De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doelgroepen Generatie Z

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doelgroepen Generatie Z"— Transcript van de presentatie:

1 Doelgroepen Generatie Z

2 Lesdoel “De leerling heeft, aan het einde van de workshop, inzicht in wat generatie Z inhoud en kan benoemen hoe men dit inzicht kan toepassen op de IBS De gezonde leefstijl.”

3 De Digital Natives

4 De jeugd van tegenwoordig is socialer door social media
Stelling: De jeugd van tegenwoordig is socialer door social media

5 Inhoud Feiten Wat staat Generatie Z te wachten?
Generatie Z in perspectief met andere generaties Kenmerken Generatie Z Maatschappelijke ontwikkelingen Toekomst van het onderwijs?

6 Wat zijn volgens jou de kenmerken van Generatie Z?
Vraag: Wat zijn volgens jou de kenmerken van Generatie Z?

7 24/7 informatie maatschappij
Feiten Geboren van ? 19,6% van de Nederlanders 24/7 informatie maatschappij Netwerken zijn overal en altijd beschikbaar Internet of things Zappen en swipen door het leven Gaming Ahlers, Boender, 2016

8 Wat staat Generatie Z te wachten?
Robotisering Westerse wereld vergrijst en vergroend Globalisatie Wegvallen van landsgrenzen Toename van nationalisme Nieuwe wereldleiders Overvloed aan arbeidskrachten Gebrek aan talent Uitputting van natuurlijke bronnen Ahlers, Boender, 2016

9 Generatie Z in perspectief
Protest generatie/ Baby Boomers ( ) Verloren generatie/ X ( ) Pragmatische generatie ( ) Grenzeloze generatie/ Y/ Millennials ( ) Generatie Z/ Digital Natives ( ?) Ahlers, Boender, 2016

10 Persoons- kenmerken Generatie Z
Eigenschappen: Vertrouwen | Zichzelf en wereld Zelfbewust | Overschatting Probleemoplossend | Versimpeling Multitasking | Korte spanningsboog Bepalen zelf wat ze wanneer doen Angsten (opgegroeid in onzekerheid) Privacy (is optioneel) Transparantie Zelfvoorzienend Milieubewust Zoekt balans Status krijgt nieuwe dimensie Ahlers, Boender, 2016

11 NETWERKERS! Ze zijn bij uitstek:

12 Persoons- kenmerken Generatie Z
Dit uit zich in: Hiërarchiepiramides zijn not done Gelijkwaardigheid Delen is vermenigvuldigen Collectief zelfstandig kiezen Werk is prive | Prive is werk #Protest | Reviews Religie | Waar en wanneer ze willen Ahlers, Boender, 2016

13 Persoons- kenmerken Generatie Z
Dit doen ze door: (Ongevraagd) te zeggen wat ze vinden De gezondste en dikste generatie ooit te zijn Online en offline als één wereld te zien (Serious) Gaming Content on demand Clicks | Bricks Ahlers, Boender, 2016

14 Persoons- kenmerken Generatie Z
Dit vinden ze van de wereld: Doodgaan hoort bij het leven | Euthanasie zou dan ook voor iedereen beschikbaar moeten zijn Babyboomers zijn verantwoordelijk voor hun eigen problemen Privacy en transparantie Crowd in de cloud | Vraag het de Big Data Ahlers, Boender, 2016

15 Persoons- kenmerken Generatie Z
Dit zoeken ze bij anderen: Netwerkers bij uitstek Belevenis Inspiratie Status | Door dingen te beleven die anders zijn Ahlers, Boender, 2016

16 Persoons- kenmerken Generatie Z
Keerzijde: Netwerkers kan gevaarlijke mensen bevatten Catfish Grooming Alles is openbaar Mening kun je overal posten Cyberpesten Ahlers, Boender, 2016

17 “Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we’ve been waiting for. We are the change that we seek” - Barack Obama.

18 Maatschappelijke omarming Generatie Z
“People will pay more to be entertained than educated” Netwerken Zorg dat je interessant voor ze bent Ga in gesprek met wat ze willen, betrek ze bij het proces, luister naar hen De omgeving dient inspirerend, uitdagend en een beleving te zijn In gebouw en personen Serious gaming Transparantie en echt Ahlers, Boender, 2016

19 “I don’t love studying. I hate studying. I like learning
“I don’t love studying. I hate studying. I like learning. Learning is beautiful. Natalie Portman

20 Wat is er volgens jou nodig om scholen toekomstbestendig te maken?
Vraag: Wat is er volgens jou nodig om scholen toekomstbestendig te maken?

21 Toekomst van het onderwijs?
Men heeft overal het gevoel dat het onderwijs niet meer past. Leren moet vooral leuk zijn Ieder kind heeft eigen talent Aandacht voor digitale wereld serious gaming content is altijd beschikbaar Nadruk op creativiteit, originaliteit en flexibiliteit Ahlers, Boender, 2016

22 Toekomst van het onderwijs?
Generatie Z realiseert zich dat er meer te leren valt, dan dat er geleerd kan worden. Leren vaardig, waardig en aardig Groei naar zelfstandigheid en flexibiliteit Persoonsvorming Nodes leren verbanden en netwerken te zien Ahlers, Boender, 2016

23 Toekomst van het onderwijs?
Learning by doing; Maak van leren een spel vol avontuur, spelenderwijs er achter komen Zelf; denken, bouwen, fouten maken en leren Maak leren vooral leuk! Ahlers, Boender, 2016

24 Bouwen aan een sterke toekomst:
Wat word jouw bijdrage hieraan?

25 Wat vond je van de workshop?
Evaluatie Wat vond je van de workshop?


Download ppt "Doelgroepen Generatie Z"

Verwante presentaties


Ads door Google