Lobbystijlen Sportcampagne #GR18

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zomaar een kaartje.
Advertisements

Het Politiek Systeem 2 Beleid Politieke Cultuur
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Huil niet om iemand, die niet om jou zou huilen.
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
Talent in Ontwikkeling
EUROPA CONFERENTIE 29 JANUARI 2010 Bescherming Nederlands Pensioenstelsel.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Workshop Fondsen werven
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Toeleiding & Faciliteren ‘Niet sport’ groepen Activiteiten in de wijk Groepen fysiotherapie Doorverwijzen Sport op maat Netwerk Opstarten programma’s.
De dag van het solliciteren - introductie
Situationeel adviseren
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Van Disbalans naar Balans Nascholing 16 april 2015.
Watercoalitie Samenwerken aan Water en de Watercoalitie Peter Regoort 1watercoalitie.nl | november 2015.

Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Met de MOgroep de verkiezingen in Workshop ‘Investeren in Zichtbaarheid en Beleidsbeïnvloeding’ Wim Carabain Overheidsexperts Public Affairs.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
Communiceren met mantelzorgers Informeren en afstemmen.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Dag van de Duitse taal
Kunst en kunde van het lobbyen
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Inbound marketing en bloggen
Besturen met Burgerkracht
Een situatie uitgelegd vanuit ‘De Wereld van Verschil’
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
WINTERSE GEDACHTEN.
Talent in Ontwikkeling
LinkedIn – Je carriere start nu!
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Gesprekstechnieken Les 3.
STARTBIJEENKOMST.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Persoonlijk Leiderschap
Gemeenteraadsverkiezingen
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
De week van de vrijwilliger
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Lokale samenspel rond mantelzorg
Inleiding De juiste boodschap Lobbyen tijdens de verkiezingen
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
accom- moderende divergerende stijl stijl convergerende assimilerende
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Workshop – ambities delen
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
ACTIEGROEP DUITS: MACH MIT! Dag van de Duitse taal
Transcript van de presentatie:

Lobbystijlen Sportcampagne #GR18 https://wkpa.nl/sportcampagneteam/ Tino Wallaart & Myrthe Kusse Vrijdag 15 september

Vier ingrediënten succesvolle campagne https://wkpa.nl/sportcampagneteam/

Vier lobbystijlen Connected Involved Informed Accurate https://wkpa.nl/sportcampagneteam/

Accurate Informed Involved Connected

Accurate Taakgericht Informed

Involved Mensgericht Connected

Accurate Inhoud Involved

Informed Proces Connected

Accurate Informed Involved Connected Taakgericht Inhoud Informed Proces Involved Mensgericht Connected

Als accurate lobbyist richt je je vooral op het dossier Als accurate lobbyist richt je je vooral op het dossier. Je zorgt dat je een expert bent op je lobbydossier en dat je met inhoudelijke kennis je lobby tot een succes maakt. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je bent wel eens slordig met de inhoud en details. Dit kan je gezag in de lobby kosten; zoek daarom een nauwgezette sparring-partner die jou hiervoor behoedt.

Als involved lobbyist richt je je vooral op de stakeholders om je heen Als involved lobbyist richt je je vooral op de stakeholders om je heen. Je zorgt ervoor dat je samen met organisaties met gedeelde belangen kijkt hoe je je doel het beste kan bereiken. Samen maak je je lobby tot een succes. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je gaat zo doelgericht te werk dat je vergeet bondgenoten te zoeken en andere belanghebbenden aandacht te schenken. Je doet er goed aan om een meer verbindend persoon op te nemen in je team.

Als informed lobbyist richt je je vooral op het proces Als informed lobbyist richt je je vooral op het proces. Je zorgt ervoor dat je precies weet hoe de procedure verloopt rond het dossier waar je voor lobbyt. Door precies op tijd te zijn en te begrijpen welke mogelijkheden er zijn voor je lobby op dat moment in het proces, maak je je lobby tot een succes. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Jouw timing kan je wel eens in de steek laten. Omring je met een goede planner, die erop toeziet dat de juiste informatie op tijd bij de juiste doelgroep belandt.

Als connected lobbyist richt je je vooral op contacten Als connected lobbyist richt je je vooral op contacten. Je achterhaalt wie invloedrijke personen zijn en zet jouw goed opgebouwde en onderhouden netwerk in om je lobby tot een succes te maken. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je bent geen netwerker pur sang. Laat iemand die makkelijk contact legt en zich thuisvoelt op borrels en bijeenkomsten je ambassadeur zijn.