Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
De marketing-omgeving
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social Media Audit.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
International Business Adviser
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Studeren: een mega investering Tijd Geld  Verwachtingen door werkgever: goede student – goede werknemer Verwachtingen bij jezelf: Leuke, goedbetaalde.
Iedereen gebruikt social media.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
LOB zeven stappen naar succes
H3 Financiering van een bedrijf
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Duurzaam ondernemen.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Dit ondernemingsplan wordt je aangeboden door jouwwebwinkelcoach.nl

Ondernemingsplan 2018 Naam – Bedrijf (voeg hier je logo toe) (kleuren kun je aanpassen onder beeld/diamodel) Ondernemingsplan 2018 Naam – Bedrijf

Curriculum vitae Wie ben ik? Werkervaring (je naam) Geboren: (geboortedatum) (huwelijkse staat, kinderen) Woonplaats: (woonplaats) Werkervaring (bedrijf, functieomschrijving, van.. tot ..) => Vul hier al je werkervaring in. (pasfoto) Opleidingen (diploma’s)

Dit ben ik als ondernemer Mijn motivaties Wat motiveert jou om je webwinkel te runnen? Mijn ambities Wat zijn je ambities met je webwinkel? Ondernemerstype Wat voor ondernemingstype ben je? Op deze link kun je uitleg over de verschillende types lezen: http://www.z24.nl/ondernemen/onder nemer-wat-voor-type-ben-jij Weet je het niet? Test jezelf dan op de volgende website: http://www.businesslocus.nl/businessl ocus/#/welk-type-ben-jij Sterke punten Wat zijn je sterke punten? (bijvoorbeeld: creatief, communicatief, assertief, klantgericht, flexibel) Zwakke punten Wat zijn je zwakke punten? (bijvoorbeeld: prioriteiten stellen, impulsief, dingen van je afschuiven)

Mijn gat in de markt Mijn producten Omschrijf de producten die je verkoopt/gaat verkopen Mijn doelgroep Omschrijf je doelgroep Distribueren Hoe wil je verkopen? Alleen via de webwinkel of ook via een Pop-Up store of markten? Mijn missie Waar sta je voor? (Missie = een algemene omschrijving van de bestaansredenen, de strategie, de waarden en de normen of gedragspatronen van een organisatie) Mijn doel Wat wil je bereiken met je webshop? Mijn aanpak Hoe ga je het aanpakken? Mijn visie Waar ga je voor? (Visie = wat je wilt bereiken en hoe je wil je dat bereiken)

Omgevingsanalyse Demografische factoren (= kenmerken van de bevolking, bijv. leeftijdsopbouw en groei & omvang) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld klein gezin, groei gezinnen met alleenstaande ouders, vergrijzing) Economische factoren (= kenmerken die de economie beschrijven, bijv. koopkracht en werkloosheid) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld economische recessie, rente stijging, stijging werkloosheid) Sociaal-culturele factoren (= kenmerken van de cultuur en leefgewoonten, bijv. levensstijl, opleidingsniveau, aantal tweeverdieners) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld drukke vrijetijdsplanning, meer tweeverdieners (kinderen vaker naar BSO) Technologische factoren (= kenmerken van de ontwikkeling, bijv. internet en nieuwe producten) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld computergeneratie, steeds vaker online aankopen Ecologische factoren (= kenmerken van de fysieke omgeving, bijv. het klimaat, het weer, en milieu) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld milieubewustzijn Politiek-juridische factoren (= kenmerken van overheidsbeslissingen, zoals wetgeving en politieke invloeden) Welke factoren op dit vlak hebben invloed op je webwinkel? Bijvoorbeeld veranderende BTW percentages, nieuwe consumentenwetgeving)

Omgevingsanalyse Directe concurrentie Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 2 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 3 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Indirecte concurrentie (denk hier aan bijvoorbeeld webwinkelgiganten, bedrijven buitenland) Concurrent 4 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 5 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders? Concurrent 6 Naam Producten Omschrijving Prijs Laag/Midden/Hoog segment Onderscheiden zich door Wat maakt hen anders?

SWOT-analyse Sterktes: 1. Jouw sterkste punten 2. 3. 4. 5. Zwaktes: 6. Jouw zwakste punten 7. 8. 9. 10. Groeien Welke punten kun je hier combineren (kans + sterkte) waardoor je kunt groeien? Verbeteren Welke punten kun je hier combineren (kans + zwakte) wat verbeterd kan worden? a. Kansen vanuit je omgevingsanalyse Kansen: b. c. d. e. Verdedigen Welke punten kun je hier combineren (bedreiging + sterkte) wat je nog kunt verdedigen? Terugtrekken Welke punten kun je hier combineren (bedreiging + zwakte) en zijn dus een punten om je op terug te trekken? f. Bedreigingen vanuit je omgevingsanalyse Bedreigingen: g. h. i. j.

