Enquête netwerkmiddagen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenproblemen en Dyscalculie
Advertisements

Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
John Vaupell Justin van der Steen
2. Hoe ziet het onderwijs in Nederland eruit?
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
Van idee tot digitaal materiaal
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
Logonet024 Wat moeten we er mee? moeten. logonet024 Wat ontmoeten we er mee?
Team Creja’s Christopher, Renske, Eliel, Jill, Amber, Sjef
Sociale media op school
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Rekenen en Rekenproblemen
Het Rekennet Een project van het Freudenthal Instituut met als doel het ondersteunen van leraren basisonderwijs bij rekenen-wiskunde Sociale Netwerk Rekenweb.
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Resultaten BPV-evaluatie
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Hoe blijf JIJ fris als docent? Het DOT als manier om didactisch en vakinhoudelijk fris te blijven Arjen Nawijn (STOAS/ betasteunpunt) Annemieke Gemmink.
Presentatie Bijeenkomst 4
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Doel van het boek Een beeld geven van hoe de wetenschap en het publiek elkaar bekijken en met elkaar omgaan Een duidelijker beeld te geven van de sociale.
Nulmetingen Bureaucratie en Oudertevredenheid NRO-bijeenkomst
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
8.4 Hoe help je een ontwikkelingsland?
Diversiteit & Discriminatie
EDO-Platform 12 mei 2015 Innovatielabs.
Paleizenstraat 90 > 1030 Brussel T > F > Leerlingenparticipatie in het LOP/SO Gent Trajectbegeleiding door de Vlaamse.
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Samenhangend onderwijs in de natuurwetenschappen en wiskunde binnen de profielen?
Platform primair voor deelnemers aan het leafs-project.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Durf ruimte te geven!. Uitgangspunten Bestuurders ervaren als problemen: Het is moeilijk goede en voldoende bestuurders te vinden Jongens blijven weg.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
HIER DOEN WE HET VOOR Lukt dat een beetje? 390 gemeenten 9 verzekeringsconcerns Met 35 labels SAMENWERKING.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Studiedag 100 jaar Lentekind Evaluatieformulieren ‘Samen sterker in eigen kracht’ 24 september 2013.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
‘t Steenbergen. Programma: uur inloop en informele gesprekken met elkaar uur Privacy en informatiebeveiliging zijn actuele en complexe.
INTERDIOCESANE PROEFWERKEN Wat is de bedoeling van IDP? Met peilproeven, zoals de interdiocesane proeven, wordt gefocust op de realisatie van.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Begrippen Belang van aandacht voor mediawijsheid op school Leerkrachtcompetenties Hoe kunnen we mediawijsheid integreren in het taalonderwijs?
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
DOLLARD COLLEGE LOCATIE SCHEEMDA Pilot 1.1 Collega’s Dollard College 11 maart 2010.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
TechniekPact Regio FoodValley
Rekenen.
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Van rapport naar portfolio
Vakleerkrachten VS groepsleerkrachten
Problemen van mantelzorgers die zorgen voor een oudere naaste
Ouders en school samen Maart 2016
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
De toekomst van de maatschappelijke stage
De rekenvaardige burger
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Steun landloze arbeiders in Pakistan
SAMEN KINDERARBEID STOPPEN IN MALI
Waarom een ouderklankbordgroep?
Programma van de avond Opening Voorstellen Doelen en kaders ouderklankbord Delen van ervaringen diverse activiteiten Wat leeft er onder de ouders? Vervangersproblematiek.
Transcript van de presentatie:

Enquête netwerkmiddagen 2012-2013 Totaal 124 deelnemers Aantal respondenten: 66 Onderdelen: Informatie Dynamiek Organisatie Belangen Overige opmerkingen

Informatie  37  18  3 Observatie Informatie mag concreter , soms te veel en moeilijk te behappen Actie: betere dosering van hoeveelheid informatie en zo concreet mogelijk Dynamiek  36  21  3 Te weinig tijd per tafel om ervaringen uit te wisselen Actie Gebruik maken van een langere pauze en over het algemeen gesproken gaan we meer tijd besteden aan het uitwerken van de opdrachten.

Organisatie  48  8  1 Observatie Complimenten voor de gastscholen en hun leerlingen Meestal ver weg Actie: Blijven op scholen; zo veel mogelijk verspreid in de regio Belangen  25  17  2 Echte kennis over G-T/TC onderwijs is niet zichtbaar aanwezig KB op GT projecteren is dodelijk voor IS Actie Versterken TC onderwijs – bijeenkomsten technologie – vakinhoudelijke ondersteuning Rekening houden GT in samenstelling groepen, vraagstelling en opdrachtverwerking

Overige opmerkingen: Voorkant van de map kan beter vormgegeven worden Denk ook aan intersectoraal lesmateriaal nieuwe stijl Zeer verhelderend en ook inspirerend Ben lange tijd niet geweest, maar vanmiddag (4e netwerkmiddag) vond ik goed