Bijeenkomst taskforce 18 september

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Advertisements

Programma RegioAanpak waar staan we nu? Ambtelijk overleg 4 juni 2013.
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Convenant Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008 Opmaak strategisch plan operationeel actieplan 2008.
Stand van zaken Project WAK
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Wijkambitie Vleuten – De Meern 27 september 2012.
STAPPENPLAN BESTUURLIJKE EN FINANCIELE ASPECTEN Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs November 2011.
Verkenning locatie uitbreiding onderwijshuisvesting Nijmegen noord-oost Het Proces Informatiebijeenkomst 20 september 2012.
Niets nieuws onder de zon
Informatieavond 19 april 2010
Aftrapbijeenkomst ‘’Toekomst Pensioenstelsel’’ Woensdag 4 juni 2014.
Kinderopvang en onderwijs, partners in opleiding
Woonruimteverdeling in 2012 van Alphen aan den Rijn tot Hillegom Het proces naar een nieuw woonruimteverdeelsysteem Nieuwkoop, 25 augustus 2011.
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
WELKOM Bijeenkomst over de afbouw gesubsidieerde arbeid. Presentatie: Ronald de Jong, voorzitter bestuur Stichting WeerWerk.
Samenwerking Wagenborgen September 2014
Van zorgen voor naar zorgen dat
Informatiebijeenkomst Ambachtsschool 30 november 2009.
Groenvisie de convergentiefase Bestuurlijke klankbordgroep 19 mei 2015.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Verkenning OV lijnennet Lent Het Proces Informatiebijeenkomst 20 september 2012.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Welkom in Groep 8!. Informatieavond groep 8  Welkom en toelichting over de avond  Uitleg: de Zilverberg en leren door betrokkenheid.  Het onderwijs.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Start event Nul op de Meter Twentse corporaties. Programma Opening Onderdeel 1 9:05-09:45 uur: initiatief, ambitie en aanpak a. Toelichting op het initiatief.
Individueel Keuzebudget
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Wanneer en hoe regel je je financiering. Programma Welkom Voorstellen Svn en bank Toelichting op proces financiering Vragen.
Een initiatief van drie kadergroepen 25 juni 2013.
Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari april 2016
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Informatiebijeenkomst Kindcentrum Delfzijl West CBS De Windroos Donderdag 12 mei 2016.
Informatie voor de Raad Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan Baarn Beleidsvisie en uitvoeringsprogramma 2012 – 2016, gemeente Baarn Informatie voor de.
Presentatie stand van zaken AMHK Gelderland Noord en Midden Transitiemanagers G7 4 februari 2014.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Heroriëntatie steunfuncties binnen de Sociale- en Culturele pijler. De stand van zaken 18 november 2005.
4Cyourway 16 december Leren, Loopbaan & Burgerschap 7 ‘kerntaken’ 21 ‘werkprocessen’ 19 SHL-competenties’
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Brede Parkschool Vianen
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Bijeenkomst advies- & cliëntenraden Inkoop 2018 – Jeugdhulp & Wmo (inclusief Beschermd Wonen) Welkom!
Toekomstvisie Duurzame accommodaties
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Agenda Welkom en opening Waar staan we nu
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Proces en planning huurbeleid 2017
Welkom in Groep 8!.
Iv-Infra.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Subsidies met effect Commissie FIRAP 22 mei 2012.
Omgevingswet en omgevingsvisie
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 11 mei 2017.
Algemene ledenvergadering
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Update Wmo Raad Twents ondersteuningsmodel woensdag 24 oktober 2018
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Nieuwe inrichting Rottegebied Kop van Oude Noorden terugkoppeling bewoners 14 februari
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Gemeenschapshuis Asten
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst taskforce 18 september Welkom

Doel / agenda vandaag Terugblik context: proces en kaders in vogelvlucht Terugkoppeling resultaten (plattegronden) als basis en gedragen voorstel ter besluitvorming via FB naar de Projectgroep Project 3 en Stuurgroep Campus 2020. Beeld bij vervolgproces

