SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingplanning en -strategie
Advertisements

Beleidsplan gemeente Barneveld Door: Erwin van der Meij, Dave Duyn en Robin van Leeuwen.
STRATEGISCHE PLANNING
Aanzet tot strategisch denken
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
HET HAN-VALORISATIEGEN
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Social Media Audit.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
oefening Planning bespreken
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
50.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Ondernemerschap E43.
Les 2: Van productie tot verkoop
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Economische Agenda Wijk bij Duurstede
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Les 5: Het marketingplan
Nascholing Bedrijfseconomie
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Internationale handel
Duurzaam ondernemen.
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Marktonderzoek Marktonderzoek.
International Business Practice
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan

Marktonderzoek extern: dus trends en ontwikkelingen buiten je bedrijf Wat zijn voor ons belangrijke kansen? Bijvoorbeeld: Er is meer aandacht voor duurzaamheid en gezondheid Wat zijn voor ons belangrijke bedreigingen? mensen kopen veel op internet

Marktonderzoek intern: dus van jullie zelf en je eigen product Wat is de sterkte van ons en ons product? Bijvoorbeeld: Het is een regionaal product Het is een product van leerlingen Wat is de zwakte van ons en ons product? Het product heeft nog geen naamsbekendheid

Marktonderzoek SWOT-analyse SWOT analyse is een overzicht van de kansen, bedreigen, sterktes en zwaktes Opdracht A: maak een SWOT-analyse Veel succes!

NOTEER JE SWOT ANALYSE BIJ H 7 VAN JE VERSLAG Aan de slag!