De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré."— Transcript van de presentatie:

1 Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré

2

3  Theorie  Verdieping melkzuur  Aan de slag kaas uitpluizen en presenteren  Pauze  Practicum  Toets  Evalueren

4  1. De leerling kan onderscheid maken tussen hulpstoffen en ingrediënten van kaas, en de functie van minimaal 2 hulpstoffen benoemen.  2. De leerling is in staat om les doel 1, aan de hand van eigenschappen van de gekozen kaas, uit te leggen aan zijn of haar medestudenten.  3. De leerling kan verklaren wat er met de micellen gebeurt tijdens het stremmen  4. De leerling is in staat om aan de hand van de uitgereikte taak analyse, receptuur en uitleg de wrongel te bereiden.

5 Danny.Jeroen.Jamie. De docent zorgt voor een krachtige leeromgeving, middels duidelijke en bondige theorie van het onderwerp van de verdieping en zorgt daarnaast voor uitdagende werkvormen (bijv. de expert methode). De docent let op signalen van concentratie verlies bij de student en grijpt in door de student een vraag te stellen over het onderwerp. Door middel van verbale & non verbale communicatie corrigeren en enthousiasmeren. De docent laat de besproken onderwerpen tijdens de les herhalen, dit aan de hand van controlevragen, om te zien of de stof begrepen is door de student. De docent verifieert de lesdoelen bij de taakanalyse d.m.v. open vragen te stellen. Een veilig leerklimaat creëren door het geven van positieve feedback op gedrag, houding en inzet. De docent benoemt de leerdoelen van de studenten en reflecteert dit door open vragen te stellen tijdens de les. De docent geeft de vragen door aan de studenten tijdens het onderwijs leergesprek. Leerdoelen duidelijk over brengen door ze tijdens de les te benoemen, vragen en herhalen.

6  Noteer een woord wat je te binnen schiet bij kaas.  bereiding  bacterie  soort

7 Geconcentreerde melk met een paar hulpstoffen!!

8 Bestanddeeluitleg VochtVocht v.s. Vaste stof/ leeftijd VetSmaak EiwitBelangrijkste voedingsstof Koolhydraten, vitamines & mineralen

9 Melk Bacteriën Schimmels Eventuele smaak/ kleurstoffen

10  Afkomst  Herkomst  Consistentie  Smaak  Etc.

11  Uitgaanspunt  Onbewerkt  Campylobacter/ Salmonella  Standaardiseren/ Pasteuriseren/ Homogeniseren

12  Herkomst  Samenstelling  Caseïne gehalte & Vet gehalte  Verhouding

13  Zuursel  Chymosine  Kappacaseïne  Micellen  Het proces Het proces

14  Melkzuurbacterie ( verdieping )  De gatenmaker  De smeerlap  Blauwe rakker  De witte jas

15  Ontwikkeling smaak  Groei bacteriën & schimmels  Vocht verlies  Temperatuur en omgeving  Identiteit

16 Vakverdieping kaas

17  Verdiepen in een door docenten gekozen kaassoort  De door de docenten gevraagde informatie verwerken in een Prezi/ PowerPoint of andere presentatie vorm.  De informatie op zo’n enthousiast mogelijke wijze aan de groep presenteren  Controleren of de informatie op de groep is over gekomen

18  Expert worden over jullie kaassoort  Samenwerken  In korte tijd een presentatie samenstellen

19  Voorzitter  Tijdsbewaker  Notulist i

20  Ingrediënten  ( functie ) Hulpstoffen  Bacteriën/ schimmels  Bereiding  Toepassing

21 TijdslijnOnderwerp 0-25 minInformatie verzamelen/ presentatie ontwerpen 15-30 minPresentatie groep 1. 30-35 minPresentatie groep 2. 35-40 minPresentatie groep 3. 40-45 minPresentatie groep 4. 45-50 minPresentatie groep 5.

22


Download ppt "Vakverdieping 2014 D. Van Beek J.J. Collijn J de Vré."

Verwante presentaties


Ads door Google