Les: H.3 Het marketingplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Werk voor de amusementshal Pleasure Palace VOORAF ! Neem de checklist van deze praktijkoefening voor je en lees de informatie goed door! Neem met name.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Hoe teken je een klimaatgrafiek?
Tim van Dalen Oktober 2011 Horeca en voeding
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Wat kost 1 hamer?.
Marketing Marketingoriëntatie
Hoofdstuk 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Experiment.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Kostprijs & verkoopprijs
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Procentuele verandering berekenen. Hoe doe ik dat?! T2 JUNI 2016.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Wat is een webquest?.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Studieloopbaanbegeleiding
verwarring begrippen omzet of winst
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hoofdstuk 11 De Break-Even Afzet (BEA) Les
Hoofdstuk 9 M&O + in groepjes Havo3 iPad.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Zoom in.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Les 2: Van productie tot verkoop
Na deze les kun je: Uitleggen wat er in een receptuur moet staan
Beste Havo 4..
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Les 1: Introductie Marketing
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Inleiding voor productieplanning
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Break-Even Hoofdstuk 11 M&O.
Verwerken goederenstroom 2
Marketing & Management
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Zoom in.
Les 2: Van productie tot verkoop
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Transcript van de presentatie:

Les: H.3 Het marketingplan Keuzevak Marketing

Wat gaan we doen vandaag? Verzamelen van de enquêtes Verwerken van de enquêtegegevens Conclusies trekken Verbetervoorstellen doen en beschrijven in het marketingplan

Format Marketing Wat is ingevuld? Is het duidelijk? Zijn er vragen?

Verzamelen van gegevens Verzamel alle enquêteformulieren Controleer of het juiste aantal enquêtes behaald is Zijn er voldoende enquêtes om conclusies te kunnen trekken?

Verwerken van gegevens Maak een document met de enquêtevragen Noteer bij iedere vraag de antwoorden en hoeveel keer dat antwoord is gegeven Voorbeeld: Koopt u weleens honing? Ja 38 Nee 12

Conclusies trekken Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie

Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 4) Kunnen jullie conclusies trekken uit de resultaten van de enquêtes? Zet de conclusies bij de het juiste marketinginstrument: Product Prijs Plaats Promotie

Verbetervoorstel Product Denk aan: Is er voldoende interesse? Boordeling smaak? Beoordeling afmeting/maat? Beoordeling grondstoffen?

Verbetervoorstel Prijs Denk aan: Welke prijs wil een klant betalen? Moet de prijs aangepast worden? Hoe is de prijs van concurrerende producten? Kan met de prijs winst worden behaald? Hoeveel stuks moeten worden verkocht?

Verbetervoorstel Plaats Denk aan: Is de verkoopplaats goed? Zijn er mogelijkheden voor meer verkoopplaatsen?

Verbetervoorstel Promotie Denk aan: Spreekt de manier van promotie klanten aan? Valt de promotie op? Welke andere vormen van promotie zijn mogelijk? Wat kan of moet aangepast worden?

Beschrijf verbetervoorstellen in je marketingplan (bij hoofdstuk 3) Beschrijf alles in je marketingplan! * De uitslag van je enquête (H 3.6) * Het verbetervoorstel  (H 3.7)

Aan de slag! Het Marketingplan Het product