Séance d'information / Infosessie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling Doelstelling 2 VLAANDEREN Regionaal Concurrentievermogen en Werkgelegenheid Projectrapportering.
Advertisements

OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT en plaatsbeschrijving
Verzekeringen, hypotheken en financieringen. Met een spaarloonregeling kunnen werknemers met loon uit tegenwoordige dienstbetrekking belastingvrij een.
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
GEZINSHERENIGING met subsidiair beschermden
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Collectieve en Individuele valbeveiliging
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
…in goede en kwade dagen De zakelijke kanten van een romantisch partnerschap: corruptie vermijden en aanpakken.
Nieuwe aanwezigheidslijsten
ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Forfaitaire kosten / Standaardkosten.
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
My Rent demo 1 TA1 demo 1 : OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT model Test Aankoop.
Hoofdstuk 15 Product ontwikkeling Srednja šola Zagorje.
Informatiesessie Ateliers voor het Actief Zoeken naar Werk (AAZW) Projectoproep
Workshop Fondsen werven
De juridische context van de digitale factuur.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
2014 EVALUATIES N+1.
Handiflux in het kader van toekennen van school- en studietoelagen 28 april 2015 Ann Verhaegen Adminstrateur-generaal.
FONDS VOOR EUROPESE HULP AAN DE MEEST BEHOEFTIGEN - FEAD April 2015.
Hospitalisatieverzekering Contacten Afdeling Belonen
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Vluchtelingen, de uitdagingen voor Hasselt
Welkom! Voorlichting Buitenlandse stages woensdag 12 november 2014.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
WAT WORDT ER OP KORTE TERMIJN VAN JULLIE VERWACHT EN WAT MOGEN JULLIE VAN ONS VERWACHTEN?
Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 Drs.D.E.(David) Zijlmans RA.
Bent u van plan een evenement te organiseren in Hoogstraten of één van zijn deelgemeenten? Dan kan u hier terugvinden waar u op moet letten en of u een.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
20 november 2008  Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 drs. Neil van Engelen RA.
Zelfstandigen die een activiteit opstarten.
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Affiliate Menu - Statistiek
Tijdelijke Werkervaring (TWE)
Menu - Affiliate Commissie
INFOSESSIE OPROEP AMIF 24 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG
AMIF-ISF Coaching eindverslag AMIF 03 - Integratie
S. Baré Sociaal verpleegkundige UZ Brussel
De collega’s heten u van harte
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
Standaarschalen en registratie projectuitvoering
INFOSESSIE OPROEP AMIF 16 VRIJWILLIGE TERUGKEER
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Informatieblad van BBTK Inbev Leuven
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen voor biodiversiteit,natuuren landschap Roelof Noord 21 juni 2018.
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen water
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
Basisondersteunings- budget (BOB)
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Stap drie bij projecten
Opleiding Technicus / Certyfying Staff
INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 42 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
Transcript van de presentatie:

Séance d'information / Infosessie 05/03/2018 Séance d'information / Infosessie Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund Naar een meer geïntegreerd migratiebeleid dankzij het AMIF

Contenu: Rapport narratif/Inhoudelijk rapport Rapport financier/financieel rapport Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk rapport 1. Algemene gegevens Projectreferentie niet vergeten (15-xx of 16-xx). Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 2. Wat werd gerealiseerd in uw project? Niet te uitgebreid antwoorden, wel duidelijk. Concreet, samenvattend, gestructureerd. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 3. COMMON INDICATORS De kwantitatieve en kwalitatieve indicatoren niet door elkaar halen. De eerste 3 kolommen moeten letterlijk gekopieerd worden uit oorspronkelijke projectfiche. (Tekst niet wijzigen of uitvinden). Europese CODE van de indicator (zie projectfiche ) Projectactivitei t Welke kwantitatieve resultaten worden verwacht uit het project? Welke kwantitatieve resultaten werden al bereikt? Hoe werden die resultaten gemeten en geanalyseerd ? (Deze documenten kunnen opgevraagd worden tijdens een controle) Kopiëren!   