Presentaties maken Wat zijn de eisen?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimaliseren van het assortiment
Advertisements

MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
optimaliseren van de commerciële presentatie
Waar vestigen bedrijven zich
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Wat is Customer Relationship Management?
Moderne industriële productie
Functioneel Ontwerp.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
commerciële presentatie
Natuurkunde Samenvatting Paragraaf 1 + 2
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H7 Winkelexterieur Manager Handel.
Detailhandel algemeen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Etalages.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Complementaire kleuren Kerst kleuren Symbolische betekenis
Verschillende grafieken en formules
Richtlijnen Gezondere Kantines  Basisregels  Uitstraling  Verhouding betere keuze/ uitzondering  Groente en/ of fruit 1.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
COMPOSITIE Wat is compositie?.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
2017 – Digital Pixel Marketing
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Complementaire kleuren Kerst kleuren Symbolische betekenis
Wat is uw kleur?.
De brutowinstmethode  .
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Mode en Design Creativiteit
Woon stijlen..
Goederenstroom Voorraad.
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Presentatie en marketing
Etaleren/Presenteren
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Supermarkt De supermarktbranche.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Logistieke werkzaamheden coördineren
Gepresenteerd door [Naam]
SHOWTIME EARTH ROCKS.
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Presentaties maken Wat zijn de eisen?

Inhoud Attentiewaarde Verwantschappen Plaatsingsverbanden Schappenplannen

ATTENTIEWAARDE De mate waarin de aandacht van de klant wordt getrokken. Artikelen die opvallend gepresenteerd worden bijvoorbeeld in een etalage hebben een hoge attentiewaarde De attentiewaarde wordt verhoogd door gebruik te maken van: - brandpunt (aparte tafel met producten, die extra opvalt) -eyecatcher ( product wat eruit springt)

Verhogen van de attentiewaarde Presentatiehoogte Bukhoogte ( 0-80 cm) Grijphoogte (80-120 cm) Ooghoogte (120-160 cm)  gouden schap Reikhoogte ( 160 en hoger) Facings (aantal artikelen wat van de voorkant zichtbaar is) hoe groter het aantal facings, hoe hoger de attentiewaarde. Kleurgebruik hoe meer de kleuren op elkaar afgestemd zijn hoe hoger de verkoop.

Verwantschappen Het op groepen presenteren van artikelen op een logische manier. Artikelen die bij elkaar horen. Consumptieverwant  gebruiksverwantschap Prijsverwant  prijsklasses bij elkaar Kleurverwant  kleuren bij elkaar Stijlverwant  in een stijl gepresenteerd , klassiek, modern enz. Themaverwantschap  kerst, pasen e.d.

plaatsingsverbanden Het plaatsen van artikelen in combinatie met elkaar, op basis van een bepaalde verwantschap, noemen we combinatieplaatsing. Drie vormen van combinatieplaatsing Rug aan rugplaatsing Contraplaatsing Nabuurplaatsing

Rug aan rugplaatsing

Contraplaatsing

nabuurplaatsing

Schappenplannen Indeling van de schappen op papier. Hoger rendement Meer omzet Meer klanttevredenheid eenduidig