Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Identiteitsverankering
Hoera, een oudergesprek!
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Hoe word je een ster? *.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
om deze presentatie uit te voeren
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Stappenplan Samenvatten
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Welkom bij het vak ICT … Van Meester Muhammet.
Welkom in groep 7A!. Kennis maken Vertel van wie u de ouder bent en daarna iets over uw kind. Bijvoorbeeld: karakter, hobby’s, sterke punten Voorstellen.
DOE HET ZELF PAKKET. Doe-het-zelfpakket Wat  Richtvragen  Voor (werkende) mantelzorgers  Werk- en mantelzorg zo optimaal mogelijk op elkaar afstemmen.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Methodiek: Plancyclus
Opdrachten en eindopdracht
Welkom ik maak me sterk.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Woordjes leren.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Talent in Ontwikkeling
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Doet ie het of doet ie het niet?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Deel 2: dicht bij de leerlingen
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Beeld magazine.
Beste havo 4..
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Duurzame inzetbaarheid
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Communicatie 3e les.
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Loopbaan en burgerschap les 3
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
5 valkuilen & Tips.
BRYAN ROMBOUT 2KD -VERHAAL EN EIGENSCHAPPEN -MIJN GEZIN -VRIJE TIJD -SCHOOLLOOPBAAN -SCHOOLVAKKEN -PROFIEL KEUZE -VERANDERINGEN -MIJN TROTS.
SEL Les 2: normen en waarden.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Procedures aan begin van het jaar
Eigenaarschap.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek

AFSTEMMEN Afstemmen op elkaar als persoon: Wat is jouw sterk punt en wil je zeker in zetten in de co-teaching? Waar en wanneer maken jullie lesvoorbereidingen? Afstemmen op elkaar als professional: Hoe zullen jullie de klas motiveren en enthousiasmeren? Hoe gaan jullie om met leerlingen? Wat zal ervoor zorgen dat jullie leerlingen tot leren komen? Test: ben jij eerder een zorgend type, of meer een organisator? Doe de test van Belbin. Een succesvolle verandering – bekijk het schema van Ersösz

Afstemmen op elkaar – klik op een afbeelding en beantwoord samen de vraag: Terug naar start

Wat zorgt ervoor dat je uitkijkt naar co-teaching Wat zorgt ervoor dat je uitkijkt naar co-teaching? Welke voordelen zie je voor jezelf en voor je leerlingen? Terug

Wat zijn je zorgen in verband met co-teaching Wat zijn je zorgen in verband met co-teaching? Welke uitdagingen verwacht je? Terug

Was je vroeger bij de jeugdbeweging. Ben je nu bij een vereniging Was je vroeger bij de jeugdbeweging? Ben je nu bij een vereniging? Wat is/was jouw rol om er mee voor te zorgen dat alles op wieltjes loopt? Terug

Ben je iemand die veel energie heeft en goed plant op voorhand of komt het idee en de uitwerking pas op het laatste moment? Terug

Op welke manier zorg jij ervoor dat je je grenzen bewaakt, zodat je ‘work-life balance’ in orde blijft? Terug

Jullie zijn samen aan het lesgeven, de leerlingen zijn stil en goed aan het werk. Jouw co-collega denkt plots aan een grappige situatie daarnet in de leraarskamer en begint dit fluisterend aan jou te vertellen. Wat doe je? Terug

Leerlingen zijn anders dan 10 jaar geleden Leerlingen zijn anders dan 10 jaar geleden. Ze worden mondiger, vragen meer afwisseling en soms andere werkvormen. Hoe probeer jij leerlingen te boeien? Wat zien jullie samen zitten? Terug

Bij wie op deze school kunnen jullie terecht als jullie het niet eens raken over iets? Aan welke voorwaarden moet deze persoon voldoen? Terug

Soms stuur je mails omdat je nog iets wil afwerken. Je wil het ‘kwijt’ Soms stuur je mails omdat je nog iets wil afwerken. Je wil het ‘kwijt’. Je hebt bijvoorbeeld nog gauw een toets doorgestuurd. Tot hoe laat op de avond verwacht je dat de andere antwoordt? Terug

Wat is jouw drijfveer als leerkracht Wat is jouw drijfveer als leerkracht? Wat heeft ervoor gezorgd dat je voor dit beroep gekozen hebt? Wat zorgt ervoor dat je vandaag nog leerkracht bent? Terug

Afstemmen op elkaar als professional Terug naar start

Hoe ga je om met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften Hoe ga je om met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? Hoe zorg je ervoor dat ook leerlingen met moeilijker gedrag groeien? TERUG

Co-teaching betekent vaak dat je met meer leerkrachten en soms ook meer leerlingen in de klas bent, dat zorgt soms voor meer lawaai. Op welke manier zorgen jullie ervoor dat de rust bewaard blijft? TERUG

Je co-collega heeft de toetsen verbeterd Je co-collega heeft de toetsen verbeterd. Jij zou een half punt meer gegeven hebben. Je ziet dat tijdens het uitdelen aan de leerlingen. Wat doe je? TERUG

Wat doe jij om ervoor te zorgen dat je een goeie band hebt met je leerlingen en wil je in co-teaching zeker bewaren? TERUG

Op welke manier willen jullie ervoor zorgen dat leerlingen echt voordeel halen uit co-teaching? Op welke manier zullen jullie een zicht krijgen op de groei van leerlingen? TERUG

Je ondervindt dat één van de leerlingen jullie tegen elkaar probeert op te zetten. Wanneer die niet naar het toilet mag, dan vraagt die het toch nog eens aan de andere? Op welke manier reageren jullie? TERUG

Op welke manier straf of beloon jij een leerling Op welke manier straf of beloon jij een leerling? Wat willen jullie behouden in co-teaching? Wat wil je zeker niet? TERUG

Belbin test http://www. werkenmetteamrollen TERUG

Visie, belang, plan, middelen en competenties zorgen samen voor een succesvolle verandering. Waar zitten bij jullie mogelijks valkuilen? Hoe zal je dit aanpakken? TERUG