Meesterlijk - Op de proef gesteld Filmfragment Fysica

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 mei 2011 Plaats van kunst en cultuur in het secundair onderwijs Willy Sleurs Afdeling Projecten: EVC, Curriculum en Kwalificaties (APECK)
Advertisements

Vanderbusse Nele oktober 2007
Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
Newton - HAVO Energie en beweging Samenvatting.
NLT Feest zonder katers.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Fysica van elementair belang
Technische geletterdheid en onderwijs
AARDRIJKSKUNDE in het VLAAMSE S.O.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Krachtige leeromgevingen (groep 2)
Wetenschappen 2e en 3e graad
Kracht en beweging Versnelde en vertraagde beweging Cirkelbeweging
Newton - VWO Energie en beweging Samenvatting.
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
LUCON – KU Leuven 17 oktober 2012 Inspiratie voor je lessen optica.
Deel 2: het oor.
Krachtige leeromgevingen
Krachtige leeromgevingen
De wetten van Newton en hun toepassingen
KNAG Onderwijsdag.
Eenparige beweging opgave 1
Opdracht 1 a) b) c) d) Stand B, door de zwaartekracht
Kracht en beweging Versnelde en vertraagde beweging
Bekijk het leven.
Ethiek van de informatica in het secundair onderwijs
Ginckels Walter Projectmedewerker Educatie
Een bewegingsbeleid op school
Natuurwetenschappen T3 Inleiding
Sociale veiligheid in scholen 05/10/2010 Omkadering traject nulmeting
Structurele projectwerking in de Wingerd
Competentiegericht leren vmbo
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
Inhoud Context? Wat is VoetZoeker? Demo! Praktische info Q&A.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
MaVo/(P)AV-netwerkdag De Groote oorlog Tom de Paepe Martine Van Overmeiren
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Vergelijkingen.
Samenvatting.
Het onderwijs van het Frans in het basisonderwijs en de aansluiting op de eerste graad van het secundair onderwijs.
Kracht en beweging De nettokracht of resulterende kracht F res heeft invloed op de snelheid waarmee het voorwerp beweegt: Als de nettokracht nul is, blijft.
Onderwijstechnologie
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Wat is evenwicht? hoe kun je met krachten tekenen en rekenen?
Krachten [Luke:] “I can’t believe it” [Yoda:] “That is why you fail”
Krachtige leeromgevingen
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Krachtige leeromgevingen
Krachtige leeromgevingen Oefensessie 2: Evalueren
Meedraaidag: Techniek 22 oktober 2015 De Brug Ternat.
Conceptversie.
Evaluatie Cursus.
Groepssessie 1: Curriculum Aan de slag Deel 1 Enkele mogelijke oplossingen Filmfragment Nederlands 1.
De Brug Nieuwkoop 29 mei 2016 Gert Visscher. " Ze loven God en staan in de gunst bij het hele volk."
Evalueren met Techniek Explora
Hoofdstuk 7 Kracht en evenwicht.
Oefening met atlas en kaarten
Toelichting biologie in GWW
Paragraaf 3 – Nettokracht
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
Zo krijg je dus aandacht
Krachtige leeromgevingen
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Stavaza curriculum vernieuwde eerste graad
ACTUALISATIE LEERPLAN 1 september 2019
ECONOMIE en IT (A stroom)
Hoofdstuk 11 – les 2 Optrekken en Afremmen
Verschillende soorten bewegingen
Citizen science project over klimaatverandering
Transcript van de presentatie:

Meesterlijk - Op de proef gesteld Filmfragment Fysica Een mogelijke oplossing

Macroniveau: Eindtermen Vakgebonden ET Natuurwetenschappen 2de graad IV. Vakgebonden eindtermen fysica: F5 De leerlingen kunnen de invloed van de resulterende kracht in verband brengen met de eenparig rechtlijnige beweging.

Mesoniveau: Leerplandoel GO! Leerplan 2012/004 ASO, 2de graad, Sportwetenschappen (sport) 59. De leerlingen kunnen de traagheidswet illustreren in enkele concrete situaties.

Microniveau: lesdoelen De lln. kunnen uitleggen welke krachten inwerken op een voorwerp in rust gedrag = herinneren, inhoud = feitenkennis De lln. proberen observaties bij de proefjes te verklaren. gedrag = begrijpen, inhoud = conceptuele kennis De lln. kunnen de traagheidswet illustreren met eigen voorbeelden uit het dagelijkse leven

Macroniveau: VOET’en VOET’en zijn niet echt aanwezig. Hoe zou je een link kunnen leggen?