Werksessie minoren pedagogiek VU

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hogere denkvaardigheden
Advertisements

Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
De Kennis Creatie Spiraal binnen Stoas Hogeschool
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Uitdagend ontwerpen Freddy Veltman – van Vugt Hanneke Koopmans
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Zelf aan de slag.
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
Coaching week Rotterdam Academy.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Project: Handen in één voor jeugd met Toekomst Projectleider: Ron van Aggelen.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Thema Roos van Leary in de klas
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Anders kijken, anders doen
Jan van der Veen, Fer Coenders, Jan Jaap Wietsma
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
De Kwaliteit Verbetercyclus
Diversiteit in het curriculum
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Activernde didactiek & passende werkvormen
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
Cursus Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
Transparantie over Toegang master
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Kansenscanner Natuurinclusieve landbouw
Helpen onderwijsevaluaties mee aan de kwaliteitscultuur?
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Werksessie minoren pedagogiek VU Thema: Diversiteitsensitief onderwijs Programma: Leerdoelen Cursusinhoud Werkvormen

Werksessie minoren pedagogiek VU Werkwijze: Aan de slag met vragen over diversiteitsaspecten Vragen zijn leidraad voor reflectie en discussie over ontwerp van de minoren

Werksessie minoren pedagogiek VU Instrumenten en selectie van bronnen: -‘Questionnaire diversity sensitive teaching and learning’ - Taxonomy of intercultural competence - Meetladder Diversiteit Onderwijs (gedeeltelijk) - Learning & Teaching across cultures: Quick guide on Curriculum Design

Werksessie minoren pedagogiek VU 1. Leerdoelen Beantwoord vraag 3 van de vragenlijst (‘desirable situation’). Vul ook de tabel met leerdoelen in en licht je antwoorden toe. - Bespreek deze vervolgens met een collega. Aan de hand van de volgende vragen: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).

Werksessie minoren pedagogiek VU 2. Cursusinhoud Beantwoord vraag 6 t/m 9 van de vragenlijst Bespreek deze met een collega: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).

Werksessie minoren pedagogiek VU 3. Werkvormen Beantwoord vraag 11 van de vragenlijst Bespreek deze met een collega: Welke inzichten geven deze vragen je? Hebben ze implicaties voor hoe je de minor wilt invullen? Welke zijn dat? Welke vragen roept het op (en wat ga je daarmee doen)? Stel elkaar eerst vragen (waarom?-vragen) en denk dan met elkaar mee (kennis en ervaringen delen, suggesties geven).

Werksessie minoren pedagogiek VU 4. Afronding en evaluatie Wat zijn voor jou de belangrijkste opbrengsten van deze sessie? Hoe beviel deze werkwijze? Wat werkt, wat kan beter? Ideeën en afspraken voor het vervolg