Feedback en tussenevaluatie via Scorion

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Reflectie-portfolio beoordelen
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Begeleiden in de BPV.
De ontwikkeling van de 7 competenties
KERK EN STAGE MAATSCHAPPELIJKE STAGES VOOR JONGEREN RAAD VAN KERKEN NOORD-HOLLAND OSMA.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Sociale media op school
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Noor Klinkenberg 7 april 2011
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Van, voor én door het onderwijs.
Competentieprofielen
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Workshop “Beoordelen”
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
MUURTJE BOUWEN. Muurtje bouwen Welke houding is nodig om de studie succesvol te doorlopen? Groepen van 5 of 6 Kies 12 bouwstenen Bouw muurtje met drie.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
SCRUM Agile ontwikkelen
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Studieadviesregeling
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Bijeenkomst September 2015
Ouderavond 11 januari 2016.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack / Jos van Gend 16 september 2010.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Per telefoon: Vanaf 15.15uur: Voor het maken van een afspraak; Of om zaken betreffende uw kind te bespreken. Vóór 8.15uur om ziekmeldingen.
Per telefoon: Vanaf 15.15uur: Voor het maken van een afspraak. Of om zaken betreffende uw kind te bespreken. Vóór 8.15uur om ziekmeldingen.
Rollen binnen het werkplekleren
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Mediawijsheid competentie:
Oudertevredenheidsonderzoek:
Bijeenkomst 26 september 2017
Plaatsingsbeleid HU Pabo
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Doelstelling Beoordelingsprocedure voor alle studenten met het opleidingsprofiel als basis Niet op basis van gevoel en relatie … maar op basis van criteria.
Mediawijsheid competentie:
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Lesgeven zonder cijfer?
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
JUIST GYM.
Medezeggenschap? Ook voor u!
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
JUIST GYM.
Daphne Keller 29 augustus 2018
Portfolio, Logboek en Casus
Bijeenkomst schoolopleiders - instituutsopleiders
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aandachtspunten bij opgeven plekken en verplaatsen studenten
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Goed gedrag kun je leren! SW PBS: Positive Behavior Support
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Werkplekleren Dorrith Pennink
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Transcript van de presentatie:

Feedback en tussenevaluatie via Scorion Studiejaar 2017-2018

Referentiekader Hou bij het geven van feedback via Scorion de algemene verwachtingen van een 1e, 2e, 3e of 4e jaars student in je achterhoofd. Zie volgende sheets. Op www.werkvelditt.hu.nl vind je onder studentbeoordeling de beoordelingscriteria per studiejaar uitgewerkt in rubrics. Omschreven is wat voldoende, goed en uitstekend is.

Wat kun je van een 1e jaars student verwachten? De student… voert per dag minimaal twee lessen achter elkaar uit; bereidt zijn lessen voor a.d.h.v. een gefaseerde lesvoorbereidingsformulier; koppelt zijn praktijkervaringen aan theorie; doet actief mee met andere activiteiten in de school; legt informeel contact met ouders en collega’s.

Wat kun je van een 2e jaars student verwachten? De student… verzorgt dagdelen les, waarbij hij het onderwijs op minimaal drie niveaus ontwerpt, uitvoert en evalueert; neemt initiatief voor activiteiten en contacten buiten de klas.

Wat kun je van een 3e jaars student verwachten? De student… maakt een groepsplan, ontwerpt op basis hiervan lessen op meerdere niveaus en voert deze lessen uit; werkt er naar toe dat hij twee aaneengesloten dagen de lessen verzorgt en zelfstandig groepsverantwoordelijkheid draagt; doet zoveel mogelijk mee met teamactiviteiten. voert tevens een onderzoek uit.

Wat kun je van een 4e jaars student verwachten? De student… is steeds meer eindverantwoordelijk voor alle taken van de leerkracht als volwaardig teamlid; levert een actieve bijdrage aan de schoolontwikkeling; registreert en administreert de gegevens van kinderen en bereidt hierop het dagprogramma voor; ontwerpt onderwijsactiviteiten, voert deze uit en onderbouwt m.b.v. theorieën; voert tevens een onderzoek uit.

Feedback en tussenevaluatie Twee keer per semester stuurt de student de praktijkopleider een e-mail met het verzoek de Scorionvragenlijst in te vullen. Deze feedback telt mee in de beoordeling van de ontwikkeling en groei van de student! De student verwerkt de feedback uit de Scorionrapportage in zijn POP en PAP.

Feedback per competentie Op een driepuntsschaal per competentiekern: De student doet meer De student voldoet De student doet minder Vooral schriftelijke feedback is voor de student zinvol! Wat gaat goed binnen de competentie? Wat zijn ontwikkelpunten binnen de competentie?