26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
DE VICE-EERSTE MINISTER, MINISTER VAN BINNENLANDSE ZAKEN EN GELIJKHEID VAN KANSEN Persconferentie en officiële eindvoorstelling van de volledige hervorming.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Pest Control geautomatiseerd!
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Organisatie en beheer Week 1.
De Algemene Administraties
Organisatiestructuur
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Certificering natuurbeheerders en gebiedscoördinatoren
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Organisatiestructuur
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Het veilig uitwisselen van elektronische patiëntengegevens.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
DISCIMUS 2.0 Afwezigheden 1. DISCIMUS Onmiddellijk leerlingengegevens uitwisselen –Directe verbinding tussen schooladministratiepakket en centrale.
OMZETTING VAN DE KADERRICHTLIJN DIENSTEN Internal Market Information System (IMI) Sven Baeyens FOD Economie, KMO, Middenstand en.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Project Proceshuis Road show
Plaats- en tijdsonafhankelijk werken bij het departement Economie, Wetenschap en Innovatie… … prikken of niet prikken ? Birgit Van Damme 1Juni 2014.
Organisatie van de HRM-functie
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Pilservice module KNMP Voorjaarsdag 18 maart 2003.
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
1 De Lijn – Kennis & techniek Informatiesessie 9 & 10 maart 2005.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Deugdelijk bestuur binnen de groep Emmaüs Guido Van Oevelen 23 juni 2010.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
1 Een ZORGELOOS sociaal beheer Brigitte Thys. 2 Elektronische mededeling Hoe ?  Via de portaalsite van de RSZ –
Openbaar Lichaam Bonaire
PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN IDENTITEITSFRAUDE Christophe Verschoore
Digitale Verblijfsaanvragen Studie
Van Opdracht tot Website
Titel: ondersteuning ouderenzorg ROH MH
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Federale gevolgen integratie gemeente-OCMW
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking

Overzicht Eerste stap: Actiemiddelen Herstructurering (functies en taken) van de Regionale Afvaardigingen, de Dienst Externe Relaties, de Dienst Beheer en Controle van de gegevens RR: Dienst Klantenbeheer Actiemiddelen Reorganisatie van de functies die contact hebben met de klanten Herziening en optimalisering van onze processen Ontwikkeling van een tool om de verzoeken van klanten te beheren 26/10/2016

Principes van de herstructurering: Integratie van al die entiteiten in één enkele dienst: Dienst Klantenbeheer Het principe van de-concentratie blijft behouden in de afvaardigingen. Op termijn zullen de verzoeken naar één enkele dienst verstuurd worden en door diezelfde dienst geregistreerd worden en verdeeld worden tussen de bevoegde personeelsleden. De taken zullen dus niet meer verdeeld worden op basis van het geografische aspect. Focus op het evenwicht kosten-efficiëntie van het werk – De processen moeten geoptimaliseerd en éénvormig gemaakt worden. 26/10/2016

Herstructurering 26/10/2016

2. Actiemiddelen: Cel Controle van de Dienst Bevolking & Identiteitskaarten De personen die in hun functie binnen de afvaardiging betrokken zijn bij het voeren van de verblijfplaatsonderzoeken zullen rechtstreeks moeten samenwerken met de Dienst Bevolking en Identiteitskaarten. 26/10/2016

2. Actiemiddelen: Dienst Klantenbeheer De personen die in hun functie binnen de afvaardiging betrokken zijn bij de bijwerkingen van het RR, zullen geleidelijk aan nauwer moeten samenwerken met de Dienst Beheer en Controle van de gegevens RR voor het ganse grondgebied. Voor alle andere taken (informatieaanvragen, specifieke verzoeken, werkzaamheden RR, …) moeten de afgevaardigden en de vroegere Dienst Externe Relaties nauw samenwerken. 26/10/2016

2. Actiemiddelen: Herziening en optimalisering van de processen Dankzij deze nieuwe structuur kunnen wij onze processen voor heel wat diensten die wij aan onze klanten leveren, éénvormig maken en optimaliseren. Wij kunnen het hoofd bieden aan het personeelsgebrek of aan de afwezigheid van personeel in de gedecentraliseerde kantoren en bij de centrale diensten. De kennis wordt verzameld binnen één enkele dienst. We kunnen een tool ontwikkelen om de verzoeken van onze klanten te registreren en te beheren. De manieren waarop onze klanten onze diensten kunnen bereiken, worden duidelijker. 26/10/2016

2. Directe actiemiddelen: Ontwikkeling van een tool om de verzoeken van klanten te beheren Twee concrete voorbeelden van herwerkte en gerationaliseerde processen: Beheer van de toegangen: Sinds één jaar worden alle toegangsaanvragen door de Helpdesk geregistreerd in Front office in één enkel systeem. Bijwerkingen: Sinds 10 maanden werkt de Dienst Beheer en Controle van de gegevens RR met onze unieke tool om verzoeken van klanten te registreren. 26/10/2016

Vragen 26/10/2016