ROM binnen Pro Persona Margot Kloos.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

NOSMO Studiemiddag over de Methodologie van Praktijkonderzoek
ROM als interventie Omdat geen cliënt hetzelfde is
Informatieronde voor partners buiten IJH
Van Dwang en Drang naar HIC
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
De zorgpaden aanpak van Bloei. De zorgpaden aanpak van Bloei.
ROM: het mes snijdt aan 2 kanten. Dr
Presentatie van het online groeidocument
De zelfbeoordelingstest
Routine Outcome Monitoring
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
De Studiekeuzecheck op de Radboud Universiteit
Assertive Community Treatment
Diseasemanagement programma psychotische stoornissen 12 april 2011 Vera van Stiphout.
Kernprocessen van de Act methodiek
Inleiding presentatie digitaal OKR en protocol september 2014 Samenwerken aan Passend Onderwijs voor elke leerling.
Aanpassingen software
De niveaus. De niveaus Advies van de basisschool Werkhouding, huiswerkhouding en zelfstandigheid van het kind Intelligentie en leerprestaties van het.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Meer inzicht en grip op financiële redzaamheid. Programma Welkom Inleiding Voorstelrondje Armoede/schulden Signaleringslijst Financien Afronding.
Magister voor ouders.
1 Voorlichting LWOO-/PrO-traject 8 & 10 september
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Pemprl.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Verpleegkundig redeneren
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Waar gaan we heen met het weidevogelbeheer De Groene Motor 06 november 2014 “de Zwaan” Berkenwoude Ron van Wetten.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Aanvraag voor Leerwegondersteunend onderwijs (lwoo) en Praktijkonderwijs (pro) Carrousel POVO Donderdag 13 oktober 2016 Carla van Moorsel Milou Hofland.
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
Mondzorg - persoonsgericht
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Heeft uw kind (vermoedelijk) ADHD?
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
LWOO-/PrO-traject september 2017.
Cliënteninformatie: Wat kan ik met ROM?
Quickscan Implementatie Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
Zorgzaam confronteren
Onderdeel van Vanzelfsprekend.net
LWOO-/PrO-traject september 2017.
Informatiebijeenkomst voor ouder(s)/verzorgers(s) van leerlingen die meedoen met het LWOO/PrO-onderzoek 8 november 2017.
STERK IN DE KLAS Onderwijszorgarrangement
Na 25 jaar Samenwerken: 1 gezin 1 plan
Informatiebijeenkomst voor ouder(s)/verzorgers(s) van leerlingen die meedoen met het LWOO/PrO-onderzoek 8 november 2017.
Studiekeuzetraject Wie Waar & wanneer Op Het Nieuwe Eemland
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 4 mei 2017.
Samenwerken aan veiligheid voor het hele gezin
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Agenda: Vragen over het Wraparound Care Model Korte herhaling 10 principes, 5 vragen Wie schakel je in: Team Jeugd.
Effectiviteit van een dieetbehandeling
De doorstroom van PO naar VO Ieder leerling op de best passende plek
Instructie Triage en Privacy
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Effectiviteit van een dieetbehandeling
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Waarden.
Zorgzaam confronteren
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Onderzoek ‘Loopbanen in het secundair onderwijs’: een stand van zaken
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

ROM binnen Pro Persona Margot Kloos

ROM gaat over: feedback

ROM gaat over feedback Organisatie/zorgprogramma/zorgpad Resultaten Verschillen tussen teams en locaties Behandelaar Resultaat van behandelingen in eigen caseload Individuele behandeling Over huidige situatie versus het doel van de behandeling

ROM-vragenlijsten Zorgprogramma Vragenlijst Wie vult de vragenlijst in? Frequentie Angst, stemming, persoonlijkheid OQ-45 Cliënt Om de 12 weken Psychose, multi complexe zorg HoNOS-12 Behandelaar Om de 26 weken Ouderen HoNOS-65+ Jeugd SDQ Cliënt en/of ouders/verzorgers

Procedure in het kort Applicatie: NETQ ROM Digitale vragenlijsten Cliënt ontvangt mail of brief met inlogcodes voor het invullen van de ROM-vragenlijst op de computer Behandelaar ontvangt mail of logt in om vragenlijsten over een cliënt in te vullen Rapport komt in het dossier van de client en de uitkomsten worden in de eerstvolgende behandelsessie besproken met de cliënt.

Feedback in gesprek Zit ik al in het groene gebied? Cliënt-gegevens Huidige scores Feedback huidige scores

Feedback in gesprek Hé, ik ben bijna beter! Kritieke items Verloop incl RCI RCI = betrouwbare verandering, rekening houdend met meetfouten Hé, ik ben bijna beter!

Feedback in gesprek Yes, weer afgenomen! Ja, ik zit in het groen! Verloop schaalscores Yes, weer afgenomen! Ja, ik zit in het groen!

ROM als feedbackinstrument Obstakels signaleren en behandeling bijsturen Hulpverleners zijn te optimistisch: onafhankelijke meting op basis van de mening van de client is nodig. ROM helpt juist bij cliënten die niet goed vooruitgaan (Sapyta 2004,2005; Carlier e.a. 2010; de Jong e.a. 2012) Draagt bij aan gedeelde besluitvorming, waarbij de cliënt meer regie in de behandeling krijgt (Metz e.a. 2015) Minder uitval: ROM helpt bij het vergroten van de therapietrouw in de verslavingszorg (Raes e.a. 2011). >> Betere behandelresultaten in de klinische praktijk

Zinvol gebruik maken van ROM ROM bekijken Hoe gaat het, had ik dit verwacht, wat kan beter? Pilot met cliëntrapportage ROM bespreken met de cliënt Startpunt bij intake Motivatie bij de cliënt Delen van vooruitgang Cliënt herinnert mij ROM bespreken in de behandelplanbespreking Elkaar helpen Nieuwe inzichten Delen van successen