Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Coöperatieve leerstrategieën
Advertisements

Deltion College Engels
Instructie eBook Pack via ELO.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren - introductie
De dag van het solliciteren Blok 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Praktijkervaring en reflectie
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Psychologieles 1 Periode 3, lesweek 1 Een introductie.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Spreekbeurt in groep 4.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Je lijf en zo.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
– examentraining schrijven & taalportfolio
Spreekbeurt in groep 4.
Communicatie Les1.
Anatomie en Fysiologie
Alcohol en grenzen Plaatje.
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Groepsdynamica Introductie
Gedragsproblemen en stoornissen
Gezondheid Les 1.
Jonge Mantelzorgers Welkom Wie? (naam) ik ben jonge mantelzorger
Cliënt en Veiligheid.
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Ontwikkelingspsychologie 1.2
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Gezondheid Les 1.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Gesprekstechnieken Les 1.
E-health domotica E-learning
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
Gedragsproblemen en stoornissen
Inspelen op Innovaties
E health, Domotica en E-learning
Je eigen omgeving in beeld
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 4: iedereen is anders
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ADL Les 1.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Burgerschap Thema: politiek
En professioneel handelen
Transcript van de presentatie:

Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie Agogische vakken Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie

Introductie Programma opstarten: Introductie; kennismaken Verwachtingen Stellingen Wikiwijs Evaluatie

Naam, Leeftijd, werkplek, jaar ervaring en jouw kwaliteiten Waarom die kaart? Naam, Leeftijd, werkplek, jaar ervaring en jouw kwaliteiten Stel jezelf voor.. Kennismaking ronde kies een kaart uit die jou aanspreekt en welke iets over jou zegt Je hebt 45 seconden tijd om het volgende te vertellen: jouw naam, leeftijd en werkplek in 3 steekwoorden waarom je hebt gekozen voor deze kaart Hoe lang je al werkt in de kinderopvang Jouw kwaliteiten

Verwachtingen Wat neem je mee naar de les Uitleg periode De eindproducten Veilige leeromgeving Vooruitblik jaar 1

Wat neem je mee naar de les? Boek “Client en Omgeving’’ Pen en papier Eventueel laptop

Regels in de klas Mobiel en oortjes alleen wanneer nodig is voor de les. Stem af met de docent.

Uitleg deze periode 12 lesweken (week 11 en 12 zijn presentaties) Periode 1: thema “Asina’ki mi ta” Theorie ontwikkelingspsychologie (thema 1- 8) Theorie sociologie (thema 25, 30) Maken van de eindproducten over jezelf

De eindproducten Product 1: Je levensboek Product 2: Vragen bij een film Deze 2 deelproducten samen vormt de eindopdracht. Beoordeling: presentie, inzet, eindopdracht.

Veilige leeromgeving Samen, jezelf kunnen zijn, ontspannen, respect, luisteren, elkaar helpen, verbondenheid……………

Vooruitblik jaar 1 Periode 1: Asina’ki mi ta! Periode 2: Bin wak, esaki ta mi grupo meta! Periode 3: Ta kwa aktividat mi tin ku hasi awo? Periode 4: Ata, mi por stimulá i desaroyá! Het onderwijsprogramma kun je vinden in het OER. Hij staat ook op wikiwijs.

Stellingen Voor je heb je een rood en een groen bordje. Er worden stellingen over opvoeding en Kinderopvang gepresenteerd Wanneer je het eens bent met de stelling, laat je het groene bordje zien Wanneer je het oneens bent met de stelling, laat je het rode bordje zien Een aantal studenten wordt gevraagd om de keuze te beargumenteren

Stelling 1 Opvoeden betekent heel veel grenzen stellen

Stelling 2 Kinderopvang is educatie

Stelling 3 Op het kinderdagverblijf wordt opgevangen, niet opgevoed

Stelling 4 In discussie gaan met je kind is nooit verstandig.

Stelling 5 Een opstandige dreumes heeft regels en grenzen nodig, geen begrip.

Stelling 6

ELO MBO bekijken Link wikiwijs: Log in op de computer. Bij de gebruikersnaam voer je jouw stamnummer in. Bij het wachtwoord: Welkom01 Zoek de opdrachten en de planning van de AGO op. Kijk het rustig met elkaar door. Bespreek in tweetallen.

Sneeuwballen evaluatie Schrijf op een A4 wat je vandaag nuttig vond. Maak hiervan een prop. Wanneer de docent het zegt mag je deze door de ruimte gooien. Je pakt een prop uit de ruimte vouwt deze open. Schrijf of je de doelen van vandaag behaald hebt. Maak er weer een prop van en gooi deze door de ruimte wanneer de docent een teken geeft. Dan pakt iedereen weer een sneeuwbal, vouwt deze open en schrijft op wat je verwacht van de komende lessen. Er worden weer proppen van gemaakt en deze worden opnieuw door de klas gegooid. Ten slotte pakt iedereen weer een sneeuwbal, vouwt deze open en schrijft een tip op voor de docenten. Er worden weer ballen van gemaakt en nu mag iedereen haar prop naar de docenten gooien.