Eindopdracht Robinson

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Advertisements

Stappenplan animaties maken
VMBO klas 3 Fictie 6 januari 2014.
brugklas ruimte en perspectief
Een moodboard?.
Introductie van ‘ruimte’
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
STOF PW hst. 3 Fictie vertelstandpunten
Thuis leren en studeren. Tip Ouders Tip Leerling © Have.
Zakelijk schrijven les 3
Een werkstuk maken.
Samenvatten.
Een rekenopdracht maken (een tallen)
Onderzoeksplan.
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Verhalen over leven dood
Briant College Hoofdstuk 3 Omgaan met internet. Briant College InternetVeel informatie Betrouwbaarheid is belangrijk! 16-jarige scholier op scholieren.com.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
De theorie achter de verhalen
2 DE LEERJAAR VERSIE 1 Woordpakket 2 Kijk goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
Waar is de zevende dwerg?
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Literaire bouwstenen 3.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
WOORDEN 3.7 STIJLFIGUREN De betekenis van de woorden uit deze paragraaf 2.Wat stijlfiguren zijn: hyperbool, eufemisme, understatement, litotes.
Leren leren; zaakvakken (ak/gs)
1. Wat gaan we vandaag doen ?
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Kwaliteitszorg
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Efficiënt en nauwkeurig leren werken
Realistische en niet-realistische verhalen
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Efficiënt en nauwkeurig leren werken
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Filips II vs. Willem van Oranje
Vwo 6 – week
Nederlands In de bovenbouw mavo.
NSCCT Instructie groep 4
Thema 4: Zo bereik je meer
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Didactiek Lesformulier.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
V4 – week
V4 – week
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Didactiek Lesformulier.
NSCCT Instructie groep 6
Voel je wel in je vel !.
Literatuur V6 – les
Opdracht Scheppings-verhalen
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Toedienen meststoffen
Uw naam | Uw docent | Uw cijfer
E health, Domotica en E-learning
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
NSCCT Instructie groep 4
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Bronnenonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Eindopdracht Robinson Week 43 – V4 Gebruik dit lesuur om deze opdracht uit te werken. Sla hem goed op, want deze opdracht is voor je examendossier. Stop het uitgewerkte document in je map (na de toetsweek in orde). Maak gebruik van http://uittrekselbank.nbdbiblion.nl

Opdrachten – voor je examendossier A. Maak een tijdlijn van het verhaal. Probeer per hoofdstuk de drie belangrijkste gebeurtenissen te beschrijven (denk ook aan de vier seizoenen). B. Maak een sociogram over de relaties in het verhaal. Veel scholieren kiezen de roman Robinson omdat het boekje zo lekker dun is en het verhaaltje gemakkelijk lijkt. Ook het taalgebruik wordt geregeld 'vlot' genoemd. Toch blijken er lastige stukken in te staan. In de hierna aangeduide stukken wordt de betekenis ondersteund door de symboliek van het weer. C. Welke rol speelt het weer in het boek? Geef dit aan per hoofdstuk.

Verhaalanalyse Het thema dat Doeschka Meijsing voor het boek heeft gebruikt, is typerend voor de Revisor-groep: de relatie tussen werkelijkheid en verbeelding. A. Leg uit wat de Revisorgroep is? B. Hoe wordt de relatie tussen werkelijkheid en verbeelding zichtbaar in deze roman? Maak gebruik van de bronnen (zie de link op de eerste dia), maar zet het wel in je eigen woorden. Dit is voor je examendossier, plagiaat is niet toegestaan.