Britt Dorenbosch.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 5: orde en klassenmanagement
Advertisements

Huiswerk voor vandaag les 4
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Wat gaan we leren in groep 5
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Presentatie Bijeenkomst 4
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Rouw & Verlies Les 3.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Praktijkervaring en reflectie
‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Werken met groepen jonge kinderen
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures. Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures.
Training: Inloggen en Zoeken
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Femmy Otten, Galerie Fons Welters
Huisvesting en Hygiëne
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Alinea: kernzin + uitwerking
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
1. Kan je objectief kijken?
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Training: Inloggen en Zoeken
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Olafur Eliasson, Boijmans
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Schoolgroepbijeenkomst
‘Ieder kind is een kunstenaar
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
De blaffende bevers.
NSCCT Instructie groep 6
Vertrouwen opbouwen SESSIE 17.
BOM-model PV 25/03/2014.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Art & Design Gt 1 Architectuur: Torens
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Begeleiden les 1.
ADL Les 1.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Art & Design Productvormgeving.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Transcript van de presentatie:

Britt Dorenbosch

Bart Rutten, artistiek directeur Centraal Museum: “Britt Dorenbosch behoort tot de meest interessante jonge schilders uit Nederland. Haar werk is technisch zeer vaardig en steeds weer lijkt ze in haar directe omgeving een aanleiding te vinden om de kracht en het plezier van schilderen te vieren. Ze begeeft zich daarmee op een spannend traject van ogenschijnlijke alledaagsheid en virtuoze verbeeldingskracht."   

Vroege krabbelfase

Late krabbelfase

Analyse kinderbeeldtaal Materiaal Inhoud Vormaspecten Meisje/jongen Spontaan/in opdracht Kleur

Westers: Twee bollen structuur Zuid-West Afrikaans: Driehoekige constructie Iraans: zonder omtrekken om de gelaatstrekken Arabisch: een rechthoekige romp

Objectief waarnemen O.E.N

Casuïstiek vanuit verschillende perspectieven

De casus Bij de les Ruimtelijk gaan we vandaag schedels boetseren, in het midden van het lokaal staat een echt mensenschedel. De bedoeling is om de schedel goed te bekijken en dit te boetseren. Tijdens de uitleg sta ik achteraan de groep en kijk niet richting de schedel. Als we beginnen loopt Eric langs. Ik zeg tegen hem: “Ik weet niet of ik de hele schedel red om te maken, ik kan namelijk niet goed tegen schedels.” Terwijl ik dit zeg merk ik een emotie vanuit mijn buik naar mijn keel toestromen en krijg ik tranen in mijn stem.  

Vragen vanuit het perspectief van de docent: D: In hoeverre moet je als docent rekening houden met persoonlijke emoties bij het bedenken van een les? D: Hoe ga ik om met een student die het emotioneel niet aankan om een opdracht te maken? D: Hoe creëer je een veilige werkomgeving waarin iedereen zich op zijn / haar gemak voelt? D: Wat doe je als je ziet dat een student tegen zijn eigen emotie in een opdracht maakt, maar dit niet durft te zeggen? D: Hoe kun je tijdens een lessituatie, naast oog te hebben voor de lesstof, ook oog hebben voor persoonlijke beleving? Vragen vanuit het perspectief van de student: S: Is het nodig om tegen je eigen emoties in te gaan om een opdracht te maken? S: Hoe onderzoek je je eigen grenzen? S: Hoe breng je je gevoel ter sprake? S: Wat vertel je andere studenten wanneer ze vragen waarom je de opdracht anders aanpakt dan zij?

Observatielijsten snuffelstage: STAGE OOSTERLICHT Observatielijsten snuffelstage: Download op basisdocentschap.wordpress.com (+follow!) Beleiden in een praktijkles Organisatie in een les Orde houden

Snuffelstage Oosterlicht college Dieselbaan 10, 3439 MV, Nieuwegein Introductie - 3 oktober, 11:30

Huiswerk Maak een proefbespreking van twee tekeningen uit je eigen jeugd: een spontaan gemaakte en een in opdracht. Analyseer deze en bespreek hem op de invalshoeken die je deze les hebt geleerd, en neem hierbij ook uitgebreid de tijd voor de beleving. Waarom heb je gemaakt wat je maakte? Interpretatie mag. Twee proefbeschrijvingen & tekeningen mee! Meenemen werk 6-12 jaar Verzamelen casussen, woorden en logboek