Lifestyle Voeding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Advertisements

Kwantificeren van milieuprestaties van gebouwen.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Deze presentatie Kinderen met ADHD Hun ouders ADHD in het onderwijs
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Nieuw: Digitaal Referentiekader Gezondheidsbevordering (Refka 2.0)
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
De rijkdom van de arme kunst
Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
26/10/2007 Door Marnik De Clercq en Dominik De Corte.
Een eerste kijk op trends
Lifestyle Lichaam & Geest Inspanning & Ontspanning
Thema 2: Voeding en Vertering
Stadsboer als Sociaal ondernemer, “Vooruitgang in de wereld komt tot stand door ondernemende mensen die nieuwe combinaties maken” Joseph Schumpeter Presentatie.
Mij een zorg!?.
Voedingscentrum Bachelor’s Award
Het avontuur om je lichamelijke en Geestelijke gezondheid te verbeteren! Ontstaan vanuit GOF 2010 Ontwikkeld vanuit de Unie Gebaseerd op Bijbelse waarden.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
College 3 Consumentengedrag Nieuwe conservatieven
Gezond eten Koolhydraten plm. 55% Vetten maximaal 35%
Basisstof 1: Voedingsmiddelen en voedingsstoffen
Meer ll’n kiezen voor het werken in de techniek in friesland
Voedingsmiddelen & voedingsstoffen
Lifestyle Voeding.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
College 3 Consumentengedrag Opwaarts mobielen
Communicatie en voorlichting Welke informatie bereikt de consument (volledig, voldoende, niet eenzijdig, van wie, etc.) Wat is de achtergrond van de beleving.
Wat voedt jou deel 1..
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
Van cijfers naar kennis
Trends 3 Trends in Kinderopvang en Opvoeding jonge kinderen
Sport klimmen. xGMzY xGMzY Ontstaan.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Congres Veeteelt en Volksgezondheid in relatie tot ruimtelijke ontwikkeling Workshop Publieke opinie; invloed en beïnvloeding 1.Meer promotie biologisch.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Wat is een bestemmingsplan: Een voor de gemeente en burgers bindend plan waarin is vastgelegd welke functies waar zijn toegestaan. De bestemming verwijst.
Eten ontdekken met al je zintuigen!
Introductieworkshop Rinelle van den Top. Een opwarmer!
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Urban Smart Farm Planten, vissen en schaaldieren kweken in de stad Intensief maar duurzaam Hi-tech + natuurlijke productiemehoden Gezonde, duurzame.
Future Planet Studies: Wat kun je ermee?
Gezondheid en gezond gedrag
Samenleving en overheid
Nederland verspilt jaarlijks: €4.4 miljard euro! Aan goed voedsel.
Waarom wordt er eten verspild?
Duurzaamheid voedselketen.
Factsheet Voedingscentrum
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Natuurvoeding heeft levenskracht
De voedingsdriehoek Wat en hoe?. De voedingsdriehoek Wat en hoe?
Rood = meer dan 25 glazen per week / dagelijks drinken glazen

VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
Het geheim om ouder te worden in schoonheid
Gezondheid en gezond gedrag
Praktische tips voor goede voeding bij dementie
Wat wil onze klant vandaag
ECONOMIE en IT (A stroom)
Lezing Stichting Kind en Voeding
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Lezing Stichting Kind en Voeding
Lezing Stichting Kind en Voeding
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Lezing Stichting Kind en Voeding
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Ongezond Voedsel en Preventie
Transcript van de presentatie:

Lifestyle Voeding

Waarom eten we? Functies van eten: Fysiologische functie Sociale functie Psychische functie Maatschappelijke functie Religieuze functie

Dé Nederlandse eetcultuur Onder eetcultuur verstaat we de waarden en normen die men heeft over voeding en voedsel. Wat zijn de kenmerken van de Nederlandse eetcultuur?

Trends Wat zijn de trends op dit moment? Slow food -> puur natuur Buiten de deur eten Rol van gezondheid wordt belangrijker Kant en klaar producten

Overheid en voeding Wat doet de overheid precies aan voeding? Bevorderen van goede voedingsgewoonten door middel van voorlichting: http://www.youtube.com/watch?v=d46iQDfz4o Bevorderen van een verantwoord en divers aanbod van voedingsmiddelen Prijsbeleid en wetgeving -> Warenwet

Wetenschap Er zijn 2 grote onderzoekscentra: RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) TNO (Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderwijs)

Consument Ben jij bewust bezig met voeding? Heb jij dé Nederlandse eetcultuur in je? Waarom eet jij?

Wat is mooi?!