Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Optimaliseren van het assortiment
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketing Werkgroep 6.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Van doelen naar reflectie
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Marketing Marketingoriëntatie
Project Puberbrein stand van zaken werkgroep HRM
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commercieel beleid en recht
Ondernemen moet je doen
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Kostprijs & verkoopprijs
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
N44 20 september Terugblikken Terugblikken als project in november is afgerond.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
Spel Politiek Nederland
H3 Financiering van een bedrijf
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Welkom VWO 5..
Gemaakt door:Râna,Tanya,Rosa,Rofaida en Cameron
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Les 2: Van productie tot verkoop
Welkom VWO 5..
What will you do to change the
Welkom VWO 5..
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Welkom VWO 5..
Les 1: Introductie Marketing
Les: H.3 Het marketingplan
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Internationalisering
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Rekenen periode 2: Verhoudingen
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
Les 6: Breuken en procenten 4
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Les 2: Van productie tot verkoop
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Art & Design Productvormgeving.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Project gamemarket Les 1.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing

Wat gaan we doen vandaag? Stand van zaken doornemen Verder met het product of dienst Wat zijn de kenmerken? Wat heb je nodig voor je product? Wat maakt het product uniek?

Format Marketingplan Wat is ingevuld? Welke afspraken over de samenwerking hebben jullie met elkaar gemaakt? Hoe ver zijn jullie met het idee? Is alles duidelijk? Zijn er vragen?

Jullie product of dienst Is het een bestaand product of moet het ontwikkeld worden? Of is het een bestaand product wat jullie gaan aanpassen? Wat moet er allemaal gebeuren voordat het product klaar is en verkocht kan worden?

Jullie product of dienst Stap 1: Het idee (n.a.v. de brainstorm) Stap 2: De mogelijkheden voor het idee Stap 3: Concrete keuze voor het idee Stap 4: Uitwerking van het idee: wat is nodig aan middelen? Stap 5: Waar kunnen we de middelen vandaan halen?

Stap 1: het idee Is het een bestaand product of moet het ontwikkeld worden? Of is het een bestaand product wat jullie gaan aanpassen? Wat moet het unieke verkoopargument worden? De USP! Wat maakt jullie product anders dan anderen? Wat maakt jullie product interessant om te kopen?

Stap 2: de mogelijkheden voor het idee Zijn er verschillende mogelijkheden voor de uitvoering? Bijvoorbeeld: De vorm? De inhoud? De smaak? De kleur? De grootte?

Stap 3: concrete keuze voor het idee Hoe moet het product of dienst er precies uitzien. Is duidelijk waar de voorkeur naar uit gaat? En….waarom? Moet onderzoek gedaan worden? En …..waarnaar?

Stap 4: Wat is nodig aan middelen? Wat heb je allemaal nodig aan materiaal of grondstoffen? Maak een lijstje!

Stap 5: waar komen de middelen vandaan? Waar haal je grondstoffen/middelen vandaan? Zijn er verschillende aanbieders? Wat is belangrijk voor de keuze van leverancier: Is kwaliteit belangrijker of prijs? Afstand? Etc.

Aan de slag. Marketingplan: H. 21 t/m 2 Aan de slag! Marketingplan: H.21 t/m 2.4 Product: Verder met de ontwikkeling