology and social media have brought power back to the people”

WAT ZIJN VOLGENS JULLIE DE GEVOLGEN VAN SOCIAL MEDIA? Eerst een algemene lijst op het bord maken met gevolgen van social media, daarna ranken op positief of negatief gevolg

Inhoud Online communicatie gedrag Online koopgedrag Opdracht

Online communicatie gedrag Always on & connected cultuur Communicatie gedrag is zeer divers Informationele referentiegroep Recesensies Vlog Forums Online platforms (social media) DATING Weber, 2015

77% van de aankopen betreft fysieke producten Online koopgedrag In 2014: 77% van de aankopen betreft fysieke producten 23% van de aankopen betreft diensten 76% van alle vliegtickets en accommodaties worden online geboekt 83% van wat mensen besteden aan tickets (attracties/evenementen) online geboekt Weber, 2015

Online koopgedrag Online afdankgedrag Marktplaats Facebook Ebay Leapp Weber, 2015

Opdracht Casus: Je bent als voedsel voorlichter gevraagd door de gemeente Den Bosch een online voorlichtingscampagne te beginnen om de inwoners van Den Bosch meer water te laten drinken. Gemeente Den Bosch stelt als eis dat er een passende online voorlichting is voor iedere doelgroep. Bij iedere doelgroep is er een geschikt online medium gekozen Bij iedere doelgroep is er een theoretische onderbouwing, waarom dit medium geschikt is

Opdracht Doelgroepen: Schoolkinderen Middelbare schoolkinderen Jong volwassenen Ouders Midden volwassenen 50 - 65 jaar Gepensioneerden

Wat vond je van de workshop? Evaluatie Wat vond je van de workshop?