CIJFER !!! Bewijsstukken dat de indicator bereikt wordt Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk rapport 13/11/2018 Indicatoren (ter herinnering) (zie Nationaal Programma) : 1 – Asiel C1 - Number of target group persons provided with assistance through projects in the field of reception and asylum systems supported under this Fund C2.1 - Capacity (i.e. number of places) of new reception accommodation infrastructure set up in line with the minimum requirements for reception conditions set out in the EU acquis and of existing reception accommodation infrastructure improved in line with the same requirements as a result of the projects supported under this Fund C2.2 - The percentage in the total reception accommodation capacity C3.1 - Number of persons trained in asylum-related topics with the assistance of the Fund C3.2 - That number as a percentage of the total number of staff trained in those topics C4 - Number of country of origin information products and fact-finding missions conducted with the assistance of the Fund C5 - Number of projects supported under this Fund to develop, monitor and evaluate asylum policies in Member States C6 - Number of persons resettled with support of this Fund 3 – Terugkeer C1 - Number of persons trained on return-related topics with the assistance of the Fund C2 - Number of returnees who received pre or post return reintegration assistance co-financed by the Fund C3 - Number of returnees whose return was co-financed by the Fund, persons who returned voluntarily C4 - Number of returnees whose return was co-financed by the Fund, persons who were removed C5 - Number of monitored removal operations co-financed by the Fund C6 - Number of projects supported under the Fund to develop, monitor and evaluate return policies in Member States Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 4. SPECIFIEKE INDICATOREN AAN HET PROJECT Idem maar hier slechts eerste 2 kolommen kopiëren. Kwalitatieve en kwantitatieve indicatoren niet omwisselen. Kwantitatief= een cijfer Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk rapport 5. DOELGROEP 13/11/2018 Wie is/zijn de doelgroep(en)? (moet overeenstemmen met punt 3.5 van de projectfiche) Hoeveel personen van de doelgroep hebben deelgenomen aan het project? Hoeveel projectbegunstigden die niet tot de doelgroep behoren, hebben genoten van het project? Hoe registreert u de projectbegunstigden? Hoe hebt u het aangepakt om de doelgroep te registreren die aan het project deelnam? Heldere beschrijving! Afstemmen met projectfiche! Duidelijk cijfer!  CIJFER Bewijsstukken Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 13/11/2018 Asiel, C1, bewijsstukken : 1. Bewijs van statuut van de persoon: Asielzoeker: een recente annex 26 (maximum 6 maanden oud bij de start van deelname aan het project); indien ouder dan moet ze vergezeld zijn van extra documenten die het legale verblijf van de persoon aantonen, zoals het immatriculatieattest geldig op het moment van begin deelname aan het project (dit betekent: tijdens het eerste persoonlijke contact met de organisatie) Erkend vluchteling: beslissing van erkenning van het vluchtelingenstatuut of attest van statuut vluchteling of verblijfsvergunning die geldig is bij begin deelname aan het project (recto-verso) Subsidiaire bescherming: beslissing van toekenning van statuut van subsidiaire bescherming EN verblijfsvergunning die geldig is bij de start van de deelname aan het project! Het statuut moet geldig zijn tijdens de duur van het project ( wanneer de persoon instapt in het project + eenmaal per jaar vanaf dan) 2. Bewijs van deelname aan de activiteit: getekende aanwezigheidslijsten, database + getekende documenten !!! Proportionele verwerping van kosten indien geen bewijs geleverd! Asiel, C3 , bewijsstukken : Ondertekende aanwezigheidslijsten, getekend door begunstigde + door vorming-gever. Logo+zinnetje AMIF moeten op de lijst staan. !!! Een persoon telt maar éénmaal zelfs al heeft die persoon verschillende malen deelgenomen aan vormingen of zelfs al werd die persoon meerdere malen begeleid binnen het project! Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 6. PUBLICITEIT OF COMUNICATIE IN HET KADER VAN HET PROJECT !!! Europese vlag + zinnetje AMIF op ALLE documenten gelinkt met het project die naar primaire of secundaire doelgroep gaan of naar de buitenwereld. Er moet aangetoond kunnen worden dat de doelgroep geïnformeerd werd van de financiering van AMIF (affiches op de muur, vermelding op de documenten, … ). De affiches zijn ter beschikking bij de VA. --) mogelijke verwerping van kosten als deze vermeldingen er niet (of niet correct) op staan! Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 7. ONDERAANNEMING De tabel invullen indien van toepassing ! Opgelet met marktprocedure in geval van kleine bedragen --) 3 offertes zoeken/ 3 leveranciers contacteren en vergelijken (een spoor daarvan registreren) Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Inhoudelijk Rapport 8. WIJZIGINGEN Indien officiële wijziging van het project, indien er moeilijkheden waren tijdens het bereiken van de indicatoren… … Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport ALGEMEEN 13/11/2018 Het juiste formulier gebruiken (meest recente versie steeds op website www.amif-isf.be), álle kolommen invullen. Geen formules wijzigen of wissen! De referenties niet vergeten bij ieder stuk te plaatsen (n° salarisfiche, time-sheets, factuurnummers, …) . De datums plaatsen bij iedere uitgave, zelfs als die niet expliciet wordt gevraagd (datum van evenement, reis, verblijf, maand van uitbetaling, datum van factuur indien mogelijk,…) Steeds de link kunnen aantonen tussen de uitgave en het project Een aparte map (papier of elektronisch) bijhouden voor het project met ALLE bewijsstukken (statuut, aanwezigheidslijst, ticketten rapporten…) + betalingsbewijzen (factuur+bewijs van betaling) erin. De regels van toepassing op de eindbegunstigde-organisatie zijn ook van toepassing op de partnerorganisatie van die organisatie. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 1. Overzichtsblad (Globaal Budget) De gegevens van het project compleet invullen (titel, begunstigde) , ook de referentie van het project indien mogelijk. De tabel wordt volledig automatisch ingevuld als de andere tabbladen aangevuld zijn (formules). Enkel de categorie K moet manueel ingevuld worden, en mag nooit meer zijn dan het oorspronkelijk vastgelegde %. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 2. Staff Het % van de gewerkte tijd steeds invullen! Indien iemand per uur werd betaald, kunnen aantonen dat dit om een gebruikelijke praktijk gaat (bewijzen hoe het bedrag precies werd bepaald) Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Bewijsstukken voor staff costs : 1. Affectatiebesluit: een voorbeeldformat is te vinden op de website AMIF/ISF. Het belangrijkste hierbij is dat dit opgemaakt dient te zijn ten laatste op de dag van de start van de tewerkstelling op het project! 2. Arbeidscontract/benoemingsbesluit 3. Functiebeschrijving (deze moet een duidelijke link met het project bevatten) 4. Salarisfiches of gelijkaardig (attesten, uittreksels uit elektronisch beheer…) => Vakantiegeld en Eindejaarspremies moeten specifiek worden vermeld en berekend 5. Timesheets: indien een personeelslid niet 100% werkt op het project is het bijhouden van timesheets verplicht (voorbeeldformats zie op de website AMIF/ISF). Indien iemand 100% werkt op het project is dit niet verplicht, maar kan het in sommige gevallen wel aan te raden zijn (bv indien er met een doelgroep wordt gewerkt, om aan te tonen voor hoeveel procent van de tijd men effectief met die doelgroep bezig was). De omschrijving van de taken moet ook duidelijk gelinkt zijn met het project. De formats voor de timesheets werden aangepast zodanig dat er nu ook steeds een jaartotaal (procentueel en exact) automatisch berekend wordt. Wij vragen met aandrang deze nieuwe formats vanaf nu te gebruiken, dit schept veel duidelijkheid bij controle achteraf! -> Vermelding van de specifieke projectactiviteit en AMIF= belangrijk! Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Berekening vakantiegeld/eindejaarspremie Basisregel: Het te rapporteren bedrag is het vakantiegeld/eindejaarspremie uitbetaald tijdens de projectperiode (ook al heeft dit strikt genomen soms betrekking op het jaar voordien). Uiteraard wordt dit gerapporteerd pro rata aan gewerkt % op project. Indien, en enkel indien de persoon die het vakantiegeld/eindejaarspremie ontving, een duidelijk lager bedrag heeft uitbetaald gekregen tijdens de projectperiode wegens specifieke redenen (werkloos het vorige jaar, niet voltijds gewerkt en nu wel, etc) dan kan er een raming opgenomen worden van het juiste bedrag in de rapportering. Bij de controle door VA moet dan, zijn er twee mogelijkheden: -> Ofwel werd het bedrag betaald vóór de controle door de VA. Net voor de controle van start gaat, moet het exacte bedrag dan meegedeeld worden. -> Indien het bedrag nog niet werd uitbetaald voor de controle van de VA, en enkel in dit geval, dan moet er een goed onderbouwde redenering achter de raming zitten en zal de VA bepalen of deze aanvaardbaar is of niet. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 3. Travel Transporttickets/invoices/facturen/bewijs van overnachting. Inhoudelijke stukken die het verblijf/de verplaatsing documenteren: uitnodiging, verslag, folder, programma, inschrijving,… Er moet voor elke aankoop steeds een duidelijke en directe link zijn met het project Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 4. Consumables/ Real Estate/ Equipment/ Other Direct Costs Aankooptickets/facturen/ betalingsbewijs Sommige kosten moeten proportioneel berekend worden op basis van het gebruik op het project (afschrijving, huur, telefoonkost…) Er moet voor elke aankoop steeds een duidelijke en directe link zijn met het project Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 5. Subcontracting Alle documenten die onder vraag 7 van het inhoudelijk rapport worden vermeld, moeten voorgelegd kunnen worden. De voorgeschreven wettelijke procedures moeten steeds gevolgd worden. