Les: H.3 Het marketingplan Keuzevak Marketing
Wat gaan we doen vandaag? Verzamelen van de enquêtes Verwerken van de enquêtegegevens Conclusies trekken Verbetervoorstellen doen en beschrijven in het marketingplan
Format Marketing Wat is ingevuld? Is het duidelijk? Zijn er vragen?
Verzamelen van gegevens Verzamel alle enquêteformulieren Controleer of het juiste aantal enquêtes behaald is Zijn er voldoende enquêtes om conclusies te kunnen trekken?
Verwerken van gegevens Maak een document met de enquêtevragen Noteer bij iedere vraag de antwoorden en hoeveel keer dat antwoord is gegeven Voorbeeld: Koopt u weleens honing? Ja 38 Nee 12
Conclusies trekken Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie
Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 4) Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie
Verbetervoorstel Product Denk aan: Is er voldoende interesse? Boordeling smaak? Beoordeling afmeting/maat? Beoordeling grondstoffen?
Verbetervoorstel Prijs Denk aan: Welke prijs wil een klant betalen? Moet de prijs aangepast worden? Hoe is de prijs van concurrerende producten? Kan met de prijs winst worden behaald? Hoeveel stuks moeten worden verkocht?
Verbetervoorstel Plaats Denk aan: Is de verkoopplaats goed? Zijn er mogelijkheden voor meer verkoopplaatsen?
Verbetervoorstel Promotie Denk aan: Spreekt de manier van promotie klanten aan? Valt de promotie op? Welke andere vormen van promotie zijn mogelijk? Wat kan of moet aangepast worden?
Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 3) Beschrijf alles in je marketingplan! * De uitslag van je enquête (H 3.6) * Het verbetervoorstel (H 3.7)
Aan de slag! Het Marketingplan Het product