Werksessie minoren pedagogiek VU Thema: Diversiteitsensitief onderwijs Programma: Leerdoelen Cursusinhoud Werkvormen
Werksessie minoren pedagogiek VU Werkwijze: Aan de slag met vragen over diversiteitsaspecten Vragen zijn leidraad voor reflectie en discussie over ontwerp van de minoren
Werksessie minoren pedagogiek VU Instrumenten en selectie van bronnen: -‘Questionnaire diversity sensitive teaching and learning’ - Taxonomy of intercultural competence - Meetladder Diversiteit Onderwijs (gedeeltelijk) - Learning & Teaching across cultures: Quick guide on Curriculum Design
Werksessie minoren pedagogiek VU 1. Leerdoelen Beantwoord vraag 3 van de vragenlijst (‘desirable situation’). Vul ook de tabel met leerdoelen in en licht je antwoorden toe. - Bespreek deze vervolgens met een collega. Aan de hand van de volgende vragen: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).
Werksessie minoren pedagogiek VU 2. Cursusinhoud Beantwoord vraag 6 t/m 9 van de vragenlijst Bespreek deze met een collega: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).
Werksessie minoren pedagogiek VU 3. Werkvormen Beantwoord vraag 11 van de vragenlijst Bespreek deze met een collega: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).
Werksessie minoren pedagogiek VU 4. Afronding en evaluatie Wat zijn voor jou de belangrijkste opbrengsten van deze sessie? Hoe beviel deze werkwijze? Wat werkt, wat kan beter? Ideeën en afspraken voor het vervolg