Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groep 1: Thematiseren “Fietswinkel”
Advertisements

Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Les 5: orde en klassenmanagement
Vormen.
Al doende leren training docenten
Experts werkvorm + begrippentest
PRESENTEREN.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré.
Theorielessen in projectmatig werken
Onderzoeksplan.
Onze doelen en visie in beeld
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Thema 2 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Voeding en hygiëne Ranjana de Vries 24 november 2015.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Voorraadbeheer van voeding Dinsdag 8 december 2015 Ranjana de Vries.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Kwaliteitszorg
Communicatie Les1.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Zorg & technologie Fieldlab.
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Communicatie 3e les.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Professionele ontwikkeling
Kwaliteitszorg
Specifieke begeleidingsvormen
Mijleer Les 1.
Les Orgaanstelsels 11.1 Organisatieniveaus Orgaanstelsels en hun niveau 12 Topografie 12.1 Anatomische houding 12.3 Plaatsaanduidingen 12.5.
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Beste Havo 4..
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
De reinigende kracht van water
Inleiding beoordelen.
Product van TU Delft, SEC
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Product van TU Delft, SEC
ADL Les 1.
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Transcript van de presentatie:

Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries Kleding en linnengoed Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries

Planning Lesdoelen 1: De studenten kunnen een mindmap de informatie ordenen over het onderwerp kleding. 2: De studenten kunnen de informatie over het gegeven onderwerp presenteren. 3: De studenten kunnen in tweetallen de casus toepassen in een rollenspel. Mindmap Werkvorm expert Rollenspel Afsluiting

Mindmap Belangrijke functie kleding Kleding dragen hangt af van bepaalde factoren Beroepskleding – functie en eisen Aandachtspunten kiezen kleding zorgvrager

Mindmap Dierlijke vezels Plantaardige vezels Synthetische vezels Half synthetische vezels Mengvezels

Expert vorm Elke student krijgt een nummer en een onderwerp toegewezen en deze wordt uitgewerkt. Alle nummers 1, 2, 3 en 4 gaan bij elkaar zitten en zoeken de informatie op in het boek en verzamelen dit. Aan je medestudenten uit je groepjes vragen, anders de docent. 10 minuten Elke student is expert in een onderwerp en deelt dit met het groepje.

Rollenspel In tweetallen een casus verwerken in een rollenspel Aan de hand van de casus Aan je medestudenten uit je groepjes vragen, anders de docent 15 minuten Klassikaal worden sommige rollenspellen gepresenteerd

Fijne kerstvakantie