Lichen Planus Vereniging Nederland,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Smash sportief op weg naar 2020”
Advertisements

Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Vrijwilligers beleid/ Samenwerken met actieve leden Met elkaar. Voor elkaar.
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Masterplan Plan van Aanpak Ledenwerfacties Zaterdag 4 mei 2013.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Sittard, 30 juni 2009 Het geheel is meer dan de som van delen. Een onderzoek naar de manier waarop NVP Limburg een afdeling van het NVP kan zijn, die voldoet.
Behoefteonderzoek senioren 2008
Hersenletsel.nl De nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel:
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
19 nov 2007 Patiëntenvereniging aan het woord Frank van de Peppel Bestuurslid.
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
Mentorschap uit de startblokken! Evaluatie Mentorschap Netwerk Nederland en de regionale stichtingen Mentorschap.
Digitaal Vrouwenplein Drenthe
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? En hoe zorgen we dat de belangen van digitale consumenten gehoord én behartigd worden? We.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
© Mulier Instituut, Utrecht De positie van de RSO Platform Sportdeelname 12 november 2015 Remko van den Dool 12 november 2015.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Dé vereniging voor mensen met MS en hun betrokkenen.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Palliatieve zorg voor mensen met een VB Stand van zaken Anke de Veer (NIVEL)
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
15 november 2013 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
LTC VLEUTEN DE MEERN Ledentevredenheidsonderzoek 2014.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Voor bibliotheken. De Bibliotheek op het station 2.
Onze ervaring met digitaal lotgenotencontact.
Werkconferentie `... Respijt op maat Drenthe’ Uitkomsten onderzoek Respijtzorg.
De toekomst van beschermd wonen en opvang Participeren in de samenleving.
Waarom een Probus website? Gerard Vogel (webmaster Probus Tubantia) – Welke informatie mag je verwachten en wat is het nut daarvan? 2.Waar en hoe.
Digitaal literair lezen – doen we het al? Een eerste inventarisatie van het digitale literaire leesgedrag onder de Nederlandse bevolking Niels Bakker,
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
V&VN Geriatrie & gerontologie 1. Organogram V&VN 2.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
KVC en naam organisatie
District Midden Brabant
Drs Loes Meijer, huisarts, Medisch Coördinator MCCE
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Het recht om ziek te zijn zonder veroordeeld te worden, gehoord te worden zonder vooroordelen Neutrale en onafhankelijke vzw.
Leefbaarheid in Hellendoorn
F O V I G de federatie van gebruikersraden en ouderverenigingen in voorzieningen voor personen met een handicap Presentatie FOVIG.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Uitkomsten onderzoek (2018)
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sterke FNV: Zichtbaar betrokken wervend hoe doe jij dat?
Samenwerken en iets bereiken voor de ouderen in onze provincie
Asbestslachtoffers Vereniging Nederland.
Uitkomst Quickscan Kampen
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Leden enquête Otto Philipse
Transcript van de presentatie:

Lichen Planus Vereniging Nederland, Leden-enquête Lichen Planus Vereniging Nederland, december 2013 Presentatie 5 april 2014

Waarom deze enquête ? Het bestuur van de LPVN wil weten wat er onder de leden leeft, met als doel: inventariseren van verwachtingen en ervaringen beter inspelen op de wensen voor nu of in de toekomst.   Presentatie 5 april 2014

Inhoud vragenlijst Oordeel over activiteiten van de vereniging zoals informatievoorziening, lotgenotencontact en belangenbehartiging Participatie van leden, bekendheid met de behandelrichtlijn en ervaringen met behandelaars Bereidheid om actief te worden binnen de LPVN Presentatie 5 april 2014

Respons in aantallen Presentatie 5 april 2014

Respons in percentages Presentatie 5 april 2014

Duur lidmaatschap Presentatie 5 april 2014

Redenen voor lidmaatschap %   < 1 jaar 1-2 jaar >2 jaar totaal Lotgenoten-contact 67 38 58 55 Info-voorziening 100 Belangen-behartiging 79 74 Andere reden 6 5 Presentatie 5 april 2014

