Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
AFSTEMMEN Afstemmen op elkaar als persoon: Wat is jouw sterk punt en wil je zeker in zetten in de co-teaching? Waar en wanneer maken jullie lesvoorbereidingen? Afstemmen op elkaar als professional: Hoe zullen jullie de klas motiveren en enthousiasmeren? Hoe gaan jullie om met leerlingen? Wat zal ervoor zorgen dat jullie leerlingen tot leren komen? Test: ben jij eerder een zorgend type, of meer een organisator? Doe de test van Belbin. Een succesvolle verandering – bekijk het schema van Ersösz
Afstemmen op elkaar – klik op een afbeelding en beantwoord samen de vraag: Terug naar start
Wat zorgt ervoor dat je uitkijkt naar co-teaching Wat zorgt ervoor dat je uitkijkt naar co-teaching? Welke voordelen zie je voor jezelf en voor je leerlingen? Terug
Wat zijn je zorgen in verband met co-teaching Wat zijn je zorgen in verband met co-teaching? Welke uitdagingen verwacht je? Terug
Was je vroeger bij de jeugdbeweging. Ben je nu bij een vereniging Was je vroeger bij de jeugdbeweging? Ben je nu bij een vereniging? Wat is/was jouw rol om er mee voor te zorgen dat alles op wieltjes loopt? Terug
Ben je iemand die veel energie heeft en goed plant op voorhand of komt het idee en de uitwerking pas op het laatste moment? Terug
Op welke manier zorg jij ervoor dat je je grenzen bewaakt, zodat je ‘work-life balance’ in orde blijft? Terug
Jullie zijn samen aan het lesgeven, de leerlingen zijn stil en goed aan het werk. Jouw co-collega denkt plots aan een grappige situatie daarnet in de leraarskamer en begint dit fluisterend aan jou te vertellen. Wat doe je? Terug
Leerlingen zijn anders dan 10 jaar geleden Leerlingen zijn anders dan 10 jaar geleden. Ze worden mondiger, vragen meer afwisseling en soms andere werkvormen. Hoe probeer jij leerlingen te boeien? Wat zien jullie samen zitten? Terug
Bij wie op deze school kunnen jullie terecht als jullie het niet eens raken over iets? Aan welke voorwaarden moet deze persoon voldoen? Terug
Soms stuur je mails omdat je nog iets wil afwerken. Je wil het ‘kwijt’ Soms stuur je mails omdat je nog iets wil afwerken. Je wil het ‘kwijt’. Je hebt bijvoorbeeld nog gauw een toets doorgestuurd. Tot hoe laat op de avond verwacht je dat de andere antwoordt? Terug
Wat is jouw drijfveer als leerkracht Wat is jouw drijfveer als leerkracht? Wat heeft ervoor gezorgd dat je voor dit beroep gekozen hebt? Wat zorgt ervoor dat je vandaag nog leerkracht bent? Terug
Afstemmen op elkaar als professional Terug naar start
Hoe ga je om met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften Hoe ga je om met leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? Hoe zorg je ervoor dat ook leerlingen met moeilijker gedrag groeien? TERUG
Co-teaching betekent vaak dat je met meer leerkrachten en soms ook meer leerlingen in de klas bent, dat zorgt soms voor meer lawaai. Op welke manier zorgen jullie ervoor dat de rust bewaard blijft? TERUG
Je co-collega heeft de toetsen verbeterd Je co-collega heeft de toetsen verbeterd. Jij zou een half punt meer gegeven hebben. Je ziet dat tijdens het uitdelen aan de leerlingen. Wat doe je? TERUG
Wat doe jij om ervoor te zorgen dat je een goeie band hebt met je leerlingen en wil je in co-teaching zeker bewaren? TERUG
Op welke manier willen jullie ervoor zorgen dat leerlingen echt voordeel halen uit co-teaching? Op welke manier zullen jullie een zicht krijgen op de groei van leerlingen? TERUG
Je ondervindt dat één van de leerlingen jullie tegen elkaar probeert op te zetten. Wanneer die niet naar het toilet mag, dan vraagt die het toch nog eens aan de andere? Op welke manier reageren jullie? TERUG
Op welke manier straf of beloon jij een leerling Op welke manier straf of beloon jij een leerling? Wat willen jullie behouden in co-teaching? Wat wil je zeker niet? TERUG
Belbin test http://www. werkenmetteamrollen TERUG
Visie, belang, plan, middelen en competenties zorgen samen voor een succesvolle verandering. Waar zitten bij jullie mogelijks valkuilen? Hoe zal je dit aanpakken? TERUG