Houtem Jaarmarkt & de Vlaamse Ardennen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Erfgoed en Plattelandsbeleving in het Meetjesland
Advertisements

Muntpunt in het kort 1 Communicatiehuis •Informatiecentrum •Verbindingsinstrument •Belevingsbibliotheek •Open huis In hartje Brussel, met een hart voor.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Sardinië Wijnreis. Speciale aanbieding: • Wijnreis Sardinië in september (do 16 – ma 20). • Wijnproeverijen, kookles, zeiltocht, excursies. • Overnachtingen.
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
Een Dijk van een Kust Water kust Land.
Expo Krulbol een participatief erfgoedproject in het Meetjesland Inspiratiedag Streekgenoten Donderdag 27 november 2008 Leader Vlaamse Ardennen.
Stichting Dijk van een Kust
Van kwaliteit naar “commodity”  Oorspronkelijk: hoog gekwalificeerde olie  Eind 20 ste eeuw: grootschalige productie  Kosten belangrijker dan kwaliteit.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Nieuw profiel Groen Wat betekent dat voor onze schoolexamens?
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Donderdag 14 mei  Seniorenrestaurant  In contact brengen van (alleenstaande) senioren met leeftijdsgenoten  Betaalbaar door samenwerking met.
KEMPEN KOOKT! KEMPEN ZINGT! CULINAIR EN GEZONGEN ERFGOED IN DE KEMPEN.
Goedgekeurde LEADER-projecten Hoeveborden met historische naamgeving In Kluisbergen (Landelijke Gilden):
Luca CUCINA ITALIANA Inleiding Thema avond Umbrië Nieuwe koks Umbrische wijnen nieuwsbrief.
Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Het Meetjesland proeft, vertelt en zingt! Immaterieel erfgoed in het Meetjesland.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Ik ben VERMIST sinds 16 maart 2007 OPSPORING VERZOCHT.
Open Dorp Erfgoed in de kijker. Waarom een Open Dorp? Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Naar maatschappelijk ondernemerschap in de natuur 24 november 2011 Gertine van der Vliet.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Presentatie Landelijke Gilden 27 november 2013.
Belevingswerelden dagrecreatie
Beleid rond korte keten in Vlaanderen
Hoe bewaar je tradities? Hoe bewaar je een ritueel?
Presentatie studiecoaching
Citymarketing Hilversum 2006
Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.
Brabantse Bromfiets Beurs. Wat stelde het voor Beurs voor sleutelaars Beurs voor verzamelaars Bijeenkomst van vrienden Rommelmarkt Georganiseerd zooitje.
7 MAART 2015, CITADEL (BHIC) SINT-JORIS GILDE, BERLICUM © de schutterij van 's-Hertogenbosch 1.
Het Land van de Ouderbelangen en het Inclusieve Onderwijs Peter Hulsen, Landelijke Ouderraad Jeroen Veltheer, stichting Volgbaar Onderwijs (voorheen ouderplatform.
Welkom op de ouderavond V23 22 september Doel van de avond Kennis maken met de mentor Informatie over school en eerste weken in de klas Uitwisselen.
6 oktober 2015 Voorlichting publiek- private samenwerking.
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
Immaterieel erfgoed. Heritage is our legacy from the past, what we live with today, and what we pass on to future generations. Our cultural and natural.
| Hospitawonen Platform Hulpverlening Gentbrugge/Ledeberg 8 december
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Opnieuw licht op de zaak CVA Nazorgdagen. Waarom? Opnieuw licht op de zaak! Informatie is weggezakt Nieuwe vragen zijn ontstaan Lotgenotencontact (ook.
Het meisje en de Medusa ARTO Verteltheater. Het meisje en de Medusa Een nieuw verhaal voor grote kleuters en eerste graad lager onderwijs. Spannend verteld.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
1 Lokale Voedseldag Gent Traject korte keten regio Brugge _vrijdag 30 september 2016.
Meer dan een spannend verhaal
Bevraging streekproducten
Plannen
de Korte Keten duurt het Langst
De provincies gaan lokaal ! 30 september 2016 De Bijloke - Gent
Foto geocache 1/17 Brakel Foto geocache 2/17 Erpe-Mere Foto geocache
‘Ontwikkelen doen we samen’
100% West-Vlaams werkt samen
Internationalisering
MaaS pilot: Grenzeloze Mobiliteit
Hoeve- en streekproducten Vlaamse Ardennen Maandag 25 februari 2013
Opnieuw licht op de zaak
De provincies gaan lokaal ! 30 september 2016 De Bijloke - Gent
Toerismeboeren Kick-off 2018
Traject De Beleverij WELKOM!.
Terug Wat heb je nodig? Tijdschriften, schaar, lijm, A4 of A3-tje. Wat moet je doen? Je gaat een collage maken. Je gaat foto’s van oude gebouwen (ouder.
Bibliotheek en erfgoed
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
100 jaar welpen Jubileumjaar 2020.
Transcript van de presentatie:

