ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Tabernakel. God wil wonen tussen de mensen!
Advertisements

Maak een tentoonstelling
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
Buitenplaatsen.
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Groep 8 vertrok dinsdagochtend 6 april om 8 uur richting onze hoofdstad. Hoe het was? Dat ziet u in de komende presentatie!
Glamping Door Eline Hintzen.
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Escher.
Kröller Müller Bonaventuracollege 5 havo
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Buitenplaatsen. inleiding opdracht: moderne buitenhuizen hoofdstuk 1: het ontstaan van buitenplaatsen opdracht: tuinen bij een buitenplaats hoofdstuk.
Buitenplaatsen.
Wolvecamp tentoonstelling
E SCHER IN HET PALEIS Tentoonstelling van een geniale kunstenaar.
Interpreteren van data
Praat jouw plaatje in MOTI!
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Spaanse Meesters 3 Spaanse kunst.
Spaanse Meesters 1 Hermitage Amsterdam. Je gaat binnenkort op bezoek in de Hermitage Amsterdam. Weet je wat de Hermitage Amsterdam is?  De Hermitage.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
Filosoferen met kunst 14 januari 2016
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
DIY MET KUNSTENAARS FOOD DESIGN MET KATJA GRUIJTERS Zie notities voor meer informatie voor de docent.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN POSTER MET PHILIPPE APELOIG Zie notities voor meer informatie voor de docent.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Diy met kunstenaars maak een natuurfoto met Elspeth diederix
Lichtschilderij Genesis 1:3-5
COMPOSITIE Wat is compositie?.
Hollandse Meesters 1 Hermitage Amsterdam.
Mesdag Haagse school Museum panorama
God is zo groot. Kun je wel iets zinnigs over hem vertellen?
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Observeren en rapporteren
Bellen tekenen Handelingen 2:1-2
‘Ik zag een nieuwe hemel en aarde.
Ontwerpen van een woning
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Digi(bord)boek project <titel project>
Escher in het Paleis.
Tentoonstelling Leonardo da Vinci
Ricky Seinstra & Mirre Dollekens
H8 Licht Nova Licht en kleur.
De blaffende bevers.
De geschiedenis van Sint en Piet.
Jezus zit met zijn leerlingen te eten
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Classic Beauties 1 Hermitage Amsterdam.
Ontwerpen van een woning
Wat heb je nodig? Schaar, lijm, computer en een printer.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Help want armoede is niet fijn.
De schatkamer! 1 Hermitage Amsterdam.
Tentoonste lling: BLOOT - Het kwetsbare lichaam Primair onderwijs
Semantisatieverhaal:
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
Presentatie verpakking
Salvador Dalí.
Wereldkunst: kijken en vergelijken
Transcript van de presentatie:

ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN ME, YOU, KUNSTCREW! Is een culturijproject van De Fontijn en Kranenburgh voor groep 8. Samen kunst kijken – met respect voor elkaar - staat centraal.

ME, YOU: KUNSTCREW! 1. DEZE LES IN DE KLAS 2. KUNST KIJKEN EN MAKEN IN MUSEUM KRANENBURGH 3. TENTOONSTELLING MAKEN OP SCHOOL De komende weken werken we aan het project ME YOU KUNSTCREW Deze les is de start van het project: wat gaan we doen en waarom

WAT IS KUNST? WAT IS ER TE ZIEN IN EEN MUSEUM? Kringdiscussie, bespreek met elkaar: Wat is kunst? Welke kunstwerken ken je? Waarom maken mensen kunst? Wat doet een kunstenaar? Wie is er weleens in een museum geweest, wat is daar te zien?

Museum Kranenburgh in Bergen. Een oude villa links, en een groot nieuw museum rechts Op de grens tussen dorp, duinen, bos en zee Al 100 jaar komen er kunstenaars naar Bergen om te werken: inspiratie uit natuur, het licht en elkaar Bergen is een kunstenaarsdorp, er wonen veel kunstenaars bij elkaar. Ze vormden hun eigen vriendengroep: een kunstcrew!

In Museum Kranenburgh zijn verschillende tentoonstellingen te zien. Wij gaan kijken naar deze tentoonstelling. Wat zie je allemaal? Wat valt je op? Waar gaat de tentoonstelling over (Kunstenaars van nu die alleen met de kleur zwart werken).

TENTOONSTELLING: ZWART KUNSTENAARS DIE ALLEEN WERKEN MET DE KLEUR ZWART Deze kunstenaars laten kleur voor wat het is en gaan naar de basis: de kleur zwart. Maar wat is en doet een kunstenaar? Eigenlijk is een kunstenaar een beeldtovenaar, een manipulator. Kijk maar eens naar de volgende video.

Hans op de Beeck | Night Time | https://www. youtube. com/watch Deze (Belgische) kunstenaar tovert steeds nieuwe beelden die in elkaar overlopen. Je ziet niet wat je ziet, het verandert steeds. Wat vond je van deze video?

Levi van Veluw – Hole of light II – 205 x 120 cm Een kunstenaar laat je de wereld zien door zijn ogen. Eigenlijk zuigt hij je zijn wereld binnen. Hoe is dit werk gemaakt? (tekening) Waar gaat deze tunnel heen denk je?

Levi van Veluw – The Factory 150x 88 cm Bestaat deze kamer echt? Wat zou hier gebeuren? Wie zitten er normaal op de krukjes?

Levi van Veluw – Archive Is dit een drama? Is het een momentopname – als een foto? Wat is er gebeurd? Conclusie: de kunstenaar maakt zijn eigen wereld – iedereen kijkt anders naar deze wereld. Maar dat mag. Dat is niet erg!

OPDRACHT NAAR HET MUSEUM: DRAAG ZWART / WITTE KLEDING NEEM ZWART (KNUTSEL) MATERIAAL MEE We gaan het museum bezoeken. Voorbereiding: trek zwart/witte kleding aan en neem zwart (knutsel)materiaal mee. Stof, plastic, papier, wat dan ook.

WAT GAAN WE DOEN? WAT MAG WEL / NIET? We gaan naar museum Kranenburgh (vertellen hoe en wanneer) In het museum worden we ontvangen door meester Geert-Jan We vertellen wat we al in de klas hebben gedaan. Hij vertelt wat we in het museum gaan doen: De kunstwerken bekijken en hierover praten. Daarna ook zelf iets maken. We zijn te gast. Hoe gedragen we ons in het museum? Wat mag er wel en niet? (Wel: kijken, praten, luisteren Niet: rennen, schreeuwen, kunst aanraken)