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 6. Seminars&Conferences = de conferentie/vorming die het personeel van het project zelf organiseert. Facturen/betalingsbewijzen Basisdocumentatie die de conferentie bewijst: uitnodiging, rapport, brochure, programma, inschrijvingen… Aanweizgheidslijsten niet vergeten, ondertekend door uitgenodigde + organisatie Indien het gaat over een pure deelname aan een conferentie die buiten het project wordt georganiseerd, moet de kost bij ‘travel’ &/of ‘consumables’ worden gerapporteerd. Publiciteit: steeds op elk document vermelden! -- Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel rapport 7. DOELGROEP = alles wat gelinkt wordt aan de doelgroep Voor elke uitgave moet er een directe link kunnen worden aangetoond met het project. 8. Income Niet vergeten in te vullen Als de partner of de eindbegunstigde andere subsidies krijgt of eender welke inkomst, niet vergeten te vermelden. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 9. TIPS Een kost plaatsen onder een categorie waar er voorheen niets was gebudgetteerd: te vermijden! Uitgaven steeds onder de juiste categorie plaatsen Verplaatsen indien het budget onvoldoende is (minder dan 5.000 EUR of minder dan 10% is wel toegestaan). Bij elke twijfel over klassering van kosten: ons contacteren! Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport 10. VOORBEELDKOSTEN Staff costs: maandsalarissen uursalarissen vakantiegeld en eindejaarspremie competentiepremie werkbonus ziekteverzekering indien inbegrepen bij tewerkstelling hospitalisatieverzekering indien inbegrepen bij tewerkstelling maaltijdcheques, ecocheques overuren in kader van project treinabonnement of gelijkaardig ikv tewerkstelling Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Travel : - trein, tram- en busritten - abonnementen op bovenstaand transport - taxiritjes (reçu) - vliegtuigticket (ook om als deelnemer naar een vorming te gaan) - fietsvergoeding (kan ook opgenomen zijn in maandsalaris en onder staff staan) Subsistence allowances - DSA-uitbetaling (ook om als deelnemer naar een vorming te gaan) - hotelfactuur (ook om als deelnemer naar een vorming te gaan) - kosten ter plaatse voor verblijf –uitbetaling (missie, vorming,….) via onkostennota met facturen van restaurant etc Aanwezigheidslijsten indien van toepassing, met AMIF-vermelding! Aankoop visum/passport wisselkoersonkosten Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Consumables - inschrijvingsgeld vorming - inkt, bureaumateriaal, papier, … alle kleine uitrusting (indien groot zoals meubels/computers -> equipment) - vertaalkosten (tenzij het een grote kost is die via een marktconsultatie gegund is > subcontracting) - aankoop telefoon/GSM - telefoonabonnement - telefoonrekening - noodzakelijke bankkosten (bij bv een storting naar het buitenland) - collectieve verzekeringen: arbeidsongevallen, … - brandstof en leasingkosten voor auto (kan eveneens onder Travel) - IT (software): antivirus… Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Rapport financier Real estate: - huur van gebouwen - aankoop van gebouwen Equipment: - computer/laptop - meubels - IT (hardware) Subcontracting: Alle kosten die via een marktconsultatie werden gegund. Seminars & conferences: Alles wat gelinkt wordt met de conferentie. = Alle kosten die worden gemaakt in het kader van een conferentie (of gelijkaardig: vorming, seminarie, intervisie, infosessie… ) die de beneficiary ZELF organiseert : reis, verblijf (DSA en hotel), broodjes/koffie, restaurants, kleine geschenken (max 50€) voor spreker, huur zaal, printkosten voor flyers of dergelijke… etc. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Target group: - reïntegratiebudget voor de doelgroep - huur/aankoop van woningen voor de doelgroep - maaltijdcheques of kleine onkosten voor de doelgroep - transport voor de doelgroep (vliegtuigtickets/facturen, treintickets, bus…) - incentives voor de doelgroep - kosten voor activiteiten (uitstap zee, cinema…) - medische kosten, schoolkosten…etc. Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Financieel Rapport Other direct costs: Kosten om te voldoen aan de publicatieverplichtingen Kosten voor het nakijken van contracten (legal costs: juridisch, notaris…). Indirect costs: - verwarming, verlichting, onderhoud, algemene telefonie/print/computerkosten INdirect gelinkt aan het project - sociaal secretariaat Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018

Rapport narratif & financier Questions? / Vragen? --) Magdalena Irzycka 02/500 24 36 magdalena.irzycka@ibz.fgov.be --) Annelieke Carlier 02/500 23 07 annelieke.carlier@ibz.fgov.be --) Cellule Fonds européens/Cel Europese fondsen amif.isf@ibz.eu --) website https://amif-isf.be/fr https://amif-isf.be/nl Supported by the Asylum, Migration and Integration Fund & the Internal Security Fund 13/11/2018