Houtem Jaarmarkt & de Vlaamse Ardennen Voorstelling Houtem Jaarmarkt – gastregio 2013: Vlaamse Ardennen, voor Leader – op zoek naar mogelijke standhouders.

Houtem Jaarmarkt? voor streekpromotie bijzonder platform In Sint-Lievens-Houtem, op 11 en 12 november Eeuwenoude traditie, erkend door Unesco Dieren- & kraampjesmarkt, een gastregio Een feest! bijzonder platform voor streekpromotie Wat is Houtem Jaarmarkt? Héél kort, voor wie het gegeven echt niet kent: de basics. Kern van het verhaal, kern van het programma: 1 avond opening, 1 dag keuringen en opstart verkoop dieren, 1 dag grote kraampjesmarkt; streekproductenmarkt. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

non-stop Bijzonder? Twee dagen Wat is er bijzonder aan? Nergens anders vind je nog zo’n markt, waar landbouweconomie gekoppeld is aan zo’n aùbiance. De dieren in het midden van het feest, de sfeer van het rurale, het landelijke is zeer voelbaar. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

Trekker! Sfeer…? Publieks- Die sfeer maakt dat HJ een ware publiekstrekker is. De organisatie heeft er de laatste decennia werk gemaakt om het programma te verruimen en te verdiepen om het publiek te blijven trekken. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

Toeristisch? regionale weerklank Er is nog steeds een publiek dat aangetrokken wordt door het gegeven: grote markt. Zeker goed gekend in landbouwmiddens. Steekproeven wijzen uit dat bezoekers uit alle hoeken van het land hun weg vinden naar HJ. Schatting: tot 50.000 bezoekers op 2 dagen. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

Beurs? Culturele ervaring! Het is een evenement, het is een beurs waar zowel dieren als streekproducten verhandeld worden. Maar het is méér dan dat; het is een culturele beleving. In contact komen met landbouwtradities, proeven van culinaire tradities, een volksfeest. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

2013 = gastregio De Vlaamse Ardennen + = Thuismatch! 2013 = gastregio De Vlaamse Ardennen Toeristisch aanbod + streekproducten Accent: cyclotoerisme Accent: korten keten, regionale productie In 2013 is de eigen regio gastregio. Een thuismatch! Past binnen groter Leaderproject, vandaar: nadruk op cyclotoerisme. Korten keten = aandacht voor productie van allerlei producten dicht bij huis 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

Sfeerbeeld, collage van kraampjes 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten

PRAKTISCH – Interesse? LEADER Roeland Cappon Roeland.cappon@leadervlaamseardennen.be 0498 60 14 08 Sint-Lievens-Houtem Nele Buys jaarmarkt@sint-lievens-houtem.be 0498 11 64 48 Contactgegevens. Roeland in dit stadium vooral voor doorgeven praktische engagement; Nele in dit stadium vooral voor bijkomende vragen. 19/09/2018 Presentatie Houtem Jaarmarkt voor Leader – Ontmoetingsavond hoeve- en streekproducten