Onderzoek naar de communicatie binnen het

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Communicatie & Presentatie
Beelden storm.
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
die niet om jou zou huilen.
Opnieuw Steeds opnieuw ben ik andere aspecten van
IMPACT HELMOND 2012  Opgericht in 2004  25 organisatievrijwilligers  Grootschalig, uniek, muzikaal en cultureel, jongerenfestival wat jaarlijks plaats.
Try-out Ontbijt van de kast naar de keukentafel TRY OUT.
 100 bezoekers  300 euro ophalen voor het goede doel  Weinig medewerking van eventuele sponsoren  Zeer goede sfeer  Alle kosten terug verdienen 
Levensvragen Over geluk…..
Wat is Dutch design week
One Last Tour ’12 ZiggoDome Amsterdam. Sfeerimpressie.
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
‘De Klomp Draait Door’ Rosalie Blok Klas CE2C.
Als vrijwilligerswerk bij mij in de wijk heb ik geholpen bij de organisatie van Woensel Westival. Een wijkfestival waar we alle bewoners van deze ontwikkelingswijk.
Ciara ‘The Sand’. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Motiveren van vrijwilligers
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
Ongeveer acht jaar geleden vloog een wilde Geelkuifkaketoe tegen een auto aan, en brak een vleugel. De automobilist nam de kaketoe mee naar de veearts.
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Onze doelen en visie in beeld
Lancering Traject
Kamp dag een Er was eens een klas groep 5/6 Die gingen op kamp in Helden.
ZORGSTROOM CONCERT Het Zeeuws Orkest 27 januari 2013.
Solliciteren: wat wil ik?
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Pistonclub 2016 Rondritten. Pistonclub 2016 Zeeland rit 30 Augustus 2015: Iedereen positief Naambekendheid Inkomsten o Weinig deelnemers o Weinig inkomsten.
Tattooshop in Enschede. Een tattooshop vinden en het juiste ontwerp laten maken  hoe pak je dat het beste aan?  -stap 1: Waar op je lichaam wil je de.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
ENQUETE 2016.
Kan je zien of iemand holebi is?
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Regio.
Bepaal jouw SuperPowers!
Maatschappelijke zorg 2
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Toekomst van de autonome voertuigen
Convergeren: keuzes maken
© UNIEK IN DE KLAS.
8 TIPS & TRICKS VERBETEREN IMPLEMENTATIE TZB
Grondstoffenplan Uitgangspunten Startnotitie: afvaldriehoek Kosten
Het organiseren van een Shanty festival
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
Van individu naar groep naar team
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Semantisatieverhaal: Vroeger wilde ik heel graag een huisdier
Images avec sagesse Ppsx-meta.
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Transcript van de presentatie:

Onderzoek naar de communicatie binnen het kader van het Razor Reel Flanders Film Festival 2017 door Christopher Lannoo vrijwilliger op het festival en student Communicatiemanagement aan de Arteveldehogeschool

Eerste editie op een nieuwe locatie voor het festival Grote uitdagingen op verschillende vlakken, waaronder communicatie: Veel praktische veranderingen (opnieuw 2 zalen, andere indeling gebouw) Compleet nieuwe functie: ‘restaurant’-dienst Zijn deze veranderingen duidelijk gecommuniceerd naar de vrijwilligers? Hoe hebben zij deze communicatie en veranderingen ervaren?

Disclaimer De vragenlijst is opgestuurd naar 20-tal vrijwilligers. Ik heb antwoord gekregen van 9 van hen. Het is een mooie mix qua leeftijden en ervaring als vrijwilliger bij Razor Reel. Antwoorden zijn anoniem verwerkt. Dit onderzoek is nog maar de eerste stap in een groter proces op zoek naar een betere communicatie binnen de werking van Razor Reel. Hierbij wordt enkel de feedback van de vrijwilligers gepresenteerd. Er wordt nog niet gesproken over oplossingen bij mogelijke problemen.

Voor het festival

Hoe kan je een vrijwilliger het best bereiken? Te ingewikkeld om iedereen individueel te gaan sms’en Iedereen individueel opbellen kost teveel tijd Niet alle vrijwilligers zitten op Facebook

Hoe kan je een vrijwilliger het best bereiken?

Infomoment Jeugdhuis Thope Het nieuws over het infomoment is via Facebook én mail bij de mensen binnengekomen, snel nadat het verstuurd werd. MAAR Sommigen konden niet meer komen omdat ze zich pas te laat hadden opgegeven als vrijwilliger. Sommigen konden niet komen door andere verplichtingen die dag (het nadeel van 2 infomomenten te organiseren op dezelfde dag). Het nieuws kwam gewoon te laat. Voor de meesten was het onmogelijk om op zo’n korte termijn nog tijd vrij te maken. Dit is vooral jammer, aangezien sommigen ook nog vroegen om een verslag van het infomoment om zo meer informatie te krijgen.

