Proces Opnames analyse Warmtebeeld camera Proces Opnames analyse
Het proces Aanvrager dient zijn aanvraagformulier op de site in Trigger E-mail info@veldhovenduurzaam.nl Het maken van een afspraak De meting zelf Het maken van een rapport Het afsluiten van de adviesaanvraag
Afspraak maken Ga naar VD menu: Advies overzicht Het maken van een afspraak Afspraak maken Ga naar VD menu: Advies overzicht Heb jij dit menu niet in de site? vraag aan Johan om de juiste rechten
Kies gewenste filter: Aanvraag type en status Nieuw Het maken van een afspraak Kies gewenste filter: Aanvraag type en status Nieuw
Voor nieuwe aanvraag klik op bewerken Het maken van een afspraak Voor nieuwe aanvraag klik op bewerken
Lees de aanvraag, en klik op de “advies” tab Het maken van een afspraak Lees de aanvraag, en klik op de “advies” tab
Vul je naam in bij Adviseur (vanaf dit moment ben je contactpersoon) Het maken van een afspraak Vul je naam in bij Adviseur (vanaf dit moment ben je contactpersoon)
Het maken van een afspraak Regel een afspraak met de aanvrager en vul die in, in het betreffende vakje. Zodoende komt de afspraak ook in de agenda van alle overige lopende afspraken
Klik op “opslaan” om te bevestigen en op te slaan Het maken van een afspraak Klik op “opslaan” om te bevestigen en op te slaan
Voorwaardes voor een goede meting zelf Voorwaardes voor een goede meting De temperatuur buiten moet minimaal 15 graden kouder zijn dan binnen Laat de bewoner in alle kamers/ruimtes die gemeten moeten worden minstens 3 uur van tevoren alle radiatoren open zetten zodat de kamers (vooral ook de muren) voldoende zijn opgewarmd opm., het weer is lastig voorspelbaar, mocht het op de dag van de meting te warm zijn, maak dan een nieuwe afspraak.
De meting zelf Ga bij voorkeur met twee personen Één die schrijft Één die meet Vraag de bewoner wat hij/zij gemeten wil hebben Leg de omstandigheden vast: Buitentemperatuur Soort woning (tussen/hoek/alleenstaand) Bouwjaar Bijzonderheden
Het maken van een rapport Het rapport
Het maken van een rapport rapport voorbeelden
Het maken van een rapport Rapport voorbeelden
Geef duidelijk aan als de meting onbetrouwbaar is Het maken van een rapport Geef duidelijk aan als de meting onbetrouwbaar is
Sluit af met een korte conclusie/advies Het maken van een rapport Sluit af met een korte conclusie/advies Isolatie van deze woning is zeker de moeite waard, niet alleen zal het aanzienlijk schelen in de gasrekening, maar het huis zal ook een stuk comfortabeler voelen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de enkelglas ramen. Met dank voor jullie gastvrijheid, Groeten en succes, Joost Muller en Ton Knaapen
Het maken van een rapport Samenstellen rapport De schrijver vult alle gegevens in in het rapport, let op dat de gegevens corresponderen met het opname nummer Ook voegt hij de opmerkingen/conclusies adviezen in en stuurt het op naar zijn collega die de opnames heeft gemaakt. Deze plakt de foto’s bij de betreffende tekst en corrigeert/vult aan de opmerkingen conclusies
Opslaan rapport De adviseur/contactpersoon voegt het rapport toe: Het maken van een rapport Opslaan rapport De adviseur/contactpersoon voegt het rapport toe: in advies overzicht bewerken advies tab bestand kiezen uploaden opslaan onderaan pagina
Afsluiten advies aanvraag Het afsluiten van de adviesaanvraag Afsluiten advies aanvraag De aanvrager krijgt een mail dat het rapport beschikbaar is op de website onder zijn/haar account Als extra service stuur ik meestal een mail met het rapport, en de vraag of ze nog vragen hebben, en ons op de hoogte willen houden van de follow-up
opmerkingen een nieuwe aanvraag liefst binnen één dag oppakken. Oppakken wil zeggen een adviseur invullen, en een respons naar de indiener dat zijn aanvraag in behandeling is. De warmtebeeldcamera is niet van ons, maar van de gemeente Warmtebeeld analyse is vooral bedoeld voor isolatie, maar kan ook gebruikt worden voor het meten van radiator en cv leiding temperaturen Elk advies kost 10 euro, behalve als je lid bent dan is dat gratis. Is hij/zij lid dan kun je dit zien in de kolom lidmaatschap. Is hij/zij geen lid, vraag wat de bewoner wil, en indien ze lid willen worden zorg dan dat dit goed in het systeem terecht komt. Er komt automatisch een rekening als op moment van rapport opslaan de klant geen lid is. Vraag ook of de bewoner terugkoppeling wil geven op ons advies Terugkoppeling liefst door de klant in de site, bij evaluatie. Zowel evaluatie van ons als wat er inhoudelijk gebeurd is (heeft het geholpen)