Eindopdracht Robinson Week 43 – V4 Gebruik dit lesuur om deze opdracht uit te werken. Sla hem goed op, want deze opdracht is voor je examendossier. Stop het uitgewerkte document in je map (na de toetsweek in orde). Maak gebruik van http://uittrekselbank.nbdbiblion.nl
Opdrachten – voor je examendossier A. Maak een tijdlijn van het verhaal. Probeer per hoofdstuk de drie belangrijkste gebeurtenissen te beschrijven (denk ook aan de vier seizoenen). B. Maak een sociogram over de relaties in het verhaal. Veel scholieren kiezen de roman Robinson omdat het boekje zo lekker dun is en het verhaaltje gemakkelijk lijkt. Ook het taalgebruik wordt geregeld 'vlot' genoemd. Toch blijken er lastige stukken in te staan. In de hierna aangeduide stukken wordt de betekenis ondersteund door de symboliek van het weer. C. Welke rol speelt het weer in het boek? Geef dit aan per hoofdstuk.
Verhaalanalyse Het thema dat Doeschka Meijsing voor het boek heeft gebruikt, is typerend voor de Revisor-groep: de relatie tussen werkelijkheid en verbeelding. A. Leg uit wat de Revisorgroep is? B. Hoe wordt de relatie tussen werkelijkheid en verbeelding zichtbaar in deze roman? Maak gebruik van de bronnen (zie de link op de eerste dia), maar zet het wel in je eigen woorden. Dit is voor je examendossier, plagiaat is niet toegestaan.