Dag 2: 11-09-2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Differentiëren naar leerwegen
BattleBots The school battle.
Corporate Guidelines.
Green Presents Workshop 2 Innovatieve trends Deel B.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Geld verdienen met trends
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
MedMec01-2 Les schema per week
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Het presenteren van het onderzoek
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Presentatie Bijeenkomst 3
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Zelf een viering organiseren.  1. verstaan, weten waar het over gaat  2. vieren, cultus  3. aangesproken worden, beleven  4. handelen, consequent.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Presenteren en Etaleren
Passend onderwijs.
Onderzoek arrangeur-ontwerper
Naam: Rafaël Klas: MH2A Datum: Stagebegeleider:
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Songtekst in beeld   Muziek kan dienen om een boodschap te vertellen… vaak gaat dat door middel van songteksten. Met foto’s kun je een beeldend verhaal.
STD MOH17 Wageningen.
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Afsluiting ‘Etalage van je werk’
“Context-concept in je eigen lessen”
PROCES & ONTWERP les 2: ideevorming Diede de Loor.
WELKOM Trends en bloemwerk.
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
MODE BLOK 2 PERIODE 1.
Hoe speel je de Pizza Game?
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Zitobject.
E health, Domotica en E-learning
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Art & Design Productvormgeving.
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Maak een site en onderscheid
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Afsluiting ‘Etalage van je werk’
voorbeeld volgende bladzijde terug
Zoeken naar informatie op het Internet.
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Dag 2: 11-09-2017

Dagindeling: 9.30 - ± 10.30 uur Presentatie eigen ontworpen trend (4-9-2017) - ruimtelijk moodboard klaar (presentatie) + sfeerkaart + materiaalkaart - presentatie aan de groep * naam van de trend en waarom gekozen * motivatie tekst voor consument 10.30 - ± 10.45 uur pauze

10. 45 - 12. 45 uur praktijk; korte uitleg + inlezen + aan de slag 10.45 - 12.45 uur praktijk; korte uitleg + inlezen + aan de slag * Bloemwerk ‘de exoten’ bloemenagenda september 2017 * Passend bij je trend 12.45 – 13.15 uur pauze 13.15 - ± 13.45 uur bespreken praktijkwerk 13.45 - ± 14.15 uur huisstijl 14.15 pauze 14.30 - ± 15.00 uur mode 15.00 - 17.30 uur uitleg huiswerkopdrachten + excursie

Bloemenagenda september 2017 ….. De exoten ….. Betekenis ……

Schoolopdracht (± 30 minuten) Verdiep je in de trend ‘De exoten’ https://www.bloemenbureauholland.nl/campagne/de-exoten-staan-in- september-op-de-bloemenagenda Verdiep je in de materialen (waarom exotisch): - Asparagus setaceus - Phalaenopsis cultivars - Hydrangea macrophylla - Hydrangea paniculata - Anthurium (Andreanum Groep) - Panicum virgatum ‘Fountain’

Praktijk (± 90 minuten) Maak met de aanwezige materialen een bloemwerk / eenheid. Let op: - techniek (vrije keuze; in vaas, steekschuim, steekbuisjes) - vormgeving (vrije keuze, moet wel voldoen)  blijf consequent en hou het passend bij jouw trend / sfeer. - afwerking + houdbaarheid

Bespreking (± 30 minuten) Opschrijven tips en tops van je eigen werk Tips en tops van het werk van een medeleerling Bespreken tips en tops van de docent

Huisstijl = Bewust gekozen presentatie naar buiten toe (hoe wil / kom ik over bij een ander → uitstraling) Bedrijfsidentiteit (naam, logo, kleurgebruik, lettertype, opmaak, fotografiestijl) Toepassing: pand/gevel, buitenpresentatie, kleding, verpakking, etalage, kaartjes/briefpapier, site, ed.

Voorbeelden

Voorbeelden

Kritisch kijken Blijf dicht bij je huisstijl. Dat wat je wil uitstralen naar je klanten ….. Blijf consequent

Excursie Den Bosch Kritisch kijken naar de huisstijl van verschillende winkels. Maak foto’s van mimimaal 5 winkels waarbij je de huisstijl duidelijk laat zien is. Geef de kenmerken en je mening m.b.t. de huisstijl van de winkel. Werk dit duidelijk uit.

Huisstijl Huiswerkopdracht 18/9 Laat jouw uitwerking van de opdracht zien en gebruik het bij de presentatie. Presenteer jouw bevindingen m.b.t. de diverse huisstijlen.

Excursie Den Bosch Bekijk 5 verschillende modehuizen. Wat valt je op aan de mode die je ziet? Hoe kan je deze inspiratie gebruiken in de bloemenbranche? Vraag of je foto’s mag maken voor een schoolopdracht BG&S. Bedenk/verzamel materialen die je kan gebruiken voor een materiaalkaart en bloemwerk.

Mode inspiratie Huiswerkopdracht 18/9 Zoek afbeeldingen om een sfeerkaart (moodboard op A5) van de inspiraties m.b.t. mode te maken. Maak ev. ook gebruik van sites. (trendystyle.net) Zoek materialen voor een materiaalkaart passend bij jouw mode inspiratie. Verzamel materiaal / ideeën om te verwerken in je bloemwerk. Mail 5 plantaardige materialen (bloemen, groen en/of bijmaterialen) voor 15/9 naar j.westerink@helicon.nl