Processtappen: waar staan we? Verwerken alle relevante input Bouwstenen Bijgestelde scenario’s Ontwikkelen ‘toolkit’ Kader Plattegrond(en) Toelichting / context Vragen /opdracht / resultaat Instructie / toelichting aan taskforceleden Taskforce in gesprek/ dialoog met achterban Tussentijdse consultatie / toetsing architect (inloop) Cap/werkgroepen komen tot principekeuze voor aard bouwstenen en positie Workshops o.l.v. architect (begin en medio juli) Inbrengen resultaten Interactie / finetuning Verwerking door architect (juli – augustus) Terugkoppeling en vaststellen eindresultaten taskforce (medio september) 19 mei – begin juni Begin juni – eind juni Begin juli - medio september

Project 3: renovatie HG

Compacte Campus TU/e 2020 4 Projecten Kwalitatieve & betaalbare huisvesting Volgens P2-norm

Hoofdgebouw: onderwijs

Vlekkenplan IE&IS

Uitgangspunten algemeen M2 onderwijs en medewerkers zijn niet uitwisselbaar (vastgesteld volgens P2-norm) De onderwijsomgeving is gevarieerd en uitnodigend in verschijningsvorm en gebruik en sluit aan op de visie op onderwijs De werkomgeving is inspirerend, gevarieerd en passend bij de diverse werkprocessen (activiteiten) en werkvoorkeuren Faciliteiten worden gedeeld mits specifiek gebruik dat niet toelaat Interactie, ontmoeting en samenwerking worden gestimuleerd en gefaciliteerd Flexibiliteit (groei en krimp kunnen opvangen) en min of meer generieke bouwstenen / indeling op de diverse vloerdelen Aandacht voor de menselijke maat P2 norm is een berekening voor het totaal aantal m2, zegt niets over werkwijze en gebruik binnen capgroepen

Plattegronden cap. groepen

4e verdieping - OPAC

5e verdieping – INFO SYS

6e verdieping - ITEM

7e verdieping - HPM

8e verdieping - TIS

9e verdieping – HTI

9e verdieping - P&E

3D beeld ruggengraat

Plattegronden bestuur & staf

3e verdieping - bestuur 3e verdieping - Noord

3e verdieping - staf 3e verdieping - midden

Plattegronden Onderwijs

Onderwijsgebied 2e verd. Indeling n.t.b. 2e verdieping - midden

Onderwijsgebied 2e verd. 2e verdieping - Noord

Ontmoetingsgebied 6e verd.

Ontmoetingsgebied 7e verd.

Onderwijsgebied 8e verd. 8e verdieping – Zuid (onder de labs)

Vervolgproces

Vragen en randvoorwaarden ICT, telefonie, meubilair, toegangscontrole, veiligheid etc. Deze zijn geïnventariseerd en gecategoriseerd en Zijn meegenomen of Beantwoord of Worden nog beantwoord of Zijn later aan de orde (bijv. betrekking op ICT, inrichting of afspraken in manier van werken)

Vervolgstappen 18 september: Taskforce IE&IS, Indeling definitief (DO 70%) Ca. 1 okt Vaststelling in FB 7 oktober Advies aan Projectgroep 30 oktober Advies aan Stuurgroep Campus 2020 December: Aanvraag bouwvergunning & start aanbesteding sept. 2016: Start renovatie sept. 2018: In gebruik name Hoofdgebouw

Aandachtspunten Factoren die besluitvorming beïnvloeden / mede bepalen: Toets aan financieel kader waaronder budget voor hoeveelheid en aard wanden Toets aan functioneel en technisch kader (toekomstvastheid en flexibiliteit TU/e-breed)

Planning bouwproces Start bouwkundige renovatie sept. 2016 Interieurontwerp, inrichting 2016-2017 ICT beleid, digitalisering Meubilair selectie & inkoop 2017-2018 Inhuizing / in gebruikname medio 2018

Ruimte voor interactie Vragen? Opmerkingen?