Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Advertisements

Ondernemersfonds Centrum Bussum Activiteiten stap-voor-stap.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Doelstellingen formuleren
Tim Versluijs Leerdoelen.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Functieprofiel en beoordeling
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 Cursus Internet.
Doelstellingen formuleren
L O B LoopbaanOriëntatie en Begeleiding. L O B Leerplicht tot en met leerjaar waarin je 16 jaar wordt Kwalificatieplicht tot het behalen van niveau 2.
2013 EVALUATIES N. INLEIDING Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Return to Sender.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Keuzethema: differentiatie
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
1 Stagevoorlichting Schooljaar Anouk Boog.
Talent in Ontwikkeling
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
ZGK les 4 Coördineren en afstemmen van de zorg in de branches.
Welkom in “de Bovenkamer”
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Genocides.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Talent in Ontwikkeling
Probleemomschrijving/PES
© UNIEK IN DE KLAS.
Visie en strategie Les 4: strategie.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
LIP.
Begeleiden les 2.
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Begeleiden les 2.
Leren leren.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Begeleiden les 1.
E health, Domotica en E-learning
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
LIP.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Welkom.
Transcript van de presentatie:

Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle

Loopbaan Oriëntatie Begeleiding Leerdoelen opstellen

Wat Les leerdoelen opstellen MBO Sportvisserij Niveau 3 en niveau 4. Leerjaar 1

Leerdoel Aan het einde van deze les kun je een leerdoel opstellen die SMART is

Inhoud Ervaring met leerdoelen Nut van leerdoelen Filmpje Hoe maak je goede leerdoelen? Aan de slag Eigen leerdoelen maken voor stage 1 Inleveren stageaanvraagformulieren en onderstekend stagecontract

Ervaring met leerdoelen Waarvoor moest je leerdoelen opstellen? Waarom? Hoe

Nut van leerdoelen Het helpt je iets te bereiken wat je graag wilt Het helpt je iets te leren Het helpt je anderen om hulp te vragen Zelfvertrouwen op te bouwen (hé ik kan het!) Leerdoelen in werk

Zo behaal je wél je doelen Stel doelen op voor jezélf, niet voor een ander: wat wil IK nu echt? Leg de lat niet te hoog of te laag Durf realistisch te zijn Maak een plan om je doel te behalen. Zonder plan gebeurt er niets Deel je doel met anderen Bekijk je doelen dagelijks

Kort weergegeven: Specifiek Wat ga je precies doen, met wie, wanneer, waarom? Meetbaar Maak je doel meetbaar: wat zie of hoor ik WÉL wanneer je dit doel behaald hebt? Acceptabel Is het doel acceptabel voor mij en de omgeving? Realistisch/Relevant Het doel is niet te hoog en niet te laag gesteld Tijdgebonden Wanneer begin je en wanneer wil je je doel behaald hebben?

Tips and tricks Vermijden Wél toepassen: “meer” “beter” “leren” “Ik” “kan” “Bij boer X” Wat zie/hoor je wanneer je het doel behaald hebt?

Hoe maak je goede leerdoelen? Elk leerdoel bevat een: Tijd Concrete actie/handeling Context IK KAN… (TIJD)…(CONCRETE ACTIE/HANDELING)…(CONTEXT) Voorbeeld: Ik kan in de 2e stageweek zelfstandig een met een bosmaaier en draadkop en visstek maaien

Aan de slag Verbeter in viertallen de volgende leerdoelen: Ik wil meer leren over vissen Hoe je met een vis om moet gaan Meer weten over voeding van vissen Meer leren over vistechnieken op stage Leren plannen

Voorbeeld verbeteringen Ik kan na 3 weken stage een vistechniek gericht op snoekvissen toepassen door gebruik te maken van een stalen onderlijn montage, schuiflood en dobber.

Aan de slag Zoek stageadres en lever stageaanvraag in (voor 21-12-2016) Stel minimaal 5 leerdoelen op voor de 2e blokstage Minimaal 3 leerdoelen gericht op je professionele ontwikkeling (stage) 2 leerdoelen gericht op je persoonlijke ontwikkeling (school/stage) Je leerdoelenverslag wordt beoordeeld Gebruik het format (zie email) Inleveren leerdoelenverslag woensdag 11 januari 2017

Vragen?

Einde