Vacatureteksten schrijven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Advertisements

Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Hoe maak ik een goed online cv?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
Sollicitatiegesprek.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Commercieel Manager totaljobs.nl
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
De dag van het solliciteren Blok 1
managen van de instroom
Workshop Arbeidsmarktcommunicatie
Olivier van Duijn Directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl opties 3.Clickbeurs.nl.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Herenbos Personeelsdienst
Solliciteren! Een vak op zich.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Mobiliteitsbevordering vanuit medewerkerswens. Stelling Het is goed als medewerkers 10 jaar of langer in dezelfde functie blijven.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
LinkedIn – Je carriere start nu!
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Voorbereiding schoolexamen
Nee Zeggen!.
Loopbaan in eigen handen? We werken er aan!
Wervende vacatureteksten
Wervende vacatureteksten
Welkom 8 mei 2018.
Marketing Week 3 les 1.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Alle Neuzen Dezelfde Kant Op?
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
volgende bladzijde terug
Inleiding beoordelen.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Hoofdstuk 1 Werving en selectie
Zichtbaarheid Creëren
Hoofdstuk 1 Werving en selectie
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
L’OREAL PPD WERKSET - FACEBOOK ADS.
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
De website.
Transcript van de presentatie:

Vacatureteksten schrijven Dinsdag 17 april 2018 Welkom! Dana Nikki Lindy Mathilde Marjon

Vacatureteksten schrijven

Vacatureteksten schrijven Waarom extra aandacht voor een wervende vacaturetekst? Je moet opvallen tussen heel veel andere vacatures. Dat is echt anders dan 3 jaar geleden!

Vacatureteksten schrijven Er is op dit moment een tekort aan personeel binnen diverse beroepsgroepen… Dus veel bedrijven concurreren voor dezelfde werkzoekenden…

Pak die kans! Vacatureteksten schrijven Zijn er dan alleen maar tekorten? Pak die kans!

Vacatureteksten schrijven Maar bedenk… Elke functie is uniek Adverteren zonder wervende tekst is zonde van je tijd én de kosten Je kans om jouw doelgroep te bereiken!

De voorbereiding Vacatureteksten schrijven Bepaal wat je zoekt! Meten is weten Bepaal daarnaast waar je doelgroep (online) actief is!

Vacatureteksten schrijven Hulp nodig bij doelgroep bepaling arbeidsmarkt mobiliteit

Vacatureteksten schrijven Even heel plat geslagen! Hoe is eigenlijk de vlak verdeling van een vacature?

Trek de aandacht Vacatureteksten schrijven Noem de locatie Stel een vraag: ‘Ben jij onze nieuwe….?’ ‘Kom jij ons team versterken?’ Schrijf een pakkende inleiding (max. 155 tekens) Gebruik de meest gezochte functietitel

Vacatureteksten schrijven Gebruik de meest gezochte functietitel

Vacatureteksten schrijven Een pakkende inleiding, bijvoorbeeld:

Prikkel de interesse! Vacatureteksten schrijven Niet te lang, maar wel zo lang als nodig Functieomschrijving: hoe concreter, hoe beter! Functie-eisen: voorkom een lange lijst En Pre’s….. Beter van niet!

Vacatureteksten schrijven Prikkel de interesse Dit is een heatmap!

Vacatureteksten schrijven

Vacatureteksten schrijven Speel in op verlangen Wij bieden: gebruik bulletpoints (vooral bij techneuten) Over het bedrijf: geef persoonlijkheid aan je organisatie, wees open maar houd het beknopt! Salaris: overweeg serieus om de salarisrange te noemen

Vacatureteksten schrijven 13 Eisen!

Vacatureteksten schrijven Call to action Ideale kandidaten zijn druk, maak het ze makkelijk. Reageer mogelijkheid: liever een button dan een e-mailadres. (ook mobile friendly.) Vermeld een publicatiedatum! Beter geen sluitingsdatum… Contactinformatie: bij wie kan een kandidaat terecht voor vragen?

Let op! Maar zo! Vacatureteksten schrijven Ruim 70% van het vacature zoek-verkeer in Nederland is via een mobiel of tablet Zorg voor een passend sollicitatieformulier Maar zo! Niet zo…

Do’s and Dont’s Vacatureteksten schrijven Do: maak gebruik van visuals (foto/video) Do: kruip in de huid van de kandidaat, niet de organisatie! Do: streep en redigeer, schrijven is schrappen! Don’t: gebruik van jargon en clichés (‘dynamisch bedrijf, ‘duizendpoot’, ‘marktconform salaris’ Don’t: Spelfouten Don’t: lange opsommingen (meer dan 5 bulletpoints schrikt af!)

Vacatureteksten schrijven Tenslotte: Denk ook aan je SEO (Google Vindbaarheid) Denk aan je vindbaarheid op jobboard niveau! Let op diversiteit per vacature: niet steeds hetzelfde verhaal

Vacatureteksten schrijven Zo kan het ook…

Lees de vacature die voor je ligt en geef daar feedback op. Vacatureteksten schrijven En nu aan de slag! Lees de vacature die voor je ligt en geef daar feedback op.

Vacatureteksten schrijven Vragen?