Karen van Berlo en Willemijn Kerkhof Psycholoog Leerlingenzorg Karen van Berlo en Willemijn Kerkhof Psycholoog
Ontwikkelingsperspectief (OPP) Bedoeld om de ontwikkeling van de leerling goed in kaart te brengen om van daaruit het ontwikkelingsperspectief te schetsen. Basis voor groepsprofiel en groepsvakplan. Jaarlijks besproken en bijgesteld. Ouders en leerlingen bespreken dit, vullen evt. aan en ondertekenen definitieve versie.
Het volgen van de leerlingen uit VMBO 1 en 2 dit schooljaar Rond november vindt de eerste kernteambespreking plaats. Er wordt dan gekeken of de ontwikkeling van de leerlingen naar verwachting loopt en zo niet, wat er ingezet kan worden om dit te bevorderen. Rond april vindt er nog een kernteambespreking plaats. Er wordt geëvalueerd hoe de leerling zich het afgelopen schooljaar heeft ontwikkeld.
Arrangement Voorheen ‘intensief’, ‘medium’ of ‘licht’ arrangement. Nu ‘onderwijs’ of ‘ondersteuning’. Op basis van de laatste kernteambespreking wordt voor iedere leerling het evaluatieformulier ingevuld. Het formulier dient als onderlegger voor het arrangement en het bij te stellen OPP.
Commissie voor de Begeleiding (CvB) Wekelijks overleg tussen teamleider, psycholoog/orthopedagoog, mentor, logopedist, op afroep: schoolarts en/of ouderconsulent om hulpvragen te bespreken.