LPVN-faciliteiten en activiteiten   Van bekendste naar minst bekendste faciliteiten: Nieuwsbrief, de Ledenberichten en de informatiefolders en brochures Website, landelijke info-bijeenkomsten Regionale lotgenotenbijeenkomsten De belangenbehartiging en het forum op de website Telefonische informatie en –advies. ± 2/3 van de nieuwe leden is niet bekend met de telef. informatie Presentatie 5 april 2014

Tevredenheid over diensten van de LPVN > 90% v.d. bezoekers van landelijke- en regionale bijeenkomsten zijn tevreden 80% v.d. lezers is tevreden over informatiefolders, brochures, Nieuwsbrieven, ledenberichten en info op website 60% v.d. gebruikers is tevreden over telefonische informatie 50% v.d. gebruikers is tevreden over het forum op de website Presentatie 5 april 2014

Oordeel over LPVN in rapportcijfers (%) Presentatie 5 april 2014

Onderwerpen waarover leden geïnformeerd willen worden op (landelijke) bijeenkomsten Presentatie 5 april 2014

Vormen van LP orale LP 90% genitale LP 50% LP van de huid 41% LP aan de nagels 36% LP van haarzakjes (Lichen planopilaris) 13% Hypertrofische LP (dikke plaques op huid) 12% LP van de handpalmen en voetzolen LP uitgelokt door medicijnen 11% LP in de slokdarm 10% Presentatie 5 april 2014

Vormen van LP (% van alle leden) Presentatie 5 april 2014

Voorkeur vorm Nieuwsbrief en ledenberichten (%) Presentatie 5 april 2014

Website afgelopen 2 weken bezocht (%) Presentatie 5 april 2014

Gemakkelijk te vinden wat u zoekt? (%) Presentatie 5 april 2014

Bekendheid met Richtlijn LP voor artsen (%) Presentatie 5 april 2014

Conclusies Representatieve uitkomsten v.d. enquête 63 % langer dan 2 jaar lid Informatievoorziening belangrijkste reden lidmaatschap Gemiddeld oordeel over LPVN: 8 90% heeft orale LP; 50% de genitale vorm, of beide Meeste respondenten hebben 2 tot 10 jaar te maken met LP 40 % niet bekend met Richtlijn LP Voorkeur voor digitale vorm van Nieuwsbrief en Ledenbericht Presentatie 5 april 2014

Verkorte versie van de enquête uitkomsten Een verkorte versie van de uitkomsten van de leden enquête komt op de website van de LPVN te staan. DANK VOOR UW AANDACHT !! Presentatie 5 april 2014

Leden vinden en binden Bij veel verenigingen en patiëntenorganisaties staan ledenaantallen onder druk. Waarom zou je betalen voor een lidmaatschap of donateurschap als je de informatie op internet vindt. Lid worden doe je als je iets aantrekkelijk vindt, als het een antwoord is op een vraag of een behoefte. Daarvoor betaal je met contributie en soms ook met je inzet. Presentatie 5 april 2014

Nieuwe groepen aantrekken Je verdiepen in waar patiënten vandaag behoefte aan hebben. ► Het huidige aanbod uitbreiden of aanpassen. En nieuwe ontwikkelingen bieden ook nieuwe kansen: ► Makkelijker dan vroeger kun je mensen bereiken via digitale media ► Mensen met mobiliteitsproblemen zijn via internet ook als vrijwilliger in te zetten. Presentatie 5 april 2014

Ledenwerving Totale doelgroep: 1 % v.d. bevolking > 40 jaar = 80.000 mensen Focus op orale LP (mensen met recent diagnose orale LP, of met verdenking van orale LP Benaderen tandartsen / mondhygiënisten Affiche voor wachtkamer Voor de patiënt: Nuttig tandverzorgingsproduct met adres LPVN website Kaartje met positieve boodschap voor patiënt Presentatie 5 april 2014