Planning Iedereen was zeer tevreden over de planning van de shifts en was op tijd op de hoogte. Soms waren de late verschuivingen wat moeilijk te volgen, maar dit werd gecompenseerd doordat er makkelijk kon geruild worden op het festival zelf. De interactie in het bepalen van de uren verliep perfect, en ook voor de nieuwelingen was het duidelijk dat ze inspraak hadden in hun eigen planning. De optie om meer in samenspraak een schema op te maken i.p.v. Nick al het werk alleen te laten vond niemand nodig. Er bleek alleen maar veel respect voor hem te zijn vanwege zijn werk. Enige minpuntjes: het overzicht was soms wat zoek door de opsplitsing van de zalen in twee documenten, er was soms overlap in de uren (vooral bij zaalwacht) en de planning mocht duidelijker aanwezig zijn op het festival zelf.

Tijdens het festival

Informatie voor de vrijwilligers Niet voldoende informatie bij het aankomen op het festival Ter plekke ook niet voldoende informatie: voor ervaren vrijwilligers was dit niet zo erg, maar voor nieuwelingen was dit toch moeilijker (zeker met ook de nieuwe ‘restaurant’-shift) Locaties, uren en soorten shiften waren duidelijk; kostprijzen, hoe te betalen voor eten en drank en inhoud van de ‘restaurant’-shift waren dat dan weer helemaal niet Organisatoren waren duidelijk genoeg herkenbaar voor alle vrijwilligers, maar waren niet altijd te vinden De meerderheid was het erover eens dat er zeker kan geïmproviseerd worden, maar misschien iets minder Delicate balans tussen officiële afspraken en zelf aanvoelen wanneer er onderling moest worden bij- gesprongen Iedereen wel tevreden dat alle vrijwilligers zich constant goed aan de afspraken hielden

Informatie voor de bezoekers Ook voor bezoekers was informatie niet duidelijk genoeg Voor regelmatige bezoekers was het zoeken op nieuwe locatie Voor nieuwe bezoekers was het nog moeilijker om iets te vinden Mensen stonden soms zeer lang te wachten om binnen te gaan bij een film (door het uitlopen van de vorige film, bij technische problemen bij de nieuwe film, …) Veel onduidelijkheid over hoe mensen konden betalen voor eten en drank, waar ze dat moesten doen en wanneer er eten te krijgen was Zeker het restaurant was een groot pijnpunt qua communicatie Te weinig informatie over de prijzen en films aan de kassa Niet genoeg aandacht gevestigd op speciale events zoals q&a’s en podcasts Duidelijkere afspraken zijn ook hier zeker nodig

Na het festival

Suggesties van de vrijwilligers Misschien een korter festival (bv. van donderdag t.e.m. zondag) Misschien meer kinderfilms en telkens vroeger op de dag starten Absoluut meer duidelijkheid over het restaurant – ook afvragen of we zelf de bereiding blijven doen of misschien een traiteur inschakelen Een bar-verantwoordelijke aanduiden die gans de dag aanwezig is Op voorhand alle afspraken op papier zetten VOORAL: veel meer publiciteit, groter publiek aantrekken

Hoe kijken de vrijwilligers terug op deze editie Iedereen was zeer enthousiast er (opnieuw) bij geweest te zijn De sfeer tussen de vrijwilligers zat goed, er waren veel leuke films om te gaan bekijken Iedereen wil unaniem volgend jaar terugkomen, slechts 1 iemand had geen tijd om tijdens het jaar ook nog te helpen Nieuwe locatie wordt ook door iedereen goed aanvaard: minder gezellig dan de Liberty, maar meer mogelijkheden Enkel verbod op eten en drank in de zalen (en de onduidelijkheid hierover) zijn een groot knelpunt Iedereen wil ook graag op de hoogte blijven over de volgende editie De-briefing ziet iedereen ook zitten, liefst met kans om zelf nog wat feedback te geven

Opvallend Hoe hoger de leeftijd van de deelnemers die antwoordden, hoe minder kritisch hun feedback was. De meer ervaren Razor Reel vrijwilligers gaven zeer gemengde feedback: zowel de meest kritische als minst kritische blikken kwamen van hen. Interessant om de suggesties van nieuwe vrijwilligers, die wel al ander vrijwilligerswerk doen, ook even te horen. Daar zitten wel goeie ideeën bij. Sommige vragen werden niet door iedereen even duidelijk, of zelfs gewoon helemaal niet, beantwoord. Deze enquête geeft dus zeker nog geen totaalbeeld.