Facebook .. volgers, ..% uit Nederland Plaats hier een plaatje van de grafiek bovenaan onderstaande pagina: https://www.facebook.com/naamvanjefacebookp agina/insights/?section=navPeople

Instagram .. volgers Plaats hier een overzicht: Via iconosquare.com kun je een analyse gratis (voor 7 dagen gratis) laten maken om inzicht te krijgen

Pinterest .. volgers, ..% uit Nederland Plaats hier een overzicht: Een analyse van je volgers vind je hier: https://analytics.pinterest.com/

Twitter .. volgers, ..% uit Nederland Plaats hier een overzicht: Een analyse van je volgers vind je hier: https://analytics.twitter.com/

Mijn ideale klant Mijn ideale klant is: MAN / VROUW (neerzetten wat van toepassing is) Mijn ideale klant is: jonger dan 25 25-35 35-45 45-55 55 of ouder (neerzetten wat van toepassing is) Mijn ideale klant zit in deze sociale klasse: beneden modaal modaal 2 x modaal Vermogend (neerzetten wat van toepassing is) Als mijn ideale klant een bekende Nederlander zou zijn, dan was het: …. Opleidingsniveau: middelbare school MBO HBO universitair anders, nl: (neerzetten wat van toepassing is) Gezinssituatie: alleenstaand alleenstaand met kinderen samenwonend samenwonend met kinderen (neerzetten wat van toepassing is) Levensstijl (omschrijf de levensstijl) Omschrijving van mijn ideale klant: Vat bovenstaande samen in een mooie omschrijving van je ideale klant

Mijn ideale klant Magazines: Welke magazines leest hij/zij? Internet: Waar komt hij/zij op internet? Sociale media: Op welke sociale media kanalen is hij/zij te vinden? Type auto: In welke auto rijdt hij/zij? Kledingstijl: Wat is zijn/haar kleding stijl? Tv-programma's: Welke programma’s/genres kijkt hij/zij?

Mijn merkkompas Dit is mijn doelgroep: Omschrijf kort je doelgroep Dit is wat mijn merk jou belooft: Wat belooft jouw merk? Dit is het verhaal achter mijn merk: Het verhaal achter je merk Als mijn merk een mens was, dan was ze: …bekend persoon… …omschrijving… Waarom jij kiest voor mijn merk: Waarom kiest je klant voor jouw merk? En hoe je je daardoor voelt: Hoe laat je merk een klant voelen? Dit is wat mijn merk te bieden heeft: Wat heeft je merk te bieden? Dit is hoe mijn merk eruitziet: Omschrijf hoe je merk eruit ziet en plak hier een plaatje in van bijvoorbeeld je logo Dit is wat mijn merk doet om die belofte waar te maken: Beschrijf wat je merk doet om de belofte aan de klant waar te maken.

Marketingstrategie Mijn producten …omschrijf je product… Mijn prijs …in welke prijscategorie zit je?... Mijn plaats ..webadres.. ..andere plekken waar men jouw producten kan vinden? (bijvoorbeeld een winkel).. Mijn promotie Hoe ga je de producten promoten? Denk aan acties, geprinte of digitale reclame ed

Marketingcommunicatieplan Actie Looptijd Doelstelling Propositie Middelen To do Beginnen op Deadline Budget Invul oefening Schrijf op welke acties je wilt doen en wanneer Maak een concrete doelstelling (bv 15 bestellingen van min 20 euro) (=wat je gaat doen, dus bijvoorbeeld gratis verzenden) Wat ga je inzetten (bv facebook) Wat moet je doen? (bv bericht inplannen, nieuwsbrief schrijven) Wat is je begin datum voor de actie? Wat is je uiterste datum voor de actie? Wat kost het je?

Marketingcommunicatieplan Actie Looptijd Doelstelling Propositie Middelen To do Beginnen op Deadline Budget Invul oefening Schrijf op welke acties je wilt doen en wanneer Maak een concrete doelstelling (bv 15 bestellingen van min 20 euro) (=wat je gaat doen, dus bijvoorbeeld gratis verzenden) Wat ga je inzetten (bv facebook) Wat moet je doen? (bv bericht inplannen, nieuwsbrief schrijven) Wat is je begin datum voor de actie? Wat is je uiterste datum voor de actie? Wat kost het je?

Heb je iets bijzonder bedacht? Schrijf het dan wat uitgebreider op voor jezelf en diegene die je ondernemingsplan gaan lezen. (titel ook even wijzigen natuurlijk )

Promoties Waar wil je in/op staan? Kosten per jaar? (bijvoorbeeld een overzichtswebsite of buurtkrant)

Begroting (gebruik hiervoor het financieel plan als basis) Inkomsten (omzet) Belasting betalen Deze begroting is slechts een samenvatting van het financiële plan Kosten (hieronder voorbeelden) Kosten betalingsverkeer Kosten beurs Kosten cursus training Kosten kantoorartikelen Kosten keurmerk Kosten promotie Kosten telefoon Kosten vakliteratuur Kosten verkoopartikelen Kosten verzending Kosten webshop providing Totaal kosten aftrekbaar Terug te ontvangen belasting Totaal kosten niet aftrekbaar Brutowinst Nettowinst (brutowinst-overige kosten)