De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG

Verwante presentaties


Presentatie over: "INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG"— Transcript van de presentatie:

1 INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG
8/7/2019 INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG

2

3 Budget AMIF BE Pijlers Coördinatie % Opvang Fedasil (& partners) 23,5
Asielbeleid –en procedures CGVS & RVV 10 Hervestiging CGVS & Fedasil 2,4 Integratie POD MI, Gemeenschappen 31 Legale migratie DVZ 2,2 Vrijwillige terugkeer 18 Gedwongen terugkeer DVZ (& FedPol) 12,6 TOTAAL

4 Beheer Verantwoordelijke Autoriteit: FOD Binnenlandse Zaken, Cel Europese fondsen In samenwerking met Fedasil

5 Nationaal programma : Opvang
Action 2: Enhance the reception quality (p 10/33) Ex. actions: • Controls of the quality of reception structures; assistance of vulnerable persons (who are asylum seekers). • Provide specific assistance for vulnerable persons (e.g. UAM, victims of sexual mutilation). • Provide psychological and legal assistance (e.g. regarding the asylum procedure). • Train reception staff to provide quality assistance. Desired Objects / Results : • Increased reception quality, focused on the target groups, by better trained staff

6 Nationaal programma : Opvang
Action 3: Support recognized refugees during the transition out of the reception network to obtain adequate and stable accommodation. (p 10/33) Desired Objects / Results : • Recognized refugees are helped in their search to obtain stable accommodation.

7 Oproep projectoproep nr45 Opvang
Periode ,66 EUR beschikbaar

8 Timing Woensdag 3/07: publicatie in het Belgisch Staatsblad
Maandag 8/07 : infosessie Maandag 2/09 om 23u59 : deadline voor indiening (via mail aan

9 Indiening projecten: projectfiche en budgetfiche
Beschikbaar op (nieuwe versie!) In te dienen per mail aan de Verantwoordelijke Autoriteit Versie in word/excel Versie in pdf (ondertekend door de juridisch vertegenwoordiger of afgevaardigde) Met bijlagen 17/07/2019

10 Indiening projecten: bijlagen (1)
Een document waaruit blijkt dat de nodige cofinanciering is voorzien of aangevraagd (verplicht volgens format te vinden op de website); Een ondertekend budget opgesteld aan de hand van de standaard budgetfiches (pdf en excel); De door beide partijen ondertekende partnerschapsverklaringen (indien het project wordt uitgevoerd in partnerschap met andere organisaties); Het meest recente jaarverslag van de organisatie;

11 Indiening projecten: bijlagen (2)
Het financieel identificatieformulier (verplicht volgens format te vinden op de website); Een document dat aantoont dat de ondertekenaar van dit formulier hiertoe gemachtigd is door de hoger vermelde juridische vertegenwoordiger (indien de indiener/ondertekenaar niet de juridische vertegenwoordiger is) Een BTW-attest waaruit blijkt dat uw organisatie de BTW niet kan recupereren.

12 Projectfiche: indicatoren
Common Indicators: (nationaal programma): C1 - Aantal doelgroeppersonen aan wie bijstand is verleend door middel van projecten op het gebied van opvangvoorzieningen en asielregelingen C3.1 - Aantal personen dat met de steun van het Fonds opleiding over asielgerelateerde onderwerpen opleiding heeft gekregen C5 - Aantal uit hoofde van het Fonds ondersteunde projecten voor de ontwikkeling, de monitoring en de evaluatie van het asielbeleid in de lidstaten. Specifieke Indicatoren (minstens 1 per project !)

13 Projectfiche: doelgroep
Een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de looptijd van het project Deze registratie moet het mogelijk maken om een duidelijke afbakening te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de specifieke doelgroep van het project

14 Doelgroep: statuut Er moet een bewijs zijn dat de persoon het statuut van vluchteling had of genoot van subsidiaire bescherming of in de asielprocedure was wanneer deze persoon deelnam aan het project. Documentatie statuut: recente kopie van de verblijfskaart (bijvoorbeeld bijlage 26) Voor elke persoon geholpen die wordt vermeld in het narratief verslag, moet er een bewijs van het statuut zijn.

15 Doelgroep: statuut Check statuut: bij start deelname aan project + tijdens de duur van zijn deelname (elk jaar in januari): meerdere kopieën verblijfskaarten : bijhouden voor controle Voor elke deelnemer bijhouden tijdens welke periode deze heeft deelgenomen aan het project (start- en einddatum) Het aanvaarden van de EU subsidie houdt in dat je deze verplichtingen volgt.

16 Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: algemeen
Voorschriften voor de subsidiabiliteit van de uitgaven van de projecten gefinancierd onder het federaal beheer van AMIF en ISF Uitgaven moeten opgenomen worden in de budgetfiche om in aanmerking te komen voor subsidies De AMIF-toelage = max. 75% van de totale betoelaagbare kost Totale subsidiabele kosten (TSK) = Totale ontvangsten (TO)

17 Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: specifiek voor oproep AMIF 45 Opvang
Periode: 01/01/2020 – 30/06/2022 Minimum drempel : minstens ,00 EUR aan EU bedrag op 12 maanden Personeelskosten: enkel werkelijke kosten voor personeel van het project zijn subsidiabel Kosten voor conferenties en seminaries : enkel werkelijke kosten zijn subsidiabel Kosten gelinkt aan de doelgroep: enkel werkelijke kosten zijn subsidiabel

18 Budget: indirecte kosten
Kosten die niet kunnen worden beschreven als directe kosten, maar rechtstreeks verband houden met de uitvoering van het project max. 7 % van de directe subsidiabele kosten of max. 15 % van de directe personeelskosten niet verplicht om indirecte kosten in te brengen geen bewijsstukken voor indirecte kosten 0/07/2019

19 Selectie van projecten: Inoverwegingname
Tijdige indiening Respect voor het minimale bedrag van de subsidie Respect voor het max percentage van de financiering Geen andere EU financiering voor zelfde project Doelgroep wordt gerespecteerd Doelstelling wordt gerespecteerd ! Niet respecteren van één van deze criteria: geen verdere analyse van het project 17/07/2019

20 Selectie van projecten: administratieve ontvankelijkheid
Projectfiche is correct ingevuld Alle bijlagen zijn aanwezig Indien niet volledig: 5 dagen om aan te vullen NB : project mag niet herschreven worden en de inhoud of het budget mogen niet gewijzigd worden 17/07/2019

21 Selectie van projecten: inhoudelijke en financiële evaluatie
Kwaliteit van het project Kwaliteit van het budget Ervaring en deskundigheid van de eindbegunstigde De mate waarin het project bijdraagt tot het federale beleid inzake opvang De mate waarin het project de coherentie van het federale beleid inzake opvang erkent en versterkt. Uitgevoerd door de cel EU Fondsen en Fedasil De Stuurgroep neemt de beslissing op basis van deze evaluatie : selectie, niet selectie of herwerken 17/07/2019

22 Vragen? www.amif-isf.be amif.isf@ibz.eu Alexandra Weerts: 02 500 23 07
17/07/2019


Download ppt "INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG"

Verwante presentaties